close
Vissza a blogra
Sipos Lilla
március 19.
Álommelók

"Mi a Republicnál, mindig keressük azokat a gondolkodókat, akik képesek új nézőpontokat találni, akik új dimenziót nyitnak munkájukkal."

A Repulic Group ügynökséget ügyfeleik alakítják. Semmi nem gátolja a nagy ötleteket, miközben a cégcsoport divíziói lefedik az igények teljes spektrumát. Ez a cikk Fücsök Ákos - aki Head of Digital pozíciót tölt be a cégnél - beszámolóját mutatja be

"Minket az érdekel, amit még nem láttunk. Váltsuk meg együtt a világot!"

A Repulic Group ügynökséget ügyfeleik alakítják. Semmi nem gátolja a nagy ötleteket, miközben a cégcsoport divíziói lefedik az igények teljes spektrumát: a koncepciótól a tervezésen át egészen a gyártásig. Az alábbi cikkben Fücsök Ákos - aki Head of Digital pozíciót tölt be a cégnél - beszámolóját láthatjuk a munkájával kapcsolatban.

Milyen feladaton dolgozol jelenleg?

Jelenleg három fő feladatköröm van, ezeken dolgozom. Az első a munkatársak folyamatos edukálása a digitális trendek, újdonságok kapcsán. A másik kettő a napi munkához kapcsolódik, egyrészt a meglévő ügyfelek digitális kiszolgálását fejlesztem, másrészt a beérkező tendereken dolgozom.

Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?

Elsősorban csapatban, és gyakorlatilag a cég összes divíziójával együttműködve. Közösen ötletelek a PR, a digitális, a produkciós, és a kreatív csapatokkal, segítem az accountokat az ügyfelek kiszolgálásában, illetve a tendereken ott vagyok a new business kollégákkal. Ezen kívül vannak önálló feladataim is, főleg a munkatársak oktatása kapcsán, ezekre az előadásokra önállóan szoktam felkészülni.

Mit csinálsz egy munkanapod során?

Általában már 1-2 hétre előre látom a főbb feladataimat, de minden reggel átnézem a futó projekteket, és ezeknek megfelelően állítom össze a napomat. Ehhez három platformot kell követnie minden kollégának. Egyrészt a belső chat-et, ami a Microsoft Teams felületén folyik, másrészt levelezéseket, harmadrészt a ClickUp nevű projekt management rendszert. Ma éppen az egyik feladatom az, hogy leírjam a feladataimat. :D Ezt követően egy közismert hazai napi magazin digitális felületeinek újragondolásán fogok dolgozni a kreatív csapattal, majd a Republic saját podcast sorozatának következő epizódját készítem elő. Nagyjából ezután megebédelek, és a délután folyamán egy tender briefet kell átnéznem, amit ma reggel találtam a postaládámban, illetve a bankszektor egy ismert szereplőjének pozicionálás is fogok dolgozni.

Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?

2019-ben megkerestek a cégtől, és mivel nagyon szimpatikus volt a csapat az interjúztatás során, így elvállaltam a pozíciót.

Milyen volt beilleszkedni a csapatba?

Szerencsére még a vírusos időszak előtt érkeztem, így volt lehetőségem személyesen is megismerni a kollégákat. Akkor a cég rendszeresen tartott összejöveteleket, ezeket nagyon szerettem, könnyű volt bekapcsolódni a csapat életébe. Már nagyon várom, hogy az korlátozások után újra legyenek ilyenek.

Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?

A vezetőség nagyon törekszik arra, hogy a lehető legtranszparensebbek legyenek a folyamatok. Havi rendszerességgel van "all staff meeting" amikor mindenki értesül az aktualitásokról.

Honnan érkeznek az ötletek?

Igazából minden divíziónak van lehetősége ötletekkel előálni, és nem csak a konkrét munkavégzéssel kapcsolatban, hanem akár szervezetfejlesztési kérdésekben is. A vezetőség biztosít fórumot ezekre, sőt rendszeresen kapunk kérdőíveket is, ahol elmondhatjuk a véleményünket.

Mit szeretsz legjobban a munkádban?

Szerintem szerencsés vagyok, mert erre azt mondhatom, hogy a kollégáimat. Sok jófej emberrel vagyok körülvéve, sosem érzem, hogy magamra hagynának egy feladattal.

Hogyan követed/vezeted a feladataidat?

A projektek managelésére, adminisztrációjára céges szinten a ClickUp rendszerét használjuk, itt mindent könnyedén tudok követni.

Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?

John Kotter: Olvad a Jéghegyünk!

Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?

Mindig merni kell segítséget kérni.

Miért jelentkezzen hozzátok valaki?

Igazából nem szeretnék egy konkrét dolgot kiemelni, én azt gondolom, hogy összességében jól működik a szervezet. Aki a reklám szakmát választja magának hivatásul az pontosan tudja, hogy folyamatosan kell majd igazodnia a váratlan helyzetekhez. Szerintem a Republic ebben jó. A szervezet és az egyén szintjén egyaránt megtalálja a megoldásokat. Aki ide jön az ezt a szemléletmódot meg fogja tanulni, és ez a privát életében is sokat segít majd.

Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?

Az ügynökségi életben sok a változó, a cégeknek vannak jobb, és rosszabb időszakai. Szerintem attól jó itt dolgozni, mert gyorsan reagálunk ezekre a helyzetekre, hamar megszületnek azok a döntések, amik nem hagyják, hogy egy negatív spirálba kerüljön a csapat.

Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?

Igazából azon kívül, hogy sokat vegyunk home officeban, más nem változott.

Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?

Kiderült hogy képesek vagyunk jól együttműködni otthonról is, sőt vannak olyan kollégák, akiknek ez kimondottan fekszik. Azt gondolom, hogy a jövőben a munkavégzés helyének tekintetében, a korlátozások enyhülése után is tovább viszi ezt a rugalmasságot a cég.

Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?

Igazából sosem vesztettük el az optimizmusunkat. Voltak nehezebb időszakok, de valahogy mindig sikerült magunkra találni.

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások
Kapcsolódó cégek