Logo DreamJobs
close
Vissza a blogra
Krupp Barbara
október 20.
Szerethető Munkahelyek

Adevinta Hungary - a munkahely, ahol a kollégák szabadon alkothatnak, fejlődhetnek a közös célért

Az Adevinta Hungary célja, hogy piacvezető termékeikkel hasznos és egyszerű megoldást biztosítsanak a régi és az új felhasználóiknak - akár eladni, akár vásárolni szeretnének!

Az Adevinta Hungary célja, hogy piacvezető termékeikkel hasznos és egyszerű megoldást biztosítsanak a régi és az új felhasználóiknak - akár eladni, akár vásárolni szeretnének! Emellett a skandináv munkahelyi kultúrához hasonlót szeretnének teremteni, megőrizve a lokális értékeiket és igyekeznek biztosítani az összes olyan körülményt, amiben a kollégák szabadon alkothatnak, fejlődhetnek és dolgozhatnak a közös célért. 

Milyen az Adevinta-nál dolgozni emberileg és szakmailag? Hogyan telnek a hétköznapok? Ezekre a kérdésekre is válaszolt az Adevinta Csapata. Ismerjétek meg jobban őket! 
 
Hogyan zajlanak most a mindennapok? A koronavírus miként változtatta meg a vállalati működést? 
 
Az egyéni igények figyelembevételével rugalmas keretet biztosítunk a munkatársaknak, ezért bevezettük az úgynevezett 3/2-es hibrid munkavégzést. Ez azt jelenti, hogy minimum 3 napot kell az irodában tölteni, a maradék kettőt lehet home office-ban. Azonban, aki szeretne, természetesen a hét minden napján dolgozhat az irodában. 

Egyelőre úgy tűnik, hogy a 3/2-es hibrid munkavégzéssel a kollégák legnagyobb része elégedett az Adevinta Hungary-nél. Jelenleg még tesztfázisban van ez a munkavégzési típus, hogy az esetleges tanulságok levonását követően alakíthassuk ki a nekünk és a munkatársaknak legmegfelelőbb feltételeket. Elsődleges célunk a közösségi szempontok figyelembevétele, a munkahelyi kultúra megőrzése ebben a nehezített helyzetben. Eddig úgy tűnik, sikeresen vesszük az összes akadályt.

Eddigi tapasztalataink szerint azt is kijelenthetem, hogy nagy az érdeklődés az irodai munkavégzésre: többen választják ezt a lehetőséget, mint amennyi kollégával korábban kalkuláltunk. Külön érdekesség, hogy a 16 országban jelen lévő Adevinta-csoporton belül nálunk a legnagyobb intenzitású a visszajövetel az irodába.

Milyenek jelenleg a munkanapok? 
 
A hibrid működéssel igyekszünk egy olyan irányvonalat vinni, hogy az irodában töltött munkanapokon minden csapatnál az együttműködések, személyes egyeztetések, megbeszélések és csapatmeetingek vannak fókuszban, míg otthon a nagyobb nyugalmat és elmélyülést igénylő feladatokat lehet elvégezni.

Elmondhatjuk, hogy kezd visszatérni a koronavírus előtti aktív irodai élet, és a járványhelyzet alatti üres iroda csöndjét már ugyanúgy megszakítják a kötetlen beszélgetések, mint azelőtt.

A legtöbb munkatársnak igénye van a közösségi életre, a csapatra, az emberi kapcsolatokra, amit minden nap megkap, ha az irodából dolgozik, ezért is élnek kevesebben a home office lehetőségével. 

Egyre aktívabban használjuk a FunCardokat is, amelyek a munka-magánélet egyensúlyát, a közösségépítést és az aktív irodai életet támogató plusz juttatások. Rendszeresen szülinapi szabadságon vannak a kollégák vagy éppen közös reggeliken vesznek részt, esetleg együtt sziesztáznak ebéd után, de a vicces zokni-szandál vagy köntös kártyát is szívesen „dobják rá” a másikra, ezzel biztosítva a jókedvet a szürkébb hétköznapokon is.
 
Milyen változások, fejlődések voltak?

Az irodánk teljes átalakítását említeném. Több funkcionális teret alakítottunk ki az igényeknek megfelelően, továbbá megtripláztuk a tárgyalóink számát. Online egyeztetésekre is alkalmas 1-2 fős mini meeting szobákat alakítottunk ki, így biztosítva a hibrid munkavégzés technikai feltételeit.
 
A „dühöngőnek” nevezett közösségi terünket is átalakítottuk, mindvégig megőrizve eredeti célját: a munkatársak továbbra is ott tudnak találkozni, beszélgetni, pihenni, játszani és edzeni, de egy-egy tréningnek, meetingnek vagy workshopnak is helyet ad.
 
A kollégák miként kommunikálnak/tartják a kapcsolatot egymással napközben? 
 
Az Adevintánál a Slack az abszolút kedvenc, a gyors belső kommunikációra elsődlegesen ezt használjuk. 

Ezen kívül még számtalan tematikus csatornát kialakítottunk a sportkihívásoktól kezdve a növénygondozáson át a kutyatulajdonosokig, de a kismamáink is tudnak kapcsolódni egy erre a célra létrehozott Slack-csatornán. Ezen kívül vannak spéci emojik is, amik az egész nap tartó állandó belső kommunikációt színesítik.
 
A munka-magánélet egyensúly megtartását miként tudta a cég támogatni?
 
Mindig is alapfeltétel volt az Adevintánál, hogy a munka-magánélet egyensúlyára különösen figyelünk. Nálunk sosincs túlóra, sőt szeretnénk, ha mindenki időben hazamenne és a munkatársak kipihennék magukat a másnapi munka előtt. 
 
Részben a már említett FunCardok is ezt támogatják, például van „Rövid nap” kártyánk, amelyet felhasználva 3 órával hamarabb elmehet a kolléga, a „Jó Reggelt” kártya, amivel 2 órával később kell bejönni, a „Szieszta” kártya, amellyel ebéd után tudnak pihenni, és a szülinapi szabadság, ami nem szorul különösebb magyarázatra. :)
 
A kiválasztási folyamat hogyan történik most? 
 
Az Adevinta Hungary-nél nagy hangsúlyt kap a személyes kapcsolattartás, így nem volt jellemző az online történő interjúzás, hiszen mindkét fél egy sokkal biztosabb döntést tud hozni, ha a folyamatok személyesen történnek. A koronavírus természetesen ezt is felülírta, így manapság főként online történik a kiválasztás, de ennek az előnyei mellett megvannak a hátulütői és nehézségei is. Például van olyan kolléga, aki nem is látta az első napja előtt az irodát és a felettesét, illetve a kollégákkal való ismerkedés is nehézkesebb lehet. Mindenesetre mi mindent megteszünk, hogy könnyebben menjen a beilleszkedés. A munkakezdés után mindenkitől kérünk egy „Personal Map”-nek nevezett bemutatkozó montázst, és ezt a célt szolgálja a FunCard pakliban lévő „Helló” kártya és a közösségi kártyák is. Az új kollégákat továbbá a Slacken és a heti AllStaff meetingeken is bemutatjuk a csapatnak.
 
Csapatépítésre, közösségépítésre milyen rendszerek, eszközök állnak rendelkezésre?
 
Mindig is imádtuk a nagyszabású, 3 napos csapatépítőnket. Az utóbbi években például gyermekotthonok felújításában is segédkeztünk, de az elmúlt 2 évben egyre többször szerveztünk rövidebb, tematikusabb csapatépítőket.
 
Továbbra is nagyon fontos a személyes találkozás, így megpróbálunk minél több lehetőséget biztosítani erre: a #BeTheChange - Tematikus hónapok programsorozatunk keretein belül minden hónapban más alaptematika mentén szervezünk workshopokat, előadásokat, összejöveteleket vagy bulikat, hogy biztosítsuk az érdeklődés alapú közösségi aktivitásokat. 
 
Ilyen volt múlt hónapban az Amazing Race (más néven kocsmatúra), a margitszigeti piknikek, a társas estek, a közös sportolások és túrázások, az összejövetelek, a sporthónapok és a ChangeMakers csapat eseményei, amelyek a társadalmi felelősségvállalásra is felhívják a figyelmet.

Mit tesz a cég, hogy a kollégák szakmailag és emberileg is hosszú távon szeressenek a vállalatnál dolgozni?
 
Röviden: mindent! :)
 
Kicsit hosszabban: az anyagi juttatások mellett a vállalati kultúra és a közösséghez való tartozás érzése központi dolog számunkra. A hatékony munkavégzés alapfeltétele, hogy a kollégák jól ismerjék egymást, és könnyen tudjanak kapcsolódni. Ennek minden lehetőségét próbáljuk megteremteni, így a szupererőnket a csapatunk és a vállalati kultúránk jelenti.
 
Emellett nagyon fontosnak tartjuk, hogy a munkatársak szeressék azt, amit csinálnak, hiszen így tudja valaki a szívét-lelkét beleadni a feladatmegoldásokba. 
 
Nagy hangsúlyt fektetünk a kiválasztási folyamatokra, hogy valóban olyan munkatársak kerüljenek hozzánk, akik a szakmai alázat mellett hasonló értékeket képviselnek, mint mi, de közben sokszínűséget is hoznak az Adevinta Hungary életébe. Így tud kialakulni egy igazi együttműködő csapat, amely ugyanolyan értékek mentén működik, mégis mindenki egy más egyéniséget képvisel, amitől sokszínűek leszünk. A kollégák így több érték mentén is kapcsolódni tudnak.
 
Mi sem bizonyítja jobban a leírtakat, hogy a 16 Adevinta-országot átfogó rendszeres elégedettségi felmérésünkön a legfrissebb szeptemberi eredmények nagyon bíztatóak lettek. Magyarországon 84%-os az engagement score-t tudtunk elérni, ami azt jelenti, hogy a munkatársak 84%-a a legtöbb szempontot figyelembe véve meg van elégedve a munkahelyével. Ez az adat azért is kiemelkedő, mert 14 százalékponttal magasabb, mint a 16 Adevinta ország átlag eredménye, és az 1 évvel ezelőtti 77%-hoz képest is nőtt.
 
Mik az aktualitások az Adevinta Hungary-nél?
 
A tavalyi járványhelyzet alatti #OnlineTali projektünkkel először indultunk nemzetközi megmérettetésen: a European Customer Centricity Award-on, neves cégek és projektek mellett azonnal a 2. helyet sikerült elérnünk Employee Experience kategóriában. 
 
A legfrissebb büszkeségünk továbbá, hogy a korábban említett FunCardjaink 2 aranyat hoztak el a HRKOMM Award-ról, illetve ugyanitt még munkavállalói jóllét és CSR programjainkkal további 1 ezüst és 2 bronz díjat zsebeltünk be.

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások
Kapcsolódó cégek

Még keresed az álomállást?

Maradj naprakész a legújabb hírekkel és ajánlatokkal, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig az elsők között értesülj róluk!

Add meg az e-mail címed