close
Vissza a blogra
Árvai Barbara
április 12.
Álommelók

Mi a legizgalmasabb feladat egy Backend fejlesztő életében a Nexogennél? Most megtudhatod!

A csapatunk most több, mint 30 fős, többségében backend és frontend fejlesztők – szeretünk közösségként tekinteni magukra és jól is dolgozunk együtt csapatban, közös értékek mentén.

A Nexogen csapata most több, mint 30 fős, többségében fejlesztők – szeretnek közösségként tekinteni magukra és jól is dolgoznak együtt csapatban, közös értékek mentén. Milyen egy Backend fejlesztő élete ebben a közösségben? A Nexogen munkatársa most elárulta.

Milyen feladaton dolgozol jelenleg?

Általánosságban a backend csapat feladatkörébe tartozik a felhasználói felületek kiszolgálása, ügyfélbejelentések felülvizsgálása, üzleti csapat által hozott feature vagy javítási igények kezelése. Ezen szolgáltatások kezelése microservice architecturán alapul.
A feladataink ismertetését fontos kiegészítenünk a csapatunk működési modelljének bemutatásával is. A csapaton belül két feladattípus mentén dolgozunk, taktikai és stratégiai. A taktikai csapat a rövidebb, gyorsan megoldható ügyféligényekkel, és hibabejelentésekkel foglalkozik. Izgalmas feladatkör, mert mindennap más és más ügyön kell dolgoznunk. Sokszor van olyan is, hogy mi vesszük észre a hibát a kódunkban, vagy egyszerűen csak próbáljuk finomhangolni a legjobb működés érdekében a rendszert. A legutóbb Microsoft Azure-ben kellett megoldani, hogy az adatbázis karbantartáshoz felskálázzuk az adatbázist. Runbook-ok és webhook-ok segítségével értük el, hogy az adatbázis csak a szükséges ideig legyen felskálázva és amint minden lefutott vissza tudjuk skálázni a költséghatékonyság érdekében." Ezzel a feladattal megint új dolgokat tanultunk, ez nagyon jó volt.
A stratégiai csapat road map alapján dolgozik. Éppen most helyeződünk át új architectúrális alapokra az egyik szolgáltatásunkat illetően. A napi munkában általában előre megtervezzük a folyamatot a feladatokat és ennek a nagy egésznek egységeire vannak távlati becsléseink, ami szerint haladunk. A stratégiai csapatban tervezősebb, hosszabb távú feladatokat végzünk, itt a megvalósítás mellett nagyon fontosak a saját ötletek, amitől igazán kreatívvá válik a munkánk.

Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?

Agilis módszertant követünk, főleg a lean és kanban elemeit alkalmazzuk de tartjuk a rugalmasságot, hogy minden csapat maga választja meg, hogy milyen metodika alapján szeretne dolgozni. A járvány óta főként online dolgozunk de ez nem akasztja meg a közös folyamatokat. Belső chat felületen szoktunk röviden egyeztetni egymás között és a többi csapattal is, a hosszabb egyeztetésekhez MS Teams-et használunk.
A vízesés modellel ellentétben mi iteratívabban dolgozunk, ciklusokban gondolkodva. Emiatt a road map is egy előretekintés de rugalmasan alakítjuk az aktuális fókuszhoz.
Szakmailag nagyon jó közegben dolgozunk, rotálódunk, és a DevOps szemléletet képviseljük, így az üzemeltetési folyamatokat is megismerhetjük.

Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?

Gyakornokként kerültem ide, mostmár 7 éve vagyok a csapat tagja. Amit igazán szeretek az a társaság, a munkához való hozzállás, tanulási lehetőség. Ahogy teltek az évek folyamatosan tudtam előre lépni, nekem ez pozitívum volt, hogy mindig volt perspektíva szakmailag is. Az első perctől megkönnyíti a munkát a naprakész technológiai háttér, és, hogy ha valamilyen megoldást, technológiát hasznosnak találunk, arra a vezetőség is nyitott és szívesen invesztál bele. Általában a frissítések bevezetésére sem kell sokat várni. Az évek során a céggel való együtt fejlődés is motiváló volt. Voltak nehézségek, kihívások de mindig volt valami, ami kitöltötte a hétköznapokat, ami pozitív kihívásként tornyosult.
A közös események, csapatépítők, sikerek megünneplése pedig tovább fűszerezi a mindennapjainkat, ilyenkor emberileg is jobban megismerjük egymást.

Milyen volt beilleszkedni a csapatba?

A csapat segítőkész volt már a kezdeteknél, nem hagytak unatkozni, érdekes kihívásokkal kellett megbírkóznom de mindenből tanultam, és mindig volt, aki segítsen, így szakmailag tudtam fejlődni és a motivációm is fenntartották.

Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?

Alapvetően világosak a célok, havonta az Architechtek prezentálják az aktuális folyamatokat, negyedévente van Nexogen nap, ahol a hosszabb távú célokat ismertetik, illetve a csapatépítők is segítik felvenni a fonalat a társosztályok munkáját illetően. Idén csatlakoztunk a Transporeonhoz, úgy gondolom a nemzetközi háttér tovább növeli a szakmai perspektívánkat, mind egyéni, mind csapat szempontból.

Honnan érkeznek az ötletek?

Új feladatok esetében valaki feldobja a témát, majd workshop keretében egyeztetjük az ötleteket, így hatékonyan tudunk haladni, ha kell társosztályok kollégáit is bevonjuk a folyamatba. POC projektekben próbáljuk ki, hogy hogyan működik az ötlet, utána kiértékeljük a megoldásokat, és döntünk a megvalósításról.

Mit szeretsz legjobban a munkádban?

Amikor nagyobb feladatokkal találkozunk és saját ötletekkel sikerül megoldani. Nagyon jó érzés amikor kitelepítés után is jól működik az, amit csinálok, és elkezdik az ügyfelek gyakorlatban alkalmazni. Az is nagy motivációt ad, amikor kollégáim pozitívan nyilatkoznak a munkámról. A napi feladatok sokrétűsége szintén olyan tényező, ami nap mint nap motivál.

Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?

Legutóbb a cég által biztosított Microsoft vizsgákra felkészülő anyagokat olvastam. Emellett a szakterületemhez kapcsolódó előadásokat nézek, cikkeket, tanulmányokat olvasok.

Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?

Kommunikációm fejlődése az itt töltött idő alatt. Ügyfelek igényeinek és nézőpontjának, mélyebb megismerése. Ma már sokkal jobban át tudom látni a folyamatokat, pontosabban tudok kérdezni ha ügyféligényekkel kapcsolatos információra van szükségem és kollégáimnak is jobban tudok visszacsatolást adni. Azt gondolom, hogy céges szinten nagyon fontos, hogy kérdezzünk egymástól és élünk is ezzel a lehetőséggel. Az új kollégák esetében is szeretjük ha kérdeznek, mert biztosan támogatásra találnak és így ők is magabiztosabban láthatnak neki az adott feladatnak. Amit szintén magaménak tudhatok szemléletben, a munkakúltúránk és a jól kialakított folyamataink, melyek iránymutatást adnak de ha szükséges rugalmasak a cél érdekében. Azt is megtanultam, hogy milyen fontos, hogy valaki átnézze az újonnan megírt kódsorokat.

Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?

Persze mi is szelektíven gyűjtjük a szemetet és van céges kávé is de mellé mindig hoz valaki egy kis lejárt szavatosságú édességet…szeretünk veszélyesen élni! 😊 Szeretjük a csapatunkat, a feladatainkat, a mindennapjainkat és nagyon várjuk az új kollégáinkat is.

Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?

A Covid óta korlátlan home office-t biztosít a cég, ami nagyban segíti a biztonságérzet növelését. Emellett különös figyelmet fordítanak a személyes kapcsolatokra is, hogy a megváltozott helyzetben is jól működő csapatként tudjunk együtt dolgozni.

Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?

Arra, hogy gyakorlatban, jól működik a rendszerünk. Az elmúlt évek közös fejlődése, látni, hogy honnan hova jutottunk. Amikor ide kerültem még egy másik céggel közös albérlet volt az iroda, most a Budai-hegységre néző panoráma teraszos, saját officeból vagy otthonról dolgozunk. Büszkeség számomra, hogy olyan szoftver családot hoztunk be az iparba, ami sok szempontból javítja a közúti fuvarozást. A piac igazolta, hogy amit csinálunk arra valóban szükség van és még rengeteg lehetőség van benne. Ezt igazolja, hogy a Transporeon is értékelte a tudásunkat és az összeolvadással hosszútávú potenciált biztosítanak személy szerint nekünk és a cégnek egyaránt.

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások
Kapcsolódó cégek

Még keresed az álomállást?

Maradj naprakész a legújabb hírekkel és ajánlatokkal, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig az elsők között értesülj róluk!

Add meg az e-mail címed