Az álláskeresőnek két „blikket” kell megnyernie: az első blikkben 15 másodperce van arra, hogy bejusson a következő körbe, ahol további 2-3 perc áll rendelkezésére, mialatt meggyőzheti a döntéshozókat arról, hogy megfelelő lenne az állásra. Szendrei Irina, a Grafton Recruitment Recruiter csoportvezetője a DreamJo.bs élő adásában mesélt arról, hogy hogyan, mi alapján választják ki a Recruiterek, HR-szakemberek a potenciális jelölteket.
Balogh-Mázi Mária, a DreamJo.bs CEO-ja és Szendrei Irina a napokban a Recruiterek és a HR-szakemberek kiválasztási szempontjairól beszélgettek. A legnagyobb tanulság az álláskeresők számára, hogy a jó CV, sőt a több jó CV elengedhetetlen a sikeres álláskereséshez. Ahhoz, hogy megértsük miért, a következő folyamatot kell megismernünk: mikor egy szakember először rápillant egy önéletrajzra körülbelül 15, maximum 30 másodperc alatt eldönti, hogy érdemes-e tovább vizsgálni az adott profilt. Amennyiben úgy dönt, hogy érdemes, úgy további 2-3 perc alatt dönti el, hogy felhívja-e a jelöltet. A telefonhívás még konrántsem jelent semmi biztosat, csupán annak a jele, hogy elindulhat az álláskereső a kiválasztási folyamatban.
Nem győzzük hangsúlyozni az önéletrajz fontosságát az álláskeresés során. A CV-re úgy érdemes tekinteni, mint egy marketing dokumentumra, amivel felkelthetjük a leendő munkaadónk figyelmét.
Legyen neked is egyedi és profi önéletrajzod, amivel egy kattintással jelentkezhetsz a DreamJo.bs-on található bármely állásra! Dobd be magad az álláspiacra a Self-branding profiloddal! Próbáld ki már most! Segítségként olvasd el a blogcikkünkket a Self-branding profil működéséről.
Profilunkat mindig érdemes azonban egy adott állásra szabni. Szendrei Irina, Recruiter szakértő szerint a kulcsszavak megfelelő mennyisége döntő értékű lehet az önéletrajzban. A kiszemelt állás leírásában a felsorolt feladatokat kell alapul venni a saját profilunk írásakor. Például, ha HR-es állásokra pályázik valaki, és érdekli a recruitment fókuszú állás és a képzés-fejlesztés fókuszú állás is, akkor kétféle önéletrajzot kell készítenie: az egyiket természetesen több recruitment pozícióra illő kulcsszavak felsorolásával, a másikat képzés és fejlesztés területére rímelő kifejezésekkel írja meg. Így növelheti a pályázati anyaga relevanciáját.
A megfelelő tartalom mellett az önéletrajznak adott design is – ha nem is tudatosan – befolyásolja az első másodperceket. Egy logikusan tagolt, átlátható CV növeli az esélyét annak, hogy a döntéshozó szakemberek egyből megtalálják, amit keresnek. A tapasztalatoknak, a végzettségeknek, valamint a hard és soft skilleknek világosan el kell különülniük egymástól. A tagoltság mellett az összharmónia is fontos. Egymáshoz passzoló, kifinomult színek és betűtípusok használatával egy kellemes, igényes hatást érhetünk el. Ide tartozik még a profilkép minősége is. Felejtsük el a tablóképeket és a kis kedvenceinkkel készült fotókat is. Használjuk jó minőségű, profi, de nem túlságosan beállított profilképeket.
Tartsuk észben, hogy bármilyen jó szakmai háttérrel is rendelkezik valaki, ha nincs egy jó marketing anyaga, azaz egy profi önéletrajza, akkor könnyen lehet, hogy hozzáillő, remek lehetőségekről marad le az álláskeresés során. Egy oda nem illő fotó, helyesírási hibák vagy a rendezetlen bekezdések mind a precizitás, igényesség hiányát fogják kelteni a munkáltatóban.
Tökéletes pályázati anyaggal a kezünkben felmerül a kérdés, hogy milyen pozíciókra jelentkezzünk. A szakértő szerint bátran jelentkezhetünk olyan állásokra, ahol legalább 75-80 %-os egyezés van a szakmai hátterünk és a leírt feladatok, elvárások között. Ezt az arányt a legkönnyebben úgy tudjuk megállapítani, hogy megnézzük a kiírt pozícióban az első 3-4 feladatot, és ha úgy gondoljuk, hogy eddigi tapasztalatunk illeszkedik a megadottakhoz, akkor jelentkezhetünk.
A Grafton Recruitment szakembere kiemelte, hogy a statisztikák szerint a férfiak bátrabban jelentkeznek olyan állásokra is, ahol alacsonyabb az egyezés a profil és az elvárások között, míg a nők azoknál az állásoknál is hajlamosak hezitálni, ahol jó esélyekkel indulhatnak. Nemünk helyett azonban hagyjuk, hogy a tapasztalataink és a jól marketingelt önéletrajzunk, Self-branding profilunk beszéljenek magukért.
Hasonló írások:
Így keress állást a vírushelyzet után - interjú CV Shark-kal
Ezekről kell tudnod, ha most keresel állást
Álláskeresésről számokban – amit mindenképpen érdemes tudnod, ha gyorsan szeretnél elhelyezkedni
Képforrás: pexels.com