Vissza a blogra
Dreamjo.bs
6 perc
január 02.
Employer Branding

Minden, ami Employer Branding - Interjú Kádár Balázzsal

Interjúnk során elhangzik minden alapvető és hasznos információ a munkáltatói márkaépítés jelen állásáról.

Sok megválaszolatlan kérdés kering a levegőben az Employer Branding kapcsán. Bár a munkáltatói márkaépítés még gyermekcipőben jár, fontossága megkérdőjelezhetetlen. Kérdéseinkre az MPRSZ Employer Branding Tagozat vezetője, a Bindermann I The Employer Branding Company managing partnere, az Employer Branding Award létrehozója és a szakma úttörője, Kádár Balázs válaszolt, melyet  ezúton is köszönünk.

Mit kell tudnunk az Employer Branding-ről?

Az Employer Branding annak ellenére, hogy egy fiatal szakterület és mostanában felkapott kifejezés, várhatóan hosszútávon a vállalati stratégia nélkülözhetetlen részévé válik. Ugyanakkor egyre több vállalat a munkáltatói márkaépítés segítségével gondolja megoldani az akut munkaerőhiányát, amelyet ugyan a munkáltatói márkaépítés enyhíteni tud, de megoldani csak korlátozottan, hiszen ha jól csinálják, akkor ez hosszú távú stratégiai építkezést és nem ad-hoc külső kampányokat feltételez.

Mi az Employer Branding fókusza?

Globális környezetben az elsődleges cél általában a munkáltatói brandismertség növelése, melyet a munkáltatót megkülönböztető erősségek kiemelése követ. Hazánkban mostanában elsősorban a munkaerő megtartásának az erősítését célozzák vele a vállalatok, ugyanakkor sokan még mindig recruitment toolként tekintentenek rá, ami közel sem igaz. Az megfigyelhető, hogy az egységes és globális munkáltatói márkák építése eltolódni látszik a lokális megközelítés irányába, amely nagyban segíti a pontosabb célzást, finomhangolást a kommunikációban a különböző munkavállalói célcsoportok felé, illetve a helyben történő elkötelezést.

Milyen eszközkészlettel dolgozik ez a terület?

A social media továbbra is verhetetlen. A HR marketing csatornahasználatát illetően úgy globális, mint hazai szinten is a Social Média és a különböző, jól célzott digitális hirdetések állnak az első helyeken. A nemzetközi felmérésben ezeket követik a videós, képi tartalmak, illetve a céges karrier oldalak. Hazánkban nagyon favorizáltak a belső ajánlási rendszerek, illetve a különböző social médiára épülő HR megoldások és egyre növekszik a szerepe szerencsére a belső kommunikációnak is.  

Milyen az Employer Branding helyzete ma Magyarországon?

Az Employer Branding Award megbízásából a BrandExcellence kutatói és a Bindermann I The Employer Branding Company munkatársai által készített magyarországi munkáltatók körében végzett, tavaly év végi kutatás alapján: a hazai employer branding legfontosabb célja a munkaerő megtartása és a tehetségek bevonzása. Ezeket követi a fluktuáció csökkentése és az egyetemisták bevonzása. Így világosan látszik, hogy mára Magyarországon a munkatársak elkötelezése és megtartása lett a legfontosabb szempont. Az idei kutatás eredményeit 2019 elején fogjuk publikálni.

Milyen költségekkel jár egy Employer Branding stratégia?

A munkáltatói márkaépítés, ha profin csinálják, sokba kerül. Tavalyi felmérésünkből az derült ki, hogy a legnagyobb kihívást továbbra is a megfelelő anyagi források megteremtése jelenti. Ennek ellenére a hazánkban legalább 50 főt foglalkoztató tudatosan Employer Branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését az elkövetkezendő években. Mindez bizakodásra adhat okot. Azonban az is látszik, hogy kisebb cégek is ügyesen alkalmaznak egyszerűbb és olcsóbb eszközöket a tudatosításra. Érdemes ellesni a nagyoktól a praktikákat. Ehhez kiváló terepet biztosítanak az Employer Branding Award győztes pályázatai az elmúlt évekből, amelyek itt: http://www.mprsz.hu/employer-branding-tagozat/ megtekinthetőek.

Itt milyen példákra gondolhatunk?

Sok esetben az is nagy eredmény, ha a munkatársaknak be tudják mutatni, mennyi mindent tesz a cégvezetés, a HR értük, a jobb közérzetükért, hogy ez a munka tudatos, átgondolt koncepció mentén zajlik és ezek az intézkedések a munkaerőpiacon nem magától értetődőek. A megértés, tudatosítás segíti az elköteleződést. Előfordult olyan extrém példa is, hogy a „kérlek”, „köszönöm”, „jó reggelt” szavak alkalmazása jelentőset lendített a munkahelyi légkörön. Tehát az Employer Branding már bőven nem csupán nagy vállalatok privilégiuma és nem minden esetben feltétlenül anyagi kérdés.

Mik a személyes meglátásaid az Employer Branding kapcsán?

A kulcs a vezetői példamutatás. A felső- és középvezetőknek hatalmas a szerepe a munkáltatói márkaépítésben, a vállalati kultúra alakításában, amire hazánkban az esetek többségében nincsenek felkészítve. Véleményem szerint éppen ezért jelentősebb szerep fog jutni a vezetőfejlesztésnek és a középvezetői réteg folyamatos támogatásának soft területeken. Általában nem vállalatot, hanem vezetőt hagynak ott a munkavállalók, ami nem véletlen.

Kinek szól az Employer Branding Award?

Az Employer Branding Award a példaértékű munkáltatói márkaépítést díjazza immár negyedik éve közép-és nagyvállalati, employer branding stratégia és kampány kategóriákban. A pályázati kiírás már megjelent és a pályaműveket 2019. január 10-ig lehet benyújtani. További információk a www.employerbrandingaward.hu oldalon érhetők el. Az ünnepélyes díjátadó 2019 tavaszán várható. Minden dolgozóiért felelős vállalatot bíztatunk az indulásra.

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások

Még keresed az álomállást?

Maradj naprakész a legújabb hírekkel és ajánlatokkal, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig az elsők között értesülj róluk!

Add meg az e-mail címed