A MiniCRM csapata minden nap azért dolgozik, hogy a MiniCRM rendszer által segítsen hosszú távon sikeres vállalkozásokat építeni. Ők már továbblendültek azon a szakaszon, ahol a legtöbb cég elvérzik, és számos sikersztori áll a hátuk mögött. Több, mint 1500 cég használja a terméküket, a csapat létszáma pedig hamarosan eléri a 60 főt. Büszkék arra, hogy mindent házon belül végeznek: a termék fejlesztésétől kezdve a marketingen és értékesítésen át a supportig. Fő értékeik a fejlődés, őszinteség, nyitottság, tisztesség, és az hajtja őket előre, hogy szeretik, amit csinálnak, és hisznek is benne.
Már csak az a kérdés, hogy vajon milyen lehet náluk, azon belül is a marketing csapatukban dolgozni. Norbi, a csapat vezetője és Gerő, sitebuilder/ webdesigner osztotta meg velünk a gondolatait:
Hogy néz ki egy munkanapotok?
Norbi: Segítek a csapatomnak, hogy a lehető legjobb marketing tartalmakat állítsa elő.
Gerő: Először is főzök egy kávét a hiper-szuper, speciality coffee boutique-okat is megszorongató gépünkkel, aztán megnézem a Google Analytics-et, hogy megtudjam mennyien jártak az oldalainkon, átnézem a Facebook és Google hirdetéseket, majd a marketing csapattal csinálunk egy napindító rövid meetinget és belekezdek a feladataimba. Délben pedig kimegyek a Zing-be ebédelni, majd folytatom a teendőimet.
Milyen feladaton dolgoztok jelenleg?
Norbi: Vezetem a marketing csapatot. Jelenleg segítek bevezetni a tartalommarketinget, amitől azt reméljük, hogy erős képet tudunk adni vállalkozóknak arról, hogy mi az a CRM.
Gerő: Hirdetésképeket készítek Photoshoppal, valamint egy hírlevél leiratkozási rendszert a MiniCRM-en belül. A következő projektem pedig a karrier oldalunk frissítése lesz.
Van valamilyen módszertan, amit követtek a napi munkátok során? Hogyan dolgoztok?
Norbi: Kreatívan. :)
Gerő: Agilis módszertan szerint dolgozunk, kéthetes sprintekben.
Hogyan vezetitek a napi feladatokat?
Norbi: Saját rendszerünkben és hasonlóan hasznos külsős szoftverekben, mint Trello vagy Google Docs.
Gerő: Van egy szuper CRM rendszerünk, ami emlékeztet, ha én esetleg elfelejtenék valamit. Ezen felül Trellot használok a projektmenedzsmentre.
Hogyan kerültetek a mostani pozíciótokba?
Norbi: Angliában éltem, a menyasszonyomhoz való hazaköltözés miatt kerestem lehetőségeket itthon. A MiniCRM volt az első hely, ami igazán megfogta a fantáziámat, külön tetszett, hogy volt lehetőségem az egész interjú folyamatot webkamerán keresztül intézni.
Gerő: Direkten erre a pozícióra jelentkeztem, mert ezt szeretem csinálni.
Milyen volt beilleszkednetek a csapatba?
Norbi: A kezdésnél még csak ketten voltunk Gerővel. Első találkozásunkkor rögtön észrevettem Rick and Morty’s laptop hátterét, már akkor tudtam, hogy nem lesz gond az összecsiszolódással. :)
Gerő: Hatalmas élmény, mert az első napomon ünnepeltük az 1000. ügyfelünket, így pezsgővel koccintós délutánnal zártam az első munkanapot, majd a munkába állás után egy héttel elmentünk csapatépítő jelleggel az Aquaworld-be, ahol tényleg mindenkivel találkozhattam és pancsolhattunk. Mi ez, ha nem perfekt beilleszkedés?
Átlátható számotokra a cég működése?
Norbi: Közvetlenül együtt dolgozok a vezetőséggel, emiatt az információ áramlása folyamatos. Egyébként a cégben alapvetően jól terjed az információ.
Gerő: “background: transparent;”
Honnan érkeznek az ötletek?
Norbi: Úgy 10%-ban megálmodom őket. Az esetek 90%-ban viszont csapatmunka eredménye, mindenki hozzáteszi az ötleteit, kihívjuk, megvitatjuk és hozzáteszünk a bedobott ötletekhez, így nyerik el végső formájukat.
Gerő: Minden második hét végén összeül a csapat, hogy megvitassa, hogy a stratégiánk szellemében milyen feladatokat szükséges elvégezni. Ha megvan a fő irányvonal, a mellékfeladatok szinte maguktól jönnek.
Mit szeretsz a legjobban a munkádban?
Norbi: Olyan kollégákkal vagyok körülvéve, akik folyamatosan fejlődni akarnak és tesznek is azért, hogy minden nap jobb eredményeket érjenek el.
Gerő: Minden adott ahhoz, hogy a legjobbaktól tanulhassak és bár többször is hibáztam a munkám során, sosem számonkérés, hanem segítség érkezett. Ezen felül csomó menő layout-ot csinálhatok, szabadon A/B tesztelhetem a saját kutatásom alapján a konverziós oldalainkat.
Van olyan szakmai könyv vagy akár blog, ami sokat segített nektek, és szívesen ajánlanátok másoknak is?
Norbi: Seth Godin - Permission Marketing.
Gerő: ROBERT B. CIALDINI - Hatás (marketing/sales területen kötelezővé tenném), illetve PÁSZTOR DÁVID - UX design
Mi a legnagyobb tanulság, amit a MiniCRM-nél tanultatok?
Norbi: Nemet mondani sokkal fontosabb, mint igent. (Amennyiben ötletek megvalósításáról van szó és nem egy esküvőről mondjuk!)
Gerő: Még a legalapvetőbb változtatást is mérd vissza. Meghálálja magát.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Norbi: Mert az egyik legjobb csapatban és cégnél dolgozhat az országban. Kevés olyan céget ismerek Magyarországon, ahol olyan cégkultúra van, mint a MiniCRM-nél.
Gerő: Családias startup, multis kaliberű stabilitással. Fiatalos csapat, sokszínűek vagyunk, hiszünk a fenntarthatóságban és olyan terméken dolgozunk, amely a legkiszolgáltatottabb üzleti réteg, a KKV-k segítségére van, hogy egy elcsépelt Silicon Valley-s idézettel éljek: “Jobbá tesszük a világot!”
Szerintetek miért jó a MiniCRM-nél dolgozni?
Norbi: Mert a legjobb önmagad lehetsz.
Gerő: Ha azt mondom, hogy nekem a MiniCRM mutatta meg, hogy milyen egy jó csapat tagja lenni, az elég kifejező.
Tetszik, amit eddig a MiniCRM-ből láttál? Még több információért látogass el a cégprofilra. Ha Online Marketing állást keresel, és románul is beszélsz, akár most is jelentkezhetsz hozzájuk. Nem ez az álommelód? Ne csüggedj, keresd a "Dolgoznék itt" gombot a cégprofilon, és kattints rá, hogy elsőként értesülj az új pozícióikról.