close
Vissza a blogra
Dreamjo.bs
3 perc
december 13.
Employer Branding

Sriracha - A szósz, amit sosem hirdettek, mégis ismert lett

Sosem hirdették, mégis alaptermék lett. Mi állhat a Huy Fong Foods nagy sikerű termékének hátterében?

Az elmúlt néhány évben rendkívüli növekedést értek el a szósz gyártásban utazó nagyvállalatok. Amerikában például kiemelkedően jövedelmező a szósz ipar. A húzóerőt a Huy Fong Foods terméke, a hazánkban is kapható a Sriracha csípős szósz adja.

A szósz kialakulása mesébe illő elemeket idéz. A történet 1980-ban kezdődött, amikor főhősünk, David Tran Vietnámból San Francisco-ba költözött az amerikai álom reményében. Kalifornia azonban nem volt számára kerek egész egy igazi csípős szósz nélkül. Habozás nélkül nekilátott a titkos recept megalkotásának és a remekművel házalni indult a híres China Town éttermeihez. Keze munkája mára vezető termékké vált az ázsiai szószok között és a csavar a sztoriban, hogy sosem költött hirdetésre. 

Vajon Tran tudta, hogy az amerikai háztartások erős pistáját készül megalkotni, amikor lázas főzésbe kezdett? Lehet, hogy sikere az első pillanattól kezdve borítékolva volt?

Szokatlan döntések sorozata juttatta el jelen formájáig a családi vállalkozást. Merész vállalás volt például a termék előtérbe helyezése a profittal szemben. Nagyon kell hinni abban amit csinálunk ahhoz, hogy ha csak egy rövid időre is, de le tudjunk mondani az anyagi javakról. A CEO egyik titka, hogy sosem koncentrált a bevételre: „nem akartam milliárdos lenni, csupán friss szószt szerettem volna az embereknek készíteni”. Nos, milliárdos lett.

Az alapanyagok és a beszállítók az elejétől kezdve egészen mostanáig lekövethetőek. Sosem kellett találgatnia a fogyasztónak, hogy honnan származik és miből van az étele az asztalon, ha a Huy Fong Foods-nál vásárolt.

A másik fontos tényező, hogy az áru eredendően jó volt. Nem hibádzott sehol, nem voltak hátrányai, nem volt mit kozmetikázni rajta. Az élelmiszeripar sajátossága, hogy különösen ki tud emelkedni a sorból egy igazi minőségi készítmény. Talán ezért tudta megengedni magának, hogy a WOM (Word of Mouth) marketingre bízza magát. Nehéz elhinni, de tényleg vannak olyan termékek, melyek magukért beszélnek. Végülis minket se kért meg senki, hogy írjunk róla, híre mégis elért hozzánk.

Érdekes azonban, hogy akármerre keresgélünk az internet útvesztőjében, David Tran története mindenhol szembe jön velünk, amivel sokan (főleg Amerikában) képesek azonosulni. És bár sablonos, mégis valódi. Úgy tűnik, a storytelling módszere ezúttal is működött, pedig lehet, hogy tudatában sem voltak a módszerük típusának.

A Huy Fong Foods-nak egy erős víziója van, miszerint soha semmi nem mehet a minőség rovására. Tran és családja szentül hisz ebben. Ha a nyolcvanas évek Amerikájában, ráadásul San Francisco-ban - amikor mindenki pénzt lapátolt - megállta a helyét az üzleti életben ez a hozzáállás, akkor bízhatunk benne, hogy manapság is megállja majd.

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások

Még keresed az álomállást?

Maradj naprakész a legújabb hírekkel és ajánlatokkal, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig az elsők között értesülj róluk!

Add meg az e-mail címed