close
Vissza a blogra
Árvai Barbara
3 perc
január 09.
Álommelók

Sokszínű feladatok, mindennapos sikerélmény- Ilyen az élet a MediaSales-nél!

A Mediasales Kft. csapatában biztosan nem fogsz unatkozni, hiszen az ügyfelek számos, soksíznű feladattal várnak! A cég Social Media Manager munkatársa, Eszter mesélt nekünk a munkájáról.

 

Milyen feladaton dolgozol jelenleg?

Napi szinten 2 ügyfél (egy multinacionális fogyasztói elektronikai cikkeket árusító cég magyarországi áruházlánca, és egy nemzetközi zeneipari szereplő promóter cég magyarországi képviselete) leginkább social media (pl. Facebook, Instagram, LinkedIn, Anchor, YouTube) jelenlétét támogatom munkámmal: pl. a bejegyzések tervezése, ütemezése, riportok elkészítése és a moderáció egyaránt feladatom, illetve az ügyfelekkel és kollégákkal való kommunikáció kézbentartása. Ad-hoc jellegű dolgok is felmerülnek olykor, például a cég más ügyfelét kell projekt alapon segítenem. Ezek mellett a social media stratégia kialakításában való együttműködés is fontos feladat.

Hogyan dolgozol?

A munka elvégzését adott esetben otthonról is el lehet végezni. Munkahelyi e-mail cím, online meetingek, céges szerver biztosítja az információk áramlását. Egyénileg, önállóan kell dolgozni, de ugyanilyen fontos a csapatmunka abból a szempontból, hogy a kommunikációt az ügyfél-cég-kreatív csapat háromságában zökennőmentesen fenn kell tartani.

Mit csinálsz egy munkanapod során?

A munkaórák során szemmel tartom az e-mail fiókom és végig telefonközelben vagyok. A munkát általam készített és frissített, heti vagy havi post plan-ek segítik - ezek alapján alakulnak a napi feladatok, hogy milyen tartalmat, milyen felületre kell betervezni, feltölteni vagy időzíteni. A moderáció során a social platformokra beérkezett üzeneteket, kommenteket olvasom, és az ügyfél igénye szerint kezelem őket, válaszolok rájuk. Napi szinten felmerülő feladatok pl: kreatív anyagok szelektálása, ellenőrzése, betervezése, olykor elkészítése (pl Canva-val, Photoshoppal), post copy megírása, linkek paraméterezése és rövidítése, bejegyzések posztolása, időzítése, videók/hanganyagok esetleges feltöltése videó vagy podcast megosztó felületekre, online meetingeken való részvétel, ad hoc jellegű feladatok elvégzése.

Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?

Egy állásinterjúnak, majd a próbafeladatok sikeres kitöltésének köszönhetően.

Milyen volt beilleszkedni a csapatba?

Viszonylag gyors folyamat volt.

Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?

A cégen belüli munkatársakkal való együttműködés, és a meetingek során nemcsak a saját pozícióm, hanem kollégáim szerepét is megismerhettem. A cég általános működését pedig azért ismerem, mert az első munkanapon egy prezentációval készültek kollégáim, hogy azt bemutassák nekem.

Honnan érkeznek az ötletek?

Egyrészt saját kútfőből, ami a kreativitást illeti, másrészt rengeteg közös brainstormingra van lehetőség, figyeljük a konkurenciát is, valamint a magyar és a nemzetközi social trendek figyelése is elengedhetetlen.

Mit szeretsz legjobban a munkádban?

A social felületek felhasználóinak igényényének kiszámíthatatlansága fejtörést okozhat, ezeket az érdeklődéseket szeretnénk bejegyzéseinkre irányítani, és sokszor sikerül: amikor bejegyzéseink nagy elérést, sok reakciót eredményez, az hatalmas sikerélmény, akár a számszerűsített adatokat olvasva, akár a cég és az ügyfél elégedettségét tekintve.

Hogyan követed/vezeted a feladataidat?

Munkámat segítik a heti vagy havi post planek, valamint saját magam jegyzek fel emlékeztetőket. Havi szinten készítek az ügyfeleknek social riportot - ez nem csak az ügyfél, hanem magunk számára is rendkívül tanulságos, és egyfajta képet ad a havi teljesítményről.

Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?

Lévai Richárd - Közösségi kalandozások
Papp-Váry Árpád - JPÉ-MARKETING Elmélet és gyakorlat józan paraszti ésszel

Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?

Leginkább az ügyfelek követőinek megismerése, különbözőségüknek tapasztalása, és az ezekre válaszoló social stratégiánk céltudatos felépítése, fejlesztése.

Miért jelentkezzen hozzátok valaki?

A (kutyabarát!) iroda kellemes környezet biztosít a munka elvégzéséhez, emellett a home office-ra érvényes rugalmasságot nagyon értékelem. A csapatba könnyen be lehet illeszkedni, csapatépítő programokon lehet részt venni. A munkafolyamat során pedig rengeteget lehet szakmailag tanulni, fejlődni.

Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?

Szuper és kényelmes az iroda, eddigi karrierem során a legkedvesebb és korrektebb feletteseimmel dolgozhatok együtt, az ügyfelek és a feladatok sokszínűsége által folyamatosan tudom magam fejleszteni, rengeteg sikerélmény ér.

Ha van még valami, amit megosztanál a munkaköröd kapcsán?

Az ember tudásának és kreativitásának kibontakoztatását abszolút támogatja munkakör és a napi feladatok, fejlődésre is van lehetőség az ügyfelek sokszínűségéből, valamint az állandóan változó trendekhez való alkalmazkodásból adódóan.

+ 1 Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?

Az otthoni munkavégzés egy ideig állandó volt, azóta is rugalmasan tekint rá munkahelyem. A megbetegedések gyakorisága miatt olykor helyettesítésben kell segíteni egymás munkáját a kollégákkal - a helyettesítések zökkenőmentesen tudnak zajlani a jól működő kommunikáció miatt.

+2 Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?

Az otthoni munkavégzésre való nyitottságot.

+3 Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?

Az általam kezelt social media oldalak eredményességét számszerűen lehet látni, ügyfeleink elégedettek.

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások
Kapcsolódó cégek