A TechOffice hazánk egyik meghatározó irodatechnikai szolgáltatója, szakértője. Azoknak a partnereiknek segítenek, akik igénylik a fenntarthatóbb eszközöket és nem elégszenek meg az éppen megfelelőnek tűnő megoldásokkal. Milyen náluk dolgozni IT helpdesk munkatársként? Borbás Zsolt, a cég munkatársa beavat minket a mindennapjaiba.
Milyen feladaton dolgozol jelenleg?
Jelenleg a főként a Techoffice meglévő ügyfeleit támogatom napi szinten informatikai problémáikban, a saját irodánk eszközeit is rendben tartom, szoftveres/hardveres megoldásokat keresek cégünknek (és vezetem be őket), eszközigényléseket intézek, az értékesítő csapatot támogatom technikai jellegű kérdésekben a munkájuk során.
Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?
Távoli asztalon keresztül, kényelmes irodából. Csapatmunka olykor szükséges (amennyiben IT tudásra van szüksége valamelyik kollégának egy értékesítési projekt kapcsán), de zömében egyedül tevékenykedem. Alapvető tudásbázis rendelkezésemre áll, ha végképp elakadok valamivel, szintén tudom kihez kell forduljak: gyártói partner, márkaszerviz kapcsolattartó.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
Iszok egy kávét reggel, átnézem az emailjeim, visszanézem az előző napról megmaradt nem fogadott hívásaim, áttekintem a napi teendőlistám. Folyamatosan tartom a kapcsolatot a az ügyfelekkel nyomtató beüzemelések/távsegítségek kapcsán, valamint megoldom ezeket. Amennyiben szükséges internetes fórumokon járok utána problémáknak, vagy új termékek forgalomba kerülése esetén ismertetem a technikai részleteket a kollégáimmal (mit tud és mit nem az adott eszköz).
Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
Korábban műszaki értékesítőként, még korábban szervizesként tevékenykedtem, azonban ezek nem tartogattak kellő mennyiségű kihívást számomra, továbbá fejlődési lehetőséget sem éreztem ezekben. A céghez kerülésem idején az IT helpdesk pozíció még az ügyfélszolgálatos kolléga tevékenységi körébe tartozott, azonban a szolgáltatásaink és a cég fejlődésével teljes értékű pozícióvá nőtte ki magát. Vagyis röviden: megalkottuk és úgy kerültem bele :)
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
Teljesen más jellegű munkahelyeim voltak korábban (nagyobb cégek, nagyobb létszámmal, jellemzően multi- és nagyvállalatok), így meglepetésként ért, hogy itt valóban kíváncsiak a kollégák az új munkatársra. Ez nagyban elősegítette a beilleszkedésem csapatszellem szempontból. A betanulási időszak alatt régi motoros kollégák adták át a tapasztalati tudásuk, így szakmailag is hamar beépültem.
Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?
Úgy gondolom kellő szinten látom/látjuk a cég működésében a kritikus pontokat. Amennyiben új termék, új szolgáltatás kerül bevezetésre, tudjuk az okát, célcsoportját, jellemző tulajdonságait és az elérni kívánt célt is. Ugyanez érvényes változtatások esetén is, például egy szolgáltatásunk fejlesztése során: miért szükséges, hogyan változik, mit várunk a változástól, hogyan érint ez bizonyos működési területeket.
Honnan érkeznek az ötletek?
A csapat egészéből jönnek a kisebb volumenű, ún. működést segítő, fejlesztő ötletek – általában a heti meetingen, vagy csapatépítő jellegű eseményeken. Stratégiai, nagyobb volumenű ötletek jó eséllyel a cégvezetőnk agytekervényeiből pattan ki.
Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Számomra fontos volt egy ügyfeleivel korrekt cégnél dolgozni, lehetőleg minél átláthatóbb működés mellett. Továbbá szeretek segíteni az embereknek megoldani a problémájukat, könnyebbé tenni a mindennapi munkájukat. Itt mindez megvalósult, nem csalódtam, leginkább az ügyfeleim visszajelzéseit szeretem mikor megfelelő megoldás születik, sokan név szerint megjegyeznek.
Hogyan követed/vezeted a feladataidat?
Teendő alapú ügyfélkapcsolati rendszerünk van, napi nézettel – ezzel egy helyen látom az összes feladatom, aszerint hogy mikor kell elvégeznem. Használok még Outlook feladatlistát is, és Trello táblákat.
Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?
Nem teljesen szakmai könyv a kedvencem, de rengeteget tanultam belőle: Kaszás Péter – Nézz szembe önmagaddal c. könyvét mondanám igazán hasznosnak. Jelenleg a „Rázd le az email rabigát!” c. könyvet olvasom. Mindig jár a cégnél kézről-kézre egy-két könyv, szóval van választék :D
Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?
Ha valakinek problémája van, nem azt jelenti, hogy rossz ügyfél – azonban csak rajtam múlik, hogy a végén elégedett ügyfél lesz-e.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Kiemelkedően korrekt cégnek tartom magunkat, egy ilyen helyen jó dolgozni.
Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?
Mert merünk máshogy csinálni dolgokat és sosem elégszünk meg az épp elmegy megoldásokkal.
+ 1 Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?
Korábban nem volt lehetőségem otthonról dolgozni, itt minden gond nélkül megoldható.
+2 Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?
A körülmények ellenére a járvány ideje alatt: új és tágasabb irodába költöztünk, továbbra is növekedett az árbevételünk (ezáltal a fizetésem is), bővült a csapatunk több kollégával is.