A MiniCRM 2009 óta létező felhő alapú eszköz agilis vezetőknek. Gyorsan bevezethető és megfizethető termék, ezért ma már több mint 1700 magyar és román kisvállalat használja.
A cég 2020-ban felkerült a Deloitte Fast 500-as listájára, az EMEA régióban a harmadik leggyorsabban növekvő magyar technológiai cégként.
A Dreamjobs “Szerethető Munkahelyek” díját is megkaptuk. 60 fős csapatunk már elég nagy, hogy nagy álmokat megvalósítsunk, és még elég kicsi ahhoz, hogy megmaradjon a családias, támogató és nyitott légkör.
Milyen a MiniCRM-nél dolgozni emberileg és szakmailag? Hogyan telnek a hétköznapok? Ezekre a kérdésekre is válaszolt a MiniCRM Csapata. Ismerjétek meg jobban őket!
Hogyan zajlanak most a mindennapok, miként változtatta meg a működéseteket a Covid?
Tavaly márciusban a teljes cég egy nap alatt átállt home office-ra, ez köszönhető volt annak is, hogy mindent felhőben tárolunk, a folyamataink is abban működnek. Azóta is zavartalanul zajlanak a mindennapok, a járvány egyáltalán nem okozott fennakadást a cég életében. A cég működésében az egyik fő szempontunk továbbra is kollégáink egészségének védelme, ezért nem kötelezünk senkit arra, hogy bejárjon az irodába.
A járvány kezdete óta annyit változott a helyzet, hogy a kezdeti kötelező home office után a kollégáink már eldönthetik, hogy be szeretnének-e járni az irodába vagy otthonról dolgoznának, és milyen gyakorisággal szeretnék mindezt. A rugalmasság biztosítékaként pedig alapelv lett, hogy minden meetinghez biztosítani kell az online csatlakozás lehetőségét.
Milyen változások, fejlődések voltak?
Termékünket folyamatosan fejlesztjük a visszajelzések alapján. A MiniCRM néhány hónapja kiegészült egy projektmenedzsment termékkel, ami házon belül is hatalmas segítség a projektjeink kezelésében.
A kollégák miként kommunikálnak/tartják a kapcsolatot egymással napközben?
A meetingeket Google Meet-en tartjuk, a hosszabb üzeneteket Gmail levelezőből küldjük el egymásnak, a rövid és gyors információcseréhez pedig a Skype-ot használjuk.
A belső kommunikációra korábban is nagy hangsúlyt fektettünk, a home office-ra való átállás óta pedig még inkább felértékelődött a szerepe.
HR csapatunk mindig küld tájékoztató emailt az embereket érintő változásokról, havi rendszerességgel hírlevelet küldünk ki, amiben mindenki olvashat a cégszintű
hírekről és arról is, hogy az egyes csapatok milyen projekteken dolgoztak és milyen eredményeket értek el. Emellett havonta tartunk Open Hour alkalmat is, ahol a CEO megválaszolja a kollégáktól érkezett és őket leginkább érdeklő kérdéseket és persze a nagyobb bejelentések is itt történnek. Az Open Hour végén kollégáink megoszthatják egymással, hogy mi történt velük az elmúlt hetekben.
A „munka-magánélet” egyensúlyát miként tudtátok megtartani?
A home office-ra való átállást követően néhány kollégánk számára nagyobb kihívást jelentett az, hogy nincsenek annyira éles határok a munka és a magánéletük között, mint azt korábban megszokták. Beszélgetések során igyekeztünk megismerni a nehézségeiket és tanácsokkal segíteni őket.
Azóta az is bebizonyosodott, hogy a home office lehetősége, valamint a vezetők támogató és rugalmas hozzáállása nagy segítséget jelent a kisgyermekes kollégák számára. A járvány alatt többen is érintettek voltak a nevelési, oktatási intézmények zárása kapcsán, ebben a helyzetben mint munkáltató a lehető legnagyobb rugalmassággal támogattuk őket és támogatjuk a jövőben is.
A rugalmas, támogató hozzáállás nemcsak a szülőknek jelent könnyebbséget, van olyan kollégánk, aki a rugalmasság és home office lehetősége nélkül nem mert volna kutyát vállalni.
Hogyan történik a kiválasztási folyamat most?
Kiválasztási folyamatunk teljesen online zajlik, ami eddigi tapasztalataink szerint hatékony és gördülékeny. Fontosnak tartjuk, hogy a csapat is megismerhesse a potenciális új kollégát, ezért folyamatunk utolsó lépéseként mindig egy team-fit interjút tartunk, amiről szerencsére nem kell lemondanunk az online térben sem.
Új kollégáink vagy az irodában kapják meg eszközeiket, vagy futárral küldjük el nekik, ha például távmunkából fognak dolgozni és nem tudnak eljönni érte személyesen. Általános és szakmai onboarding folyamatunk – amit a szakmai vezetők és a HR is támogat – már online is jól kidolgozott, olajozottan működik. Az onboarding során fontosnak tartjuk, hogy ne csak a közvetlen csapatát ismerje meg az új kolléga, hanem a többi csapatot is, ezért Meet the teams alkalmakat szervezünk az új belépő első hetére. Az online ki kicsoda falunkon pedig mindenkiről megtudhat néhány fontos információt, valamint fun fact-et és a havi Open hour is jó lehetőséget nyújt a kollégák megismerésére. Aki pedig szívesen ismerkedne személyesen is, tárt karokkal fogadják az irodában.
Csapatépítésre, közösségépítésre milyen formában kerül sor?
Amíg a teljes cég home office-ban volt, heti vagy kétheti rendszerességgel szerveztünk online MiniGame játékokat közösségépítő és kikapcsolódási céllal. Ahogy egyre többen és többet járnak be az irodába, úgy alakítottuk ezek gyakoriságát az igények szerint. Ezek a játékok lehetnek különböző kihívások (pl. sport kihívás), kvíz egy adott témában (pl. kollégákkal kapcsolatos fun factek) és
szerveztünk már tippmixet is, amikor a nevezési díjakból befolyt összeget jótékonysági célra fordítottuk. Ezen kívül a csapatok önszerveződően is tartanak online vagy éppen offline találkozókat.
Nagyobb csapatépítőt szervezni nagyobb kihívással is járt az elmúlt időszakban, de ezekről sem mondtunk le. Tavalyi évzáró eseményünket teljes egészében online tartottuk meg az évértékelőtől kezdve a játékokon át a közös vacsoráig. Ezen az eseményen a Magyarországon és a Romániában dolgozó kollégák is együtt ünnepelhettek, így mondhatni, hogy a távolság is eltűnt közöttünk.
Szeptember elején pedig mindkét országban lehetőségünk nyílt arra, hogy személyesen is találkozzunk és kötetlen formában együtt töltsünk egy délutánt. Az esemény azért is volt kiemelkedő, mert a számos online meeting után a legtöbben most találkoztunk egymással először személyesen is.
Milyen cafeteria csomagok vannak a munkatársak számára?
Béren felüli juttatásként egészségbiztosítást adunk a kollégáknak. Extra szabadnapokkal is támogatjuk kollégáinkat bizonyos élethelyzetekben.
Szakmai fejlődésre milyen lehetőségek vannak?
Fontosnak tartjuk a tanulást és nagy hangsúlyt fektetünk kollégáink fejlődésére. Belső és külső forrásból is szervezünk szakmai tréningeket, pl. kommunikációs tréningeket, sales csapatunk esetében kérdezéstechnika, kifogáskezelés terén tartjuk fontosnak a folyamatos fejlődést. Számos csapatban rendszeresen végeznek életszerű szituációs gyakorlatokat (role play), amelyek felkészítik őket bizonyos éles helyzetek kezelésére. Bizonyos munkaköröknél coaching lehetőséget is biztosítunk. Tréning csapatunk pedig nemcsak ügyfeleinknek, hanem kollégáink számára is szuperül használható anyagokat készít. Ezen felül szervezeti szinten tudatosan foglalkozunk a tudásmenedzsmenttel is.
Van-e előrelépési lehetőség, támogatás?
Az előrehaladás nálunk garantált. A szervezetben minden csapatban működik Mastery rendszer, ami a szakmai előrehaladást támogatja. A kollégák egyértelműen láthatják, hogy milyen karrierutat járhatnak be és mi kell ahhoz, hogy a következő szintre lépjenek. Emellett rendszeresen értékeljük a teljesítményt is. Nyitottak vagyunk rá, hogy kollégáink ne csak az adott pozícióban és csapatban, de akár egy másik szervezeti egységben is folytathassák karrierjüket. Jó példa egy kollégánk, aki MiniCRM tanácsadóként kezdte a karrierjét, jelenleg pedig product owner szerepben kamatoztatja a korábban megszerzett tapasztalatát.
Mit tesz a cég, hogy a kollégák szakmailag és emberileg hosszútávon szeressenek itt dolgozni?
Először is, az egyik legfontosabb a szervezeti kultúránk. Azt gondoljuk, hogy leginkább tetteink mutatják meg azt, kik vagyunk. Olyan munkahelyet szeretnénk fenntartani, ahol élvezzük, amit csinálunk, lehet kísérletezni és tanulni. Tudjuk, hogy
Rómát sem egy nap alatt építették, ezért soha nem adjuk fel. Büszkén vállaljuk, hogy nem vagyunk tökéletesek és erre úgy tekintünk, mint egy lehetőség, hogy folyamatosan fejlődhessünk. Nyitottak vagyunk. Segítünk másoknak abban, hogy a legtöbbet hozzák ki magukból. Törekszünk arra, hogy pozitív hatást gyakoroljunk és helyesen cselekedjünk. Az, hogy valaki hosszú távon szeret itt dolgozni nagyban függ attól, hogy azonosul-e az előbbiekkel.
Folyamatosan támaszkodunk kollégáink visszajelzéseire. A hétzáró meetingeken minden kolléga értékeli, hogy mennyire volt elégedett a céggel, mint munkáltatóval és ha volt bármilyen negatív tényező, mi volt az. A felmerülő problémákat lehetőség szerint mielőbb igyekszünk orvosolni. A HR rendszeresen tart MiniTalk beszélgetéseket a kollégákkal, hogy lássuk, ki hogyan érzi magát, szüksége van-e támogatásra.
Szakmailag elkötelezettek vagyunk a fejlődés iránt. Mastery rendszert működtetünk, ami szakmai előmeneteli rendszerként segíti a kollégák karriermenedzsmentjét és kiemelten figyelünk a teljesítményértékelésre, valamint arra, hogy ne csak kérjünk, de mi is adjunk visszajelzést.
Kisgyermekes kollégáink mindennapjait home office-szal, rugalmas munkaidővel, vagy akár részmunkaidővel próbáljuk könnyíteni. A négylábú kedvenceket pedig szívesen látjuk az irodában is.
Covid okozta változásokból megmarad valami hosszútávon a mindennapi munkavégzésetekben
Igen, az elmúlt időszak bizonyította, hogy a cég úgy is jól működik, ha a kollégák megválaszthatják, hogy mennyit dolgoznak irodából és mennyit otthonról.
A cégszintű online keep together alkalmakat is megtartjuk, ezek informális módon is segítik a kollégák közötti kapcsolódást és segítenek kicsit kikapcsolódni is.
A kiválasztási folyamatot az online interjúk lehetősége jelentősen tudja gyorsítani, nem kérdés, hogy a jövőben is követjük ezt a gyakorlatot.
A MiniCRM egy igazán elkötelezett csapat, akik szenvedélyesen hisznek termékükben és munkatársaikban. Rendelkezhet valaki pár éves munkatapasztalattal, vagy sok éves szakmai múlttal, találni fog náluk izgalmas, kihívásokkal teli munkakört. Amihez egy igazán támogató, családias közösséget is fog kapni.