Az Aliz csapata kreatív üzleti problémákat old meg modern, felhős stacken. Budapesten, Szingapúrban és az utóbbi időben Németországban is nyitottak irodát, valamint remote kollégák is részt vesznek Big Data, Machine Learning, alkalmazásfejlesztés és infrastruktúra projektjeikben. Ügyfeleiket kurrens, jövőbe mutató technológiákkal segítik a mai digitális kihívások leküzdésében a tanácsadástól kezdve a kész megoldás leszállításáig. Google Cloud Premier Partnerként az Aliz elsősorban a Google vállalati felhős szolgáltatásaira építve implementálja megoldásait.
Akik az Aliznál dolgoznak, rengeteg izgalmas projekttel találkozhattak már, most ezek közül szeretnénk bemutatni egyet, hogy miként is dolgozott együtt a magyar cég a Google csapatával és Indonézia egyik leggyorsabban növekvő online utazási irodájával, a tiket.commal.
A tiket.com: Indonézia OTA úttörője
„A célunk, hogy a legügyfélközpontúbb Online Travel Agencyvé váljunk Indonéziában – vagyis olyan szolgáltatást biztosítsunk, amely a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtja” – emelte ki Firman Gautama, a tiket.com infrastrukturális és biztonsági vezetője.
A tiket.comot 2011-ben hozták létre az OTA (Online Travel Agency) piac egyik úttörőjeként Indonéziában. A vállalat repülő- és vonatjegyet, szállodákat, autókölcsönzési lehetőségeket, valamint különböző szórakozási alternatívákat is kínál az érdeklődőknek. 2018-ban napi 20.000 online tranzakciót bonyolítottak le az oldalon, és azóta a régió piacvezetőjévé is váltak. Amikor a Google Cloud és az Aliz mellett döntöttek, a cég számára a legfontosabb szempontok a skálázhatóság és a folyamatos elérés voltak.
Miért választották a Google Cloudot?
A tiket.com virtuális gépek és hagyományos legacy infrastruktúrával indult. A szolgáltatások bővülése és az egyre nagyobb beömlő adatmennyiség következtében a cégnek meg kellett küzdenie a meglévő infrastruktúra korlátaival, valamint javítania kellett adatelemzési képességeit. A tiket.com számos szempont mentén értékelte az elérhető felhőszolgáltatásokat, és a Google Cloud szolgáltatást választották az alábbi előnyök alapján:
- A Google Cloud infrastrukturális szolgáltatások egyszerűsége
- A Google Cloud alacsonyabb hálózati késleltetése az alternatív felhőszolgáltatásokhoz képest
- Az adatok könnyű kezelhetősége és elemzése olyan szolgáltatások révén, mint például a BigQuery adattárház szolgáltatás
- Az infrastrukturális költségek csökkentésének lehetősége
A tiket.com és az Aliz Technologies
A tiket.com számos célt tűzött ki a Google Cloud infrastruktúra-telepítésével kapcsolatban, többek között azt, hogy az új infrastruktúrával képesek legyenek a digitális termékek mielőbbi piacra juttatására, valamint hogy a tiket.com egyfajta „innovációs gyárrá” válhasson.
Az elérni kívánt célok megvalósításának érdekében a tiket.com a Google Cloud Premier Partner Aliz mellett döntött. A cél az volt, hogy egy biztonságos, zökkenőmentes migrációs projekt jöhessen létre.
A projekt egy három napos feltáró szakasszal indult, amely magába foglalta a tiket.com technológiai környezetének értékelését, valamint a vállalkozás elvárásainak megismerését. A feltárást egy tréningsorozat követte, melyet az Aliz szakértői tartottak a tiket.com csapatának a Google Cloud technológiák megismerése céljából.
A feltárás és a tréningek után maga a migráció is elkezdődhetett. A projekt végén egy teljes felhő- és infrastruktúra referencia-architektúra került átadásra. A fejlesztés során az Aliz arra is ügyelt, hogy a kész komponensek a tiket.com saját csapata számára is újra felhasználható legyen.
A projekt négy hónapon belül lezajlott, a tiket.com 2018 óta Google Cloudon fut. Ez lehetővé teszi a tiket.com számára, hogy automatizálja az ismétlődő feladatokat, ugyanakkor csökkentse a költségeket és kockázatokat, és mindemellett a rendszer gyorsabban telepíthetővé vált. A tiket.com elkezdte egyszerűsíteni architektúráját, a lehető legnagyobb mértékben kihasználva a kezelt Google Cloud szolgáltatásokat.
A projekt végső szakaszában számos mikroszolgáltatás telepítése is lezajlott a Java által uralt, de egyre inkább Go-t tartalmazó architektúrában. A folyamat során olyan technológiák is beépítésre kerültek, mint a Kafka, a MongoDB, az Elasticsearch, az SQL és a RabbitMQ.
Mi lett az eredmény?
A Google Cloudra való áttérés óriási siker lett. Az Aliz segítségével a Google Cloud bevezetése leállás nélkül megvalósulhatott, annak ellenére, hogy a projekt több száz szolgáltatást, adatbázist és jelentős adatmennyiség mozgását igényelte.
A tiket.com számára a marketing stratégia és infrastruktúra váltás 15x bevételnövekedést hozott, mindemellett az aktív felhasználók és a tranzakciók száma is négyszeresére növekedett két év leforgása alatt. Ma a tiket.com közel 100% elérhetőséggel működik, amely a költségek jelentős csökkenését is magával hozta.