Vissza a blogra
Reitmesz Kornél
augusztus 14.
Álommelók

Ilyen egy igazi álommeló: Ügyféltanácsadóként a MiniCRM-ben

Cikkünkben Dóri, a MiniCRM Ügyféltanácsadója mesél a céges mindennapjairól, ahol minden nap egy új lehetőséget tartogat a fejlődésre. A szervezeti kultúra, a cég szellemisége és a kollégák mentalitása is egy igazi Álommunkahellyé teszik a céget.

Ha össze kellene foglalnom, hogy miért szeretek itt dolgozni, leginkább a szervezeti kultúrát, a vezetőmet és csapatomat, a cég szellemiségét és a kollégák mentalitását mondanám - bár ha belegondolok nem is nagyon tudok olyat mondani, amit ne szeretnék. Visszajelzést mindig lehet kérni és adni is. A cég nagyon rugalmas mindenben és mindenki mindig támogató. Mindenkivel nagyon közvetlen a hangulat, attól függetlenül, hogy az illető milyen munkakörben dolgozik. Ha összefutok a CEO-val a konyhában simán beszélhetek vele, megkérdezem hogy vannak a gyerekei és Ő is érdeklődik hogyan élem meg az adott időszakot.

Alapvető bizalom van az emberek között és mindenki azt feltételezi, hogy a legjobbat akarjuk a cégnek és az ügyfeleknek. Támogató, együttműködő közegben érzem magam, ami kiemelkedő a magyar KKV szektorban.

Hogyan telik egy heted?

A napjaim nagy részét általában az újonnan előfizetett ügyfelekkel történő meetingek, illetve a már meglévő ügyfelekkel kapcsolatos feladatok teszik ki. Ezek leggyakrabban telefonhívásokat, vagy ajánlatok és szoftverbevezetési tervek elkészítését jelentik. A hét során többször találkozunk a csapattal különböző meetingeken. Minden napot egy reggeli meetinggel indítunk, ahol megvizsgáljuk, hogy hol tartunk az adott hét célkitűzéseivel. Ezután beszélgetünk a felmerülő kérdésekről a csapatvezetőnkkel, és gyakran brainstormingolunk is.

Van “Role play” meetingünk is, ahol általában mi hozunk be nehezebb ügyfélszituációkat, eljátsszuk hogyan oldaná meg valaki más a csapatból, majd visszajelzést adunk egymásnak. Csütörtökönként az ún. “Holy Time Box” meetingen találkozunk, ahol a negyedéves projektjeinkkel kapcsolatban stratégiai és koncepcionális egyeztetésekre kerül sor, illetve a cégen belüli fontos témaköröket szoktuk átbeszélni. A hetet egy hétértékelővel zárjuk, ahol áttekintjük a múlt heti történéseket.

Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?

Egyetemistaként 40 órás munkalehetőséget kerestem, hogy el tudjam végezni a szakmai gyakorlatomat, és annyira megragadott a cég és az egész interjú folyamat, valamint az emberekkel való közös munka, hogy itt ragadtam. :)

Hogyan élted meg a toborzási folyamatot?

Nagyon jó volt, kifejezetten szerettem. Igazából már 2 héten belül ajánlat volt a “kezemben”, annak ellenére, hogy több körös a kiválasztási folyamat. Végig minden nagyon gördülékenyen zajlott. Ezen kívül korrekt visszajelzéseket kaptam, és ha kérdésem volt, természetesen arra is gyorsan válaszoltak a kiválasztási folyamatban résztvevők. A team fit interjú külön pozitívum volt számomra, nagyon jó volt, hogy a csapattal tudtam előre találkozni.

Milyen volt beilleszkedni a csapatba? Érezted-e hátrányát annak, hogy a cég nagy része otthonról dolgozik?

Sehol nem láttam még ilyen kidolgozott onboarding tervet. Hetekre le volt bontva a betanulási folyamat és ez alapján mindig egyértelmű volt, hogy mit és hogyan kell csinálnom. A haladást a Team Lead is végig támogatta, folyamatosan kaptam pozitív és konstruktív visszajelzéseket az elvégzett feladatokkal kapcsolatban és mindig volt lehetőségem kijavítani az esetleges hibáimat is. 

Sokat segített, hogy a learning anyagok tanulmányozásán kívül belepillantottam éles meetingekbe is és láttam, hogyan néz ki egy bevezetés a gyakorlatban. A csapatom is mindig nyitott volt a kérdéseimre. Úgy érzem, hogy nagyon jól átadták a tudásukat. 
A második hónaptól már saját hívásaim is voltak, a harmadik hónaptól kezdve pedig már bevezetéseket is kaptam. 

Csapatépítőkön is volt alkalmam részt venni, így viszonylag hamar személyesen is megismerhettem a csapatomat. Úgy érzem, hogy 3 hónap alatt teljesen sikerült beilleszkednem, az otthon történő munkavégzés nem volt gátja ennek egyáltalán. 

Mennyire látsz bele a cég működésébe?

A vezetőnk mindig nagyon transzparens. A saját döntéseit és a céggel kapcsolatos információkat is nyíltan kommunikálja felénk, így tisztában vagyunk vele, hogy miért és hogyan történnek a változások, mi áll ezek hátterében. 
A saját céljaink mellett a céges számadatok is meg vannak velünk osztva, így ezekre is rálátunk. És akár CEO-tól is bátran kérdezhetünk.:)

Hogyan követitek a szakmai haladást?

A célok mindenki számára egyértelműek a mérőszámok alapján. Szuper, hogy a különböző riportok alapján tudom monitorozni a saját munkám. Vannak rendszeresen TÉR és Mastery értékeléseink a vezetőnkkel, ahol kitűzzük az egyéni céljainkat és átbeszéljük, hogy miben kell fejlődnünk ahhoz, hogy feljebb tudjunk lépni a ranglétrán.

Mennyire van hatásotok a fejlesztésekre?

Van alkalmunk részt venni Demo meetingeken, ahol a fejlesztői és a training csapatunk mutatja be az új fejlesztéseket a rendszerben, mi pedig tudunk kérdezni tőlük.  A fejlesztői csapatnak közvetlenül is szoktunk ötleteket adni az ügyfélmeetingek alapján, így a mi ötleteink is megjelennek az új fejlesztéseknél.

Mit szeretsz legjobban a munkádban?

Nagyon változatos üzleti folyamatokkal lehet találkozni, sok iparágba és céges működésbe tudunk betekinteni.  Nagyon sokat lehet a magyar KKV szektorról tanulni. Az nagyon jó érzés, ha a munkámnak köszönhetően egy cég munkája jobbá, gördülékenyebbé válik. A szervezeti kultúrát és az egész cég mentalitását is szeretem, a csapatban is nagy az összhang.

Az is tetszik, hogy félig-meddig csapatban dolgozunk, de egyben egyszemélyes kihívás is a pozíció. Minden nap egy új lehetőség fejlődni olyan dolgokban, amiket az élet bármely területén lehet használni. Sokat fejlődtem önismeretben, sok kihívással találkoztam, viszont a sikerélmények mindig feltöltenek.

Hogyan követed/vezeted a feladataidat?

Természetesen a MiniCRM-ben! Már nem is tudnám elképzelni az életem CRM rendszer nélkül. Ezek könnyen visszakövethetővé teszik a feladatokat, könnyen tervezhető lesz a naptáram és a saját maga ura lehetek ezen a téren.

Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?

Úgy érzem, hogy egy biztonságos és stabil tanulási környezetben vagyok, ahol bátran kiléphetek a komfortzónámból, így sokat tudok tanulni és fejlődni, valamint a látásmódom is tágul. Itt nem kell tartani attól, hogy hibázol. Emberek vagyunk, lényeg, hogy tudjunk tanulni a hibáinkból. Megtanultam tanácsadói mentalitással dolgozni, mert azért dolgozunk, hogy segítsük elérni mások céljait.

Mire vagy a legbüszkébb a munkáddal kapcsolatban?

A legjobban az esik talán, ha találkozok egy olyan ügyféllel, aki éppen kihívásokkal szembesül. Ilyenkor a tapasztalatomnak és a kialakult kompetenciáknak hála meg tudok világítani egy-egy olyan dolgot, ami segíti őt abban, hogy a megoldás felé haladjon. Nagyon jó érzés, hogy a támogatásom ilyenkor át tudja lendíteni őt a nehéz helyzeten és sikeresen tovább tud haladni. Ilyen többször is történt az elmúlt 2 évben.

Milyen könyvet ajánlanál annak, aki ilyen pozícióban szeretne dolgozni?

Hirtelen nem tudok kiemelni egy könyvet. Sokat olvastam a tanácsadói kompetenciával és kommunikációs technikákkal kapcsolatban, de nagyon hasznosnak tartom a pszichológiai könyveket is. Amit még nagyon tudok ajánlani, az a Cégépítők Podcast sorozat, mert nagyon jó betekintést ad a KKV szektor világába.

 

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások
Kapcsolódó cégek

Még keresed az álomállást?

Maradj naprakész a legújabb hírekkel és ajánlatokkal, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig az elsők között értesülj róluk!

Add meg az e-mail címed