close
Vissza a blogra
Nóra Varga
március 25.
HR szakembereknek

HR a Covid idején - unalmas CV-k és a home office kihívásai

A HR a Covid idején sorozatunk 44. és 46. részében Pethő Anikóval, az Aarenson Cosulting karrier szakértőjével és Vass Zoltánnal, a Procter&Gamble HR Service menedzserével beszélgettünk

Rengetegen kerültek az álláskeresők piacára a munkájuk elvesztése végett, sokan pedig attól félnek, hogy saját munkaadójuk is leépítést tervez. Az álláskeresők számára a hab a tortán a kevés pozícióra eső munkaerői túlkínálat, míg a gazdaságilag továbbra is aktív népesség esetén az elszigeteltség és lakásba beköltöző munkahely tette fel az i-re a pontot. A felmerülő problémákról és nehézségekről Pethő Anikóval, az Aarenson Cosulting karrier szakértőjével és Vass Zoltánnal, a Procter&Gamble HR Service menedzserével beszélgettünk a HR a Covid idején sorozatunk 44. és 46. részében.

Összességében nem árulunk el hatalmas titkot azzal, ha azt mondjuk, hogy jelenleg a mind a munkavállalók, mind cégek a bizonytalan helyzet stabilizálására törekednek.  A kisebb fluktuáció miatt kevesebb nyitott pozíció várja az álláskeresőket, akiknek most akár colosseumi küzdelmeket is meg kell vívniuk egy-egy jobb lehetőségért. Azonban az óriási viharban vannak olyan zöld lámpások, melyek mentén az álommunka megtalálása nem lehetetlen. 

Az egyik ilyen meghatározó pont, mely segítséget nyújthat a munkakeresők számára a jól megírt önéletrajz. A piac jelenleg még mindig telítve van az Europass típusú, minden kreativitást mellőző CV prototípusokkal. Amennyiben ki szeretnénk tűnni a több pályázó közül, a szakértők tanácsa alapján a cél, hogy olyan egyedi, vizibilitásban erős template mentén elkészült önéletrajzot küldjünk be pályázati anyagunk részeként, mely figyelemfelkeltő, alkalmazkodik a személyiségünkhöz, mentes a sablonos megfogalmazástól és releváns tapasztalatokban bővelkedik. 

A szakértő javaslata, hogy a nagy álláskereső portálok mellett használjuk a közösségi média felületét is a nyitott pozíciók felkutatására. Az álláshirdetési oldalak mellett sok lehetőséggel találkozhattunk, amennyiben az érdeklődési körünknek és tapasztalatainknak megfelelő csoportokba felvételt nyerünk. Rengeteg sikertörténetről számolhatunk be azon személyek esetén, akik akár egy poszton keresztül találták meg a számukra megfelelő pozíciót. Ez az időszak remek lehetőség arra, hogy más szakmai irány felé is tekintsen az álláskereső. Jelenleg főként adminisztratív, stratégiailag fontos területekre keresnek a cégek munkaerőt, így amennyiben korábban is esetleg karrierváltáson gondolkodott valaki, most van erre lehetősége. 

A pandémia a cégek számára is kihívásokat tartogat és tartogatott. A munkavállalók otthoni munkavégzéshez szükséges technikai megoldások nehézségeinek legyűrése után, a HR munkatársaknak meg kell küzdeni a szeparáció során felmerült problémákkal. Olyan stratégiák kialakítására törekednek a cégek, melyek az egymástól fizikailag távol dolgozó munkavállalókat összetartják. Az online csapatépítő kávézások mellett egyéb olyan lelki támogatás nyújtására is fel kell készülnie a humánerőforrás menedzsment munkatársainak, melyet korábban nem kellett ellátniuk. Mind a vezetők, mind a munkatársak számára a HR az a szekció, amely segédkezet nyújt a kérdéses helyzetek megoldására. 

Az emberpróbáló időszak remélhetőleg hamarosan véget ér. Ám amíg tart hatalmas erőre és kitartásra van szükség mind a munkaadói, mind a munkavállalói oldalról. Egy biztos, a munkaerőpiacon egy teljesen új időszámítás kezdődik. A Magyarországon eddig kevéssé ismert homeoffice begyűrűzött hazánkba és teljesen bizonyos, hogy itt is marad velünk a jövőben is. 
 

Ha úgy érzed neked is ideje előrukkolnod egy olyan bemutatkozással, ami több, mint egy CV, akkor töltsd ki a Self-branding profilod és tűnj ki az álláskeresők tömegéből! 

 

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások

Még keresed az álomállást?

Maradj naprakész a legújabb hírekkel és ajánlatokkal, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig az elsők között értesülj róluk!

Add meg az e-mail címed