A Cheppers egy gyorsan fejlődő hazai vállalat, 2012-ben alapították Budapesten, és ma már több százan mondhatják munkahelyüknek. Főleg webfejlesztéssel és felhőalapú szolgáltatások előállításával foglalkoznak, kreatív, inspiráló és támogató közegben. Különlegességük, hogy 100%-ban gyerek- és kutyabarátok, valamint kifejezetten odafigyelnek arra, hogy mindegyik kollégájuk teljesen bele lásson a cég működésébe. Koblinger Péterrel beszélgettünk, aki Product Designer pozícióban dolgozik a Cheppers nemzetközi csapatában.
Milyen feladaton dolgozol jelenleg?
Jelenleg az egyik stratégiai partnerünknek készített komplex webapp átadásán dolgozunk. Emiatt kapcsolatban voltunk az ügyfél több kollégájával, akik használni fogják a szoftvert. Emellett, ahogy kezdtek fogyni a feladatok utóbbi projekten, elkezdtem dolgozni egy amerikai ügyfelünknek készülő digitális kiadvány illusztrációin, besegítve egy csapattársnak, aki a layoutokat is csinálja.
Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?
Projektje válogatja. Kisebb feladatokon egyénileg, nagyobb munkákon pedig a kollégákkal együttműködve szoktunk dolgozni. A home office lehetőségeket ki szoktam használni, volt már, hogy a Börzsönyből dolgoztam, de az irodában is megtalálható vagyok. A fő munkaeszközöm pedig egy Macbook Pro, illetve az utóbbi időben a Figma - de korábban dolgoztam már Sketch-el és Adobe XD-vel is.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
Reggel daily standuppal indítunk, illetve jellemzően egy kávéval. Ezután pedig dolgozunk az előre megbeszélt feladatokon.
Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
A Dreamjo.bs-on keresztül jelentkeztem a céghez :)
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
Könnyen befogadtak, úgy érzem nem tartott sokáig, hogy beilleszkedjek.
Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?
100%-ig, még azt is tudom, hogy mennyi forint ment el a céges kávé készletek feltöltésére, ugyanis a havi meetingeken teljes körű beszámolót kapunk a Cheppers ügyeiről.
Honnan érkeznek az ötletek?
Rengeteget inspirálódok Dribbble-ről, Behance-ről, illetve a kollégákkal is szoktunk egymásnak ötleteket adni.
Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Én UI fókuszú vagyok, így a kedvencem az illusztráció, ikon és a layout tervezés. Lehetőségem van UI animációk készítésére is, amit szintén nagyon szeretek, illetve belekóstolhattam a UX-be is. A most leadott projektben előadtuk az ügyfélnek a különböző user flow-kat is, amik jó fogadtatásban részesültek - ami szintén nagyon jó érzés volt.
Hogyan követed/vezeted a feladataidat?
A céges projekt menedzsment rendszerben és a napi standupokon is elmondjuk hogy ki mivel foglalkozik.
Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?
A fejlesztőkkel való gördülékeny együttműködés csínját-bínját, illetve a rendszerben (design system) való gondolkodást.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Mert jó fej kollégákkal dolgozhatsz változatos projekteken, házon belüli fejlesztő csapattal, akikkel folyamatosan dolgozunk egy effektívebb kooperáción - és még szupercuki kutyákkal is lehet találkozni, többek között az enyémmel, Csipesszel is.
Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?
Ilyen szintű transzparenciával én még nem találkoztam máshol. Illetve lehet találkozni a kutyámmal, Csipesszel, az irodában!
Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?
Megtanultam a kanapéról törökülésben dolgozni.
Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?
A minden futó projektet érintő UX/UI daily standupok és a remote meeting kultúra elfogadott lett mind ügyfelekkel, mind egymás között.