A Webstar Csoport Kft. számára az a legfontosabb, hogy az általuk alkotott szoftverek segítsék az emberek életét. Mivel nagyon sokféle egyedi rendszert fejlesztenek, eltérő a számossága, hogy melyiket hányan használják. De legyenek is akárhányan, tízen, vagy több ezren, az örömük ugyanolyan felemelő. Hogy jobban megismerhessük a céget Pálfiné Heizer Rita, Projektvezető válaszolt néhány kérdésünkre.
Milyen feladaton dolgozol jelenleg?
Több webes alkalmazás fejlesztésén is dolgozunk párhuzamosan.
Van közte olyan, ami a közelmúltban készült el, jelenleg az éles üzembeállás zajlik, és az ezzel kapcsolatos konfigurációkat, hibajavításokat végezzük.
Egy másik, ahol egy már korábban lefejlesztett rendszert fejlesztünk új igények alapján tovább.
Illetve több olyan alkalmazásunk van, ahol egy már átadott, üzemelő alkalmazás support-ját végezzük.
Projektenként más-más feladatokkal foglalkozom, valahol aktívan kódolok, valahol a tervezésben veszek részt, valahol pedig projektet vezetek, az ügyfelekkel kommunikálok és a csapattagok munkáját szervezem.
Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?
Igyekszünk az agilis módszertan alapján dolgozni, illetve azt használjuk belőle, ami számunkra hasznos.
Egy új projekt esetén azt szeretjük a legjobban, ha a feladat minden fázisában részt vehetünk: az ügyfél igények felmérésében, üzleti igények megfogalmazásának támogatásában, tervezésben, wireframe-ek / UX / UI tervek készítésében, alkalmazás fejlesztésben, tesztelésben, és végül az élesbe állás támogatásában.
Szeretek csapatban dolgozni, és a szerencsém, hogy a csapatmunka a Webstar egyik fő erőssége.
Az irodában dolgozom, de nálunk a munkatársak döntik el, hogy ki dolgozik otthonról, ki irodából, vagy akár ezt vegyítve. Emiatt a kollégákkal való kapcsolattartás nagyrészt az online térben zajlik.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
Mivel többféle feladatot is végzek, ezért elég változatosak a napjaim, sosincs két egyforma. Van, hogy egész nap kódolok, ez a kedvencem. Van, amikor az ügyfél kommunikációval telik a legtöbb időm, és van olyan is, amikor folyamatosan váltanom kell a feladatok között, projektvezetés, kódolás, kommunikáció, tervezés, dokumentálás.
Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
Korábban PHP fejlesztőként dolgoztam egy másik cégnél. Mivel mindig is érdekelt a Java nyelv, és szeretek tanulni, ezért kerestem olyan lehetőséget, ahol ebben támogatnak, így kerültem a Webstarhoz. Jó választás volt, akkor is, és azóta is megkapok minden támogatást, bármibe is vágom a fejszém. A szoftverfejlesztői feladat azóta is fontos nekem, de azóta már nem csak ezzel foglalkozom, hanem több területen is kipróbálhatom magam.
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
A Webstar nem az első munkahelyem, dolgoztam korábban jó és rossz csapatban is, ezért látom a különbséget. Ez alapján nyugodtan mondhatom, hogy az erősségünk a csapat, nincs rivalizálás, a legfontosabb az egymás segítése. Kezdőként mentort kaptam, mindig volt kitől kérdeznem. Könnyű volt beilleszkednem, és azóta is így van, ha újak kerülnek a csapatba, próbáljuk nekik is megkönnyíteni a beilleszkedést.
Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?
A cég figyel arra, hogy folyamatosan megkapjunk minden információt a működésről. Tudunk az aktuális helyzetről, a rövid és hosszú távú célokról, sőt ezekkel kapcsolatban a véleményünk is számít. Több olyan platform van, ahol a Webstar a kollégákkal együttműködve közösen alakítja ki a terveit.
Honnan érkeznek az ötletek?
Nagyon sok területen ötletelünk közösen:
• A projektekkel kapcsolatban főként az ügyféligényeket, és a már elkészült megoldásainkat osztjuk meg egymással, így ha hasonló igény érkezik, könnyen tudunk tervezni, és akár az ügyfélnek is tudunk már bevált megoldásokat javasolni.
• Vannak olyan projekt ötleteink is, amik nem kapcsolódnak ügyfél megrendeléshez, csak valamelyikünkben ötletként felmerül. Ezeket is meg tudjuk osztani, és kapunk lehetőséget akár a megvalósításra is, erre több lehetőséget is biztosít a cég. Az egyik egy 24 órás programozói verseny, ahol csapatok dolgozhatnak egy napon át az ötletükön, és a Webstar jutalmazza a legjobb ötletet. A másik lehetőség a pár éve bevezetett WcsLabs, ami egy hosszabb, több hónapos projekt. Itt is csapatokban dolgozhatunk egy ötleten, de van idő a részletesebb kidolgozásra: Design Thinking módszertan segítségével felmérjük az ügyféligényeket, piackutatást végzünk, prototípust készítünk, így egyben azt is fel tudjuk mérni, hogy az ötletünk mennyire életképes.
• A cég belső működésével kapcsolatban is számítanak az ötleteink. Erre több különböző témájú fórum is van, ahol rendszeresen egyeztetnek a kollégák, így együtt alakítják az az adott témában az irányt.
Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Legjobban a változatosságot szeretem: mindig van új tapasztalat, új technológia, új ötlet, sosem lehet megunni. A másik a csapat, amit nagyon szeretek.
Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?
Nem szakmai könyv, de az egyik nagy kedvencem, amit sokadjára olvasok újra:
James Herriot: Állatorvosi pályám kezdetén. Mindenkinek ajánlom, vicces, szórakoztató, és egy olyan emberről szól, aki imádja, azt, amit csinál.
Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?
Ami kellemes tapasztalat volt, hogy nem csak kapom egymás után sorban az elvégzendő feladatokat, hanem van beleszólásom abba, hogy mivel hogyan foglalkozzunk, számítanak az ötleteink. Erre már oda is figyelek, hogy jól használjam, nekem is jó legyen, és a cégnek is előnye származzon ebből.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Azért érdemes hozzánk jelentkezni, mert itt mindenki megkapja a lehetőséget, hogy ne „csak” egy állása legyen, hanem szeresse, amit csinál.
Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?
Nagyon jó a légkör, nyitott a csapat, könnyű beilleszkedni. Változatosak a feladatok, kevés a rutinszerű feladat. Az iroda ablakból pedig gyönyörű a kilátás a városra és a Mecsek oldalra. Rengeteg a közös program, és nagyon változatos: vannak családbarát programok a gyerekes munkatársaknak, és bulizós a fiatalabbaknak, itt nem lehet unatkozni.
Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?
A karantén időszakban otthonról dolgoztam, mert a gyerekeim is otthon voltak. Viszont amint lehetett, és újraindult az óvoda és az iskola, én is visszatértem az irodába. A pár hónap otthonlét alatt sikerült elég jól kialakítanom az otthoni munkakörülményeket, ebben sok segítséget kaptam a cégtől, elsősorban plusz eszközöket. Így ha bármilyen okból itthon kell maradnom, könnyebben teszem meg.
Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?
Több munkatársam a karantén után is inkább otthonról szeretne dolgozni, így változott a kapcsolattartásunk módja, sokkal többet kommunikálunk egymással online.
Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?
Az óvodás fiam figyelte itthon a munkámat. Néha belehallgatott a megbeszélésekbe, kipróbálta egyik másik általam használt szoftvert, és azóta ő is a Webstarhoz készül, ha nagy lesz!