close
Vissza a blogra
Dreamjo.bs
4 perc
október 06.
Álommelók

Régóta vágysz egy Go fejlesztői munkára? - itt a lehetőség a Mimox tolmácsolásában

A Mimox informatikai fejvadász cég mesélt nekünk a Senior System Developer ajánlatukról. Ismerd meg a lehetőséget a cikkre kattintva!

Kódoptimalizációban és többszálúsításban jártas Senior System Developert keres a Mimox informatikai fejvadász cég. Partnercégük contact center megoldásokat fejleszt kapcsolattartási tevékenységeket ellátó cégek szoftveres kiszolgálására. A termékeik hangalapú, email, SMS, chat, illetve személyes megjelenés nélküli videóazonosítás alapú kapcsolattartási formákat tesznek lehetővé, beépítve a text-to-speech/speech-to-text megoldásokon át a telefonhívás közbeni bankkártyás fizetés lehetőségéig és automata hívásátirányításig sokféle korszerű szolgáltatást. És hogy milyen náluk dolgozni fejlesztőként? A Mimox csapata megkérdezte néhány munkatársukat:


Szeretnél jelentkezni a Senior System Developer állásra? Jelentkezz gyorsan és egyszerűen az új self-branding profiloddal. Nincs még self-branding prodilod? Próbáld ki most!

Legyen neked is naprakész, profi önéletrajzod, amivel egy kattintással jelentkezhetsz bármely állásra a DreamJo.bs oldalán.




Hogyan néz ki egy új kolléga beilleszkedése a céghez?

Van egy jól strukturált „onboarding” program, ami mindenre kitér. Itt lépések vannak (amolyan checklist), amit mindenkinek meg kell tennie, és elég sűrű a program. Egy korábban belépő kolléga szerint könnyű beilleszkedni, mert az emberek közvetlenek és barátságosak. Van egy csomó rendszer, amit használni kell, ezekre betanítanak. Fontos része az ismerkedésnek az értékesítőkkel való találkozás. Velük együtt mennek végig a terméken, hogy az új munkatársnak legyen jó átfogó képe arról, hogy mit is „gyártanak”. Ez nem egy egyszeri és nem is egy rövid találkozás, mert a termék meglehetősen komplex. Emellett vannak videók és magyarázatok az architektúráról és a komponensekről, ezeket mind végig kell nézni. Közben kap az új ember próbafeladatokat, amik már megvalósított konkrét funkciók a termékben, ezeken keresztül tanítják be az újakat a kódolási konvenciókra.

Hogy megy a visszajelzés, az információnyújtás?

Itt ténylegesen megvalósul a negyedéves értékelés, nem sumákolják el. Sok a one-to-one is, azaz a személyes beszélgetés a közvetlen főnökkel, és általában érezni, hogy törődnek az emberrel. Az információkat a cégről heti hírlevél formájában is megkapják. Az újak havonta kapnak visszajelzést. A cégvezetés most dolgozik éppen egy új, hosszú távú vízión. Ezért szerveznek összcéges gyűléseket, ahol mindenki ott van és a vezetők ismertetik az elképzeléseket. Ezeken lehet javaslatokat tenni és bármiről kérdezni. Van ilyen gyűlés külön a fejlesztőknek, amit a fejlesztési vezető tart. Ezek egyébként elég hosszúak, mert mindig sok a kérdés, és a fejlesztési vezető meg is válaszolja az összeset. Az a klassz, hogy ezeket fel is veszik videóra, és az új belépők végig is nézik az utolsó kettőt, így is segítve az orientációjukat.

Milyen feladatai vannak egy csapattagnak?

Egyikőjük éppen egy rendszerkritikus rész technológiai váltásán dolgozik, ami tervezést és implementálást jelent. Az új kolléga is ilyen jellegű feladatokat fog kapni, illetve a rendszer hosszú távú stabilitásának megteremtéséhez fog hozzájárulni, hogy új ügyfelek megnyerésével tudjanak majd bővülni. De igazából csapatban dolgoznak, Scrum módszertan szerint, tehát mindenki megtalálhatja a neki való részfeladatot. Jelenleg sok a tervezés és az ötletelés, így a megbeszélés is. Van issue-kezelő rendszerük és egy tracking szoftver, amivel tudják követni, hogy mivel mennyi időt töltenek, ez segít az időbecslések pontosításában is. Ez nem egy kémprogram, hanem a fejlesztők maguk írják maguknak, mindent projektekhez lehet rendelni és látni, hogy mivel mennyi időt töltenek. Például az egyik kolléga átképezte magát egy új szakmára, és át is került az új csapatába, ebben a rendszerben viszont látszott, hogy még mindig a régi feladatköre foglalja le az ideje nagy részét, mert segítette a volt csapatát, így ez a plusz terhelés könnyen azonosítható volt.

Hogy néz ki egy nap, milyen módszerekkel dolgozik a csapat?

Scrum módszertan alapján dolgoznak, és például a grooming rész egészen komoly, amit nagyon szeretnek a fejlesztők. Egyelőre nem pontban, hanem időben becsülnek, és ha valami kirívóan sok vagy kevés, akkor azt megbeszélik, így itt kiderülhet, ha valaki nem jól ért valamit, vagy akár ellenkezőleg, nagyon is jól érti és felismeri, hogy valami buktató van a dologban. Van, hogy egy ilyen megbeszélés után egy user story-t szétszednek többre, vagy épp összehúznak kettőt. Van dedikált nap arra, amikor csak ezzel foglalkoznak, hogy ne legyen technológiai adósság, ne legyenek rejtett aknák. A story-k kb. két hétre megvannak, de funkciók szintjén sokkal tovább látnak előre. Squadokban dolgoznak, és minden squadnak van egy saját zoom csatornája, ami állandó, és itt lehet segítséget kérni és kapni. (A járvány miatt most sajnos minden online van.)

A szeniorok munkaidejének egy része pályakezdők vagy juniorok mentorálásával telik, nekik segítenek, illetve a vezetésnek is, pl. abban, hogy megfelelő nehézségű feladatot találjanak számukra. A legutóbbi frissen felvett junior csapat most már nem gyakorol, hanem éles projekten van. Viszont itt intezívebb a code review, ami egyébként is magától értetődően van. A mentorálás nem kötelező.

Hogy kerülnek az ötletek a termékbe?

Elsősorban az értékesítő, ügyfélfelelős kollégáktól, illetve az ügyfélszolgálattól, de van, hogy a fejlesztők javasolnak valamit.

Mi jellemző a szervezeti kultúrára?

A csapatban jó a hangulat, fiatalos és nagyon közvetlen a légkör. Havonta vannak összejövetelek, csapatépítők, amik általában valami muris dolgot jelentenek, nem csak egy sima sörözés vagy ilyesmi. Ez segíti, hogy jobban megismerjék egymást az emberek. A vezetők ajtaja mindig nyitva áll, bármit meg lehet kérdezni, beszélni vagy javaslatot tenni. A nagy döntéseket közösen hozzák, ez a csapatszellem nagyon jellemző a cégre. Kifejezetten rugalmasak általában is, ha el kell menni fogorvoshoz vagy ide-oda stb., azt senki nem kifogásolja, csak a munka legyen meg.

Milyen a fejlesztési vezető?

Nagy erőfeszítéseket tesz azért, hogy a csapata képzett legyen és képben legyen. Van, hogy egy egész napot szán oktatásra, valamilyen skill tréningre, sőt, esetleg menedzsment jellegű tréningre, hogy megértsék, hogy mit és miért csinálnak, mi mögötte a motiváció, és miért úgy csinálják, ahogy. Ez sok-sok óra oktatás, tudás- és információmegosztás. A kollégák még azt is értékelik, hogy képes nagyon nagy energiákat belerakni, hogy nekik egyszerű legyen az adminisztráció. Törődik az emberekkel. Nagyon fontosnak tartja a one-on-one-t, bevasalja a Squad leadeken.


 

Képforrás: pexels.com

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások
Kapcsolódó cégek