close
Vissza a blogra
Sipos Lilla
február 09.
Álommelók

A Prefixbox csapata a legjobb, ha termékkeresésről van szó

A Prefixbox csapata a keresési élmény javításával segít a vásárlóknak megtalálni a tökéletes terméket. A Customer Success Manager Alicja válaszolt kérdéseinkre a pozíciójával kapcsolatban.

A Prefixbox csapata a keresési élmény javításával segít a vásárlóknak megtalálni a tökéletes terméket. Tudják, hogy minden webáruháznak egyedi igényei vannak, ezért termékeiket személyre szabottan árulják, hogy mindenki megtalálhassa az igényeinek megfelelő megoldást. A Customer Success Manager Alicja válaszolt kérdéseinkre a pozíciójával kapcsolatban. 

Milyen feladaton dolgozol jelenleg?

Most több projekt is fut párhuzamosan, melyek közül a legnagyobb egy lengyel cég, melynek összesen 26 nemzetközi domain-jára integráljuk folyamatosan a csapattal a Prefixbox kereső moduljait. Ezen kívül én külön dolgozom még két lengyel gyógyszertári integráción.

Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?

Ahogy a kollégák jelentős többsége, 3 napot dolgozok az irodából 2 napot pedig otthonról. Bár a csapatot többen alkotjuk, mindenki külön projectekért felelős. A project management részt így egyedül viszem, viszont ahogy elindul az integráció már a Technical Integration Consultant (TIC) kollégákkal együttműködve dolgozunk. 

Mit csinálsz egy munkanapod során?

Egy átlagos munkanapom során először megnézem a beérkezett e-maileket mert elsősorban ezen a csatornán keresztül jelentkeznek a leendő vagy meglévő ügyfelek amikor szükségük van a segítségünkre. Van, amire azonnal tudok válaszolni, és van, ami további kutatást igényel. Amennyiben aznap lesz bármilyen meetingem, erre is felkészülök. Amint ezekkel végeztem, folytatom a folyamatban levő integrációs projektekkel melyeknél legtöbbször tesztelem a modulok működését, átnézem a beállításokat a portálunkon, összegyűjtöm a kijavítandó dolgokat és ami technikai megoldást kíván, azt tovább küldöm a technikai (TIC) csapatunk felé. Amikor a juniorabb kollégáknak esetleg felmerül bármilyen kérdésük, nekik is rendelkezésükre állok és igyekszem segíteni amennyire tudok. 

Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?

2019 májusában jöttem vissza Budapestre Hollandiából és először a Taxonomist/Language Editor pozícióban kezdtem a Prefixboxnál. Ebben a munkakörben a kereső relevancia optimalizálása volt a feladatom, illetve a meglévő angol marketing anyagok fordítása lengyelre. Amennyire élveztem azokat a feladatokat, be kellett látnom, hogy nem okozott túl nagy kihívást. Emiatt 2020 januárjában úgy döntöttem, hogy Project Manager jellegű pozícióban szeretném kipróbálni magam. Mivel akkor nem volt lengyel kolléga a cégben viszont voltak már lengyel ügyfeleink, akiknek nem volt erős az angol tudásuk, így sokszor kértek meg rá, hogy én válaszoljak az adott kérdésre vagy fordítsam le a már megírt e-maileket. Minél több ilyen jellegű emailt olvastam és néha írtam is, annál jobban elkezdett érdekelni a project management, illetve az integrációs feladatkör. Az év végi review során megbeszéltem a pozíció váltást a főnökömmel és onnantól örömmel fogadtak be engem is a CSM csapatba, ahol azóta is dolgozom. 

Milyen volt beilleszkedni a csapatba?

Szerencsére nagyon könnyű volt. A kollégák, illetve a főnököm nagyon segítőkészek és megértőek is voltak. Nekik köszönhetően tanultam meg a szakma nagy részét, sokat fejlődtem. Ami még kiemelkedően segítette a beilleszkedésem, az a visszajelzésre alapuló céges kultúra, aminek köszönhetően bármivel fordulhatok a kollégákhoz, és mindent meg tudtunk beszélni. 

Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?

A Prefixboxnál 2 hetente tartunk egy "All Hands meeting"-et ahol az összes csapatvezető röviden elmondja, hogy éppen min dolgoznak, mivel hol tartanak. Ennek köszönhetően tiszta lelkiismerettel mondhatom azt, hogy igen, belelátok a cég működésébe és a vezetőség transzparens velünk szemben.

Honnan érkeznek az ötletek?

Az optimalizációk kapcsán a saját „best practice-ből” merítünk ötleteket. A nagyobb ügyfeleink honlapjait elejétől a végéig rendszeresen átnézzük, valamint a kereső relevanciáját is ellenőrizzük. Ha látjuk min lehetne javítani, azt meg is tesszük.  

A problémák kezelésében az első dolgom, hogy kitaláljam melyik felülethez/beállításhoz kapcsolódhat. Például, ha az ügyfél azt jelzi, hogy a termék ára változott, de a keresőben még a régi ár látszik akkor egyből tudom, hogy nem frissült nálunk a termék adatbázisa (termékfeed). Ebben az esetben azonnal felmegyek a portálra és megnézem, hogy esetleg jött-e róla hibaüzenet, illetve átnézem a konfigurációt, hogy minden, ami szükséges, be van-e kapcsolva. 

Mit szeretsz legjobban a munkádban?

A munkámban azt szeretem a legjobban, hogy alig van két egyforma eset - minden ügyfél más, minden iparágban mások az igények stb. Emiatt nagyon érdekes és változatos, folyamatosan lehet benne fejlődni.

Hogyan követed/vezeted a feladataidat?

A feladataim vezetéséhez 3 alkalmazást szoktam használni: Microsoft ToDo, Azure DevOps, és ClickUp.
A Microsoft ToDo-ba leginkább olyan feladatokat írok be melyek csak engem érintenek és csak az én felelősségem, illetve minden apróságot, ami esetleg a nap folyamán felmerül. 
Az Azure DevOps az egész csapatnak szól. Ott a közös feladatokat vezetem, illetve a kommenteknél beírom, hogy előző nap/hét óta mi változott. Ezen a felületen a technikai csapat is tud nekünk válaszolni.
ClickUp-ban pedig a projekt tervet állítom össze, amit az ügyféllel is megosztok. Így az ügyfél is látja, hogy az integráció során melyik résznél van neki is feladata. 

Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?

Barbaro Natalia-tól a Czuła przewodniczka (Egy érzékeny vezető). Régóta az a vágyam, hogy ne csak projekteket, hanem a csapatot is tudjak vezetni.

Most pedig a Cesar Millan-től a "Rövid útmutató a boldog kutyához" című könyvet olvasom mert az a célom, hogy a mentett terrier keverék kutyámnak egy jó, boldog életet tudjak biztosítani 😊. 

Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?

Az, hogy hibázni nem bűn mindenki hibázik, ez előfordul, de ha igyekszünk kijavítani, és tanulni belőle, akkor nincs ezzel semmi baj. A főnökünk azt szokta mondani, hogy "csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit".

Miért jelentkezzen hozzátok valaki?

Legfőképpen azért, mert nagyon támogató a csapat és a vezetőség, van lehetőség továbbképzésekre (pl. nyelvtanfolyamok, programozó tanfolyamok stb) és folyamatosan lehet fejlődni. 

Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?

Szerintem azért, mert nálunk visszajelzésre épülő kultúra van, bárki bárkinek adhat feedbacket (persze udvariasan). Továbbá sok csapatépítő tréninget szoktunk szervezni, és a munkanap végére ott van a céges hűtőben a sör meg bor…kell ennél több? :)

Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?

Arra, hogy a csapatunk annak ellenére, is összetartó volt/maradt, hogy sokáig csak online láttuk egymást. 

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások
Kapcsolódó cégek