A nevük ALLWIN, velük mindenki nyer - és ezt szó szerint értik. 2007-es alapulásuk óta minden egyes projektet sikeresen megvalósítottak, amibe belekezdtek. Ha ügyfeleik elégedettségéről van szó, minden követ megmozgatnak, hogy betartsák ezt az ígéretüket. Ebben a cikkben Józsa Gábor projektigazgató izgalmas pozíciójáról tudhatunk meg többet.
Milyen feladaton dolgozol jelenleg?
A projektjeink hatékonyságának növelésével, a projekt kontrolling rendszerünk fejlesztésével és a leendő új projektvezetőnk megtalálásával. :)
Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?
A munkaköröm túlnyomó része a kommunikáción alapszik, így inkább csapatban dolgozom. Azt hiszem, az egyéni rekordra én lehetek az egyik esélyes a Teams megbeszélesek számosságában és időtartamában. De természetesen vannak izgalmas adminisztrációs teendőim is, mint mindenkinek, valamint dolgozok terveken, koncepciókon, aminek a vége valamilyen megbeszélés lesz. :) Most jellemzően otthonról dolgozom, de alkalmanként az irodában is megtalálható vagyok.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
Ügyféltalálkozókat bonyolítok (jelenleg online, de remélhetőleg most már offline is), projektmenedzsment csapat megbeszélést tartunk a projekt portfólióról. Sales és delivery státuszt tartunk az értékesítőkkel, projektmenedzserekkel és csapatvezetőkkel a folyamatban lévő ügyekről és változásokról. A nálam maradt néhány projekten klasszikus PM feladatokat látok el. Valamint bevonódok még ezen kívül ebbe-abba... :) Hosszútávon pedig a szervezeti stratégia tervezése és végrehaj(ta)tása a feladatom a projektek magas szintű felügyeletén keresztül.
Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
Projekmenedzserként kezdtem az ALLWIN-os pályafutásom 2014-ben. Egy akkor még közel 20 fős szervezetben igyekeztünk a cég vezetőivel a projektmenedzsment folyamatokat kialakítani és a napi munkát támogató eszközöket bevezetni. Később a projektmenedzsment és a tesztelés csapatvezetőjeként igyekeztem egyre jobban kivenni a részem a vállalat szervezet- és folyamatfejlesztési törekvéseiben. 2019 óta vagyok az ALLWIN projektigazgatója, ami új és plusz kihívásokat rejt magában számomra is.
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
Kezdetektől fogva nagyon támogató és haladó szellemiségű légkörrel találkoztam az ALLWIN-nál. Aki nyitott és szeretné megmutatni mire képes, jól tud együttműködni a kollégákkal és az ügyfelekkel, annak a beilleszkedés nem okoz problémát. A fejlesztők, a HR, a Sales és a Back-office is azon vannak, hogy a mindennapok gördülékenyen menjenek.
Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?
Az információáramlást fontosnak tartjuk és a szervezeti kultúránk egy fontos pillére. Én személyesen szorosan együttműködöm az ügyvezetőnkkel, a projektmenedzserekkel, a fejlesztői csapatokkal, a Sales-szel és a Back-office-szal is. Igyekszem a fontos információkat a megfelelő szervezeti egységekhez, személyekhez eljuttatni amilyen gyorsan csak lehet. De minden kolléga számára tartunk időközönként teljes céges all-staff megbeszéléseket, a csapatok számára heti szinten eljutnak az információk az aktuális projektekről és a legfontosabb változásokról. A projektvezetők, értékesítő kollégák és csapatvezetők pedig szintén heti szinten tekintik át a portfóliót és szervezik a következő projekteket.
Honnan érkeznek az ötletek?
Mindenhonnan IS. Oldalról, alulról, felülről, kívülről és keresztben is. Az ötlet tematikájától és a rendelkezésre álló erőforrásoktól függ, hogy melyik ötlet válik valósággá. Ami illeszthető a szervezet jövőképéve és támogatja a kitűzött céljainkat vagy csak jobban érezzük magunkat tőle, azt megvalósítjuk.
Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Hogy hatással lehetek a munkámmal az ügyfeleim és a munkatársaim mindennapjaira. Hogy az ügyfeleink emiatt hosszútávon számítanak ránk, az együttműködéseink túlnyomó többsége évek óta tart és folyamatosan fejlődik. Hogy olyan megoldásokat készítünk, amelyek korszerűek, amelyre büszkék lehetünk. Hogy a kollégák jellemzően proaktívak, kérnek és adnak visszajelzést.
Hogyan követed/vezeted a feladataidat?
Ha projektekről van szó akkor töbnnyire Azure Devopsban vagy Jiraban. A OneNoteban és Sharepoonton pedig minden jegyzet, dokumentum megtalálható. A nyilvántartások egy része Excelben készül, de a saját vállalatirányítási rendszerünk és vele együtt a projekt kontrolling is folyamatosan fejlődik.
Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?
Projektmenedzserként a PMBOK Guide és az Agilitásról szóló könyvek, szakmai anyagok, de manapság már inkább követek előadásokat és blogokat. Ha egy valakit ki kellene emelnem, akkor legyen mondjuk Simon Sinek.
Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?
Nem a probléma a probléma, hanem a hozzáállás a problémához. :) A kollégák hozzáállása pedig segít túllendülni a kihívásokon.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Projektvezetőként magyar nagyvállalati és nemzetközi projekteken is kipróbálhatod magad. A cég működésének azon a pontján tudsz csatlakozni, ahol az ALLWIN folyamatosan növekszik és fejlődik, egyre nagyobb kihívásokkal és egyre nagyobb projektekkel találkozhatsz. Ugyanakkor egy 50 fős cég lévén megtalálható az a családias légkör, ami személyesebbé teszi a munkavégzést.
Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?
Úgy tenném fel a kérdést inkább, hogy hol jó dolgozni. Ahol a munkád értékes, tudod élvezni, tudsz fejlődni, visszajelzést kapni és adni. Az ügyfeleid és a kollégák szeretnek veled dolgozni és hosszútávon számíthatsz a munkahelyedre, a vezetőidre. Nyilván mi sem vagyunk tökéletesek és nem felelhetünk meg mindenkinek. Ezeket a kollégáktól megtudhatod a próbaidőn, hogy ránk mennyire igaz és te mennyire találod meg a számításaidat nálunk.
Ha van még valami, amit megosztanál a munkaköröd kapcsán akkor jelezd itt!
Olyan projektvezetőt keresünk aki találkozott már szállító oldalon webes rendszerekkel, szót ért a fejlesztőkkel és az ügyfelek kapcsolattartóival, valamint döntéshozóival is. Képes párhuzamosan több projektet agilis modellben, akár angol nyelven is leszállítani a csapattal közösen.
Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?
A vállalati eszközpark és infrastruktúra miatt a home office-ra való átállás nálunk szerencsére zökkenőmentes volt. A távoli munkavégzés miatt a Teams lett a tárgyaló, de online is minden helyzetet tudunk kezelni.
Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?
Mostanra az irodák opcionálisan újra birtokba vehetők és a későbbiekben szeretnénk a munkakörnyezetet a megváltozott körülményekre tekintettel a lehető legjobban kihasználni. Vidéki kollégáink teljesen távolról dolgoznak, aki szeretne akár minden nap bejárhat és a vegyes működésre is felkészülten várjuk a leendő kollégáinkat.
Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?
A régi és új kollégákra, a felelősségteljes munkájukra és az elért sikereinkre. A részleteket, majd interjún elmeséljük. :)