A MiniCRM szoftvere hatékonyabbá teszi a KKV-k mindennapi életét, elsősorban az értékesítést és az ügyfélmenedzsmentet, de további területeken, például számlázás, projektmenedzsment és a HR terén is megoldásokat nyújt. A MiniCRM rendszert a szükség hívta életre. 10 évvel ezelőtt az alapítók azt tapasztalták, hogy nincs olyan CRM rendszer, ami gyorsan bevezethető és a KKV szektor igényeit elégíti ki, ráadásul megfizethető. Az ötletük egy újpesti panellakásból indult 4 kollégával. Mostanra közel 1700 cég munkáját segítik. 2015 óta székhelyük Budapest szívében, a Madách Trade Center-ben található. Ugyanebben az évben törtek be a romániai piacra is, így mostanra már Kolozsváron is van irodájuk.
A MiniCRM csapata
A MiniCRM őszinte, tisztességes, fejlődni vágyó és humoros kollégákkal igyekszik kialakítani egy összetartó csapatot. Aki ezekkel az értékekkel azonosulni tud, az jól érzi magát nálunk. Számos jelentkező használta már a MiniCRM-et korábbi munkahelyén és célzottan azért jelentkezett hozzájuk, hogy egy igazán jó terméken dolgozhasson. Sokan vannak, akik ugyan nem használták még a rendszert, de fontos számukra, hogy olyan termékkel tudjanak dolgozni, amiben hisznek, és azt napi szinten hitelesen tudják képviselni.
Erről azonban meséljen helyettünk a legrégebben ott dolgozó kolléga:
“Elsősorban azért dolgozom itt már 10 éve, mert olyan software-t fejleszthetünk, amire a piacnak tényleg szüksége van, amit cégek használnak nap mint nap. Fontos számomra, hogy értékes munkát végezzek. A cég minden területén hozzáértő (szak)emberek dolgoznak, akik megosztják a tudásukat egymással, lehet tőlük tanulni, lehet fejlődni. Csapaton belüli hangulat nagyon jó, családias. Legmodernebb technológiát használhatjuk, legmodernebb eszközökön fejlesztünk, üzemeltetünk.” – Gál Olivér, CTO
Fejlődés és karrier
A MiniCRM irodájában, és természetesen online is egy szép kis könyvtár érhető el a fejlődni vágyó kollégák számára. A mindennapi feladatokban igyekeznek fenntartani a kihívás és a tanulás lehetőségét. Emellett támogatják a kollégák egyéni fejlődését, legyen szó akár külső vagy belső tréningről, tanfolyamról.
A cégen belül a különböző szervezeti egységekben az úgynevezett “mastery” rendszer az alapja a karrierutaknak. Ezen felül előfordulhat az is, hogy valaki nem felfelé halad az adott pozíció szerint a karrierben, hanem pozíciót vagy akár szervezeti egységet vált. Mindenki érdeke, hogy a kollégáik a számukra legmegfelelőbb pozíciót találják meg a szervezeten belül.
A szervezeti hierarchia tetején a CEO és a COO áll, mellettük a managementben minden működési terület képviselteti magát a felső vezetők által: Customer Acquisition, Customer Success, Product, HR and Administration, Finance. Az egyes szervezeti egységekben több team leader is dolgozik funkcionális vagy éppen országok szerinti felosztásban, akik a csapatok napi működésért felelnek.
Az első a munkavállaló
A korábbi irodai jelenlét alatt rendszeres gyümölcsnapokkal támogatták a munkatársak egészségét, a karantén alatt viszont heti online jógát és több sport kihívást is tartottak, hogy átmozgassák a kollégákat. A MiniCRM korábban is biztosított home office lehetőséget, azonban a COVID-19 miatt év végéig ez a munkavégzés ajánlott formája.
A MiniCRM családos munkatársai a rugalmas hozzáállás és a stabilitás miatt tartják a céget családbarátnak. A vezetőség a járványhelyzetben is odafigyel a családok biztonságára. És nem csak a családosoknak, de minden kollégának jár az alapvető tisztelet:
"Mi nyitott cégnek tartjuk magunkat, ezért a jelentkezők és kollégák esetében is a tudásra, teljesítményre és tettekre figyelünk. Nálunk tényleg számítanak a kollégák. Minden pénteken elmondhatják, hogy az adott héten mennyire voltak elégedettek a céggel, mint munkáltatóval és mennyire érezték jól magukat. A következő héten beszélgetünk azokkal a kollégákkal, akik problémát jeleztek, vagy akiknél azt érezzük a visszajelzések alapján, hogy szükséges.” - dr. Gáthy-Stéber Andrea, HR vezető
A MiniCRM-nél a környezetvédelem sem kevésbé fontos, mint a munkatársak jólléte. Ennek érdekében szelektíven gyűjtik a szemetet, vízszűrő gépet használnak palackok helyett és papírmentességre törekednek. A home office alatt volt már eco-friendly kihívásuk is, ahol a kollégák megmutathatták, hogy otthon mit tesznek a környezetük védelmében.
Kiválasztás és onboarding
A kiválasztási folyamataikat a lehető leggyorsabban szeretik lebonyolítani. Jellemzően a következő lépésekből épül fel a folyamat: telefonos interjú a HR-rel, személyes vagy videóinterjú a szakmai vezető részvételével és végül team-fit interjú a csapattal, amikor a leendő csapattagokkal is kölcsönösen megismerkedhet a jelölt. Egyes pozíciók esetében a kiválasztás szakaszában gyakorlati feladatok megoldására is számíthatnak a jelentkezők.
Az onboarding egy általános és egy szakmai részből áll. Az általános onboarding során segítenek eligazodni a felhasználói fiókok és biztonsági beállítások útvesztőjében és átbeszélik a céges tudnivalókat az új belépővel. Az általános onboarding során az új kollégák úgynevezett “Meet the teams” alkalmakon vesznek részt, amikor minden csapatból egy kolléga bemutatja az adott csapat felépítését és tevékenységét, hogy az új kolléga számára egyértelmű legyen, ki milyen szerepet vállal a közös cél elérésében. A próbaidő felénél, valamint a vége előtt pár nappal is van lehetősége az új kollégának visszajelzéseket adni és kapni az addigi benyomásokról, tapasztalatokról.
Programok a MiniCRM-nél
A kollégák szívesen vesznek részt kisebb-nagyobb programokon, mint például céges sárkányhajózáson, házi Mortal Kombat bajnokságon, farsangi mulatságon vagy az évzáró vacsorákon. A munkatársak szeretik megmérettetni magukat, különböző kihívásokon díjazzák például az év dolgozóját, a közösségért legtöbbet tett kollégát és a leghumorosabbat is. A karantén alatt
rendszeres “keep together” eseményeket vezettek be, hogy megőrizzék az összetartást. Változatos kihívásokkal mozgatták meg a csapatot, akár szó szerint is. A helyzet pozitív hozadéka az, hogy csökkent a távolság a budapesti és kolozsvári irodáik között, hiszen mindannyian az online térben mozogtak. Játékos formában (például különböző kvízekkel) segítik, hogy a kollégák minél jobban megismerjék egymást és a céget. Korábban bevezetett „Open hour” alkalmaikat is gyakrabban szervezik a kényszer home office óta. Az „Open hour” során a MiniCRM CEO-ja válaszolja meg a kollégák aktuális kérdéseit.
MiniCRM a koronavírus idején
Nem titok, hogy kollégáik többsége is a MiniCRM rendszerben dolgozik, ami felhő alapú, azaz bárhonnan elérhető. Abban a szerencsés helyzetben voltak, hogy más technikai feltételek is adottak ahhoz, hogy otthonról tudjanak dolgozni: dokumentumaikat a felhőben tárolják és 1-2 kolléga kivételével mindenki laptopon dolgozik, ezért márciusban könnyen és gyorsan állt át a teljes cég home office-ra. Az elmúlt hónapok tapasztalatai bizonyították igazán, hogy teljes mértékben működőképes ez a fajta munkavégzés.
A munkavégzés megváltozására már februárban felkészültek, már akkor hoztak bizonyos szabályokat arra az esetre, ha valaki rosszul érezte magát vagy külföldön járt. 3 hónap folyamatos home office után, júniustól - bizonyos szabályok betartásával – újra lehet irodából dolgozni, de év végéig mindenképpen ajánlott a home office. A munkatársak többsége azóta is él az otthoni munkavégzés lehetőségével.