close
înapoi la blog
Nóra Varga
16 februarie
Lovable Jobs

Milyen a Praktiker, mint munkahely? Kutyabarát, sokszínű és befogadó!

A Praktiker a barkácsáruházak egyik legmeghatározóbb márkája itthon. Az elmúlt évtizedek alatt a Praktiker neve egybeforrt a barkácsolással és az otthonszépítéssel. Dóri (fejlesztési koordinátor) és Gábor (üzleti elemző) mesélt a tapasztalatairól.

A Praktiker a barkácsáruházak egyik legmeghatározóbb márkája, amely hosszú múlttal és tapasztalattal rendelkezik. Az elmúlt évtizedek alatt a Praktiker neve egybeforrt a barkácsolással és az otthonszépítéssel. Dóri (fejlesztési koordinátor) és Gábor (üzleti elemző) meséltek nekünk a tapasztalataikról.

Milyen feladaton dolgozol jelenleg?

Dóri: Kollégáimmal azon dolgozunk, hogy a 2019-ben indult egyik projekt újragondolását megvalósítsuk. Célunk, hogy a szervezeten belül egy mindenki számára könnyen és hatékonyan kezelhető felületet hozzunk létre.

Gábor: Webraktár szortimenthez adatelőkészítés.

Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?

Dóri: Elvárásnak megfelelően önálló munkavégzés van, azonban ez nem jelent egyet azzal, hogy egyénileg kell dolgozni. A csapatban dolgozás fontos szempont, hiszen közösen próbáljuk elérni céljainkat, egy csapatként próbáljunk teljesíteni és bizonyítani.
Agilis szoftverfejlesztési módszerrel dolgozunk, igyekszünk gyorsak, pontosak és hatékonyak lenni, hiszen mindig van feljebb és tovább fejlődni.

Gábor: Főként egyénileg, alkalmanként csapatban otthonról és az irodában egyaránt.

Mit csinálsz egy munkanapod során?

Dóri: Fejlesztési igények felmérése és összegyűjtése, de legfőbb feladatom a fejlesztések koordinálása. Azokat az információkat, melyeket kollégáimmal leegyeztetünk a fejlesztőnek megfelelő pontossággal átadni. A fejlesztések során a módosítások, újítások tesztelése és ezeknek a hibáknak a feltárása.

Gábor: Felmérem az igényeket és megnézem hogyan valósítható meg, majd programozok.

Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?

Dóri: Korábban már volt szerencsém ezen az osztályon dolgozni, de a sors elsodort más területre. A „Fejlesztési koordinátor” munkakör kiírását követően az új pozícióra a HR-s kollégák és jelenlegi vezetőm is rám gondolt a munka kapcsán. Megkeresésüket szívesen fogadtam, és természetesen elvállaltam a felkínált lehetőséget. Örültem az előrelépésnek, hogy új területet is megismerhetek és tanulhatok, támogathatom a cég fejlődését, és egy ismert „régi” osztályba is visszacsöppenhettem.

Milyen volt beilleszkedni a csapatba?

Dóri: Szerencsére nagyon könnyen ment, ismertem már a csapatot és örömmel fogadták, hogy ismét egy területen dolgozhatok velük.

Gábor: Egyszerű, könnyen befogadó csapat volt.

Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?

Dóri: Egy olyan projekten dolgozunk, mely kapcsolódik cégünk vállalatirányítási rendszeréhez, így elengedhetetlen, hogy a működésbe valamennyire betekintést nyerjünk.

Gábor: Minden támogatást megkapok, hogy mélyebben beleláthassak a dolgokba.

Honnan érkeznek az ötletek?

Dóri: A napi/ heti megbeszélések során felmerült ötletek és javaslatokat mindig összeírásra kerülnek, szeretem, ha vannak építő jellegű kezdeményezések.
E-mail-ben történő visszajelzések vagy például egy személyes beszélgetésekből sokszor ötletelés lesz, hogy milyen igények merülnek fel, hogy „de jó lenne, ha..”. 😊

Gábor: Sokszor vezetés kér valamit, de saját új ötletek megvalósítására is van lehetőség.

Mit szeretsz legjobban a munkádban?

Dóri: Azt az elégedettséget visszahallani, amikor egy sprint véget ér, és pozitív megerősítések jönnek a munkánkkal kapcsolatban.

Gábor: Rugalmasságot.

Hogyan követed/vezeted a feladataidat?

Dóri: A projekthez kapcsolódó feladatokat/ hibákat/ támogatásokat egy projektmenedzser szoftverben vezetjük, hogy saját magunk és mindenki számára követhetőek legyen a folyamatban lévő vagy akár a lezárt feladatok is.

Gábor: Munkáim során lementem az egyes verziókat, így könnyebb követni a logolásokat.

Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?

Dóri: Az adatbázisokból való lekérdezések elengedhetetlenek az adatok karbantartásához, illetve kimutatásokhoz, így főnököm javaslatára: Michael J. Hernandez - John L. Viescas szerzőpáros
„SQL-lekérdezések földi halandóknak” című könyve hasznos volt a munkám során.
Szakmailag online fórumok, lapokat szoktam olvasni.

Gábor: CRM kézikönyv - Ügyfélkapcsolat felsőfokon (Adrian Payne) volt a leghasznosabb, most meg a Big Data (HVG kiadó) könyvet olvasom.

Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?

Dóri: Az emberekkel való kommunikáció, hogy mindig pontosan és mindenki számára, akár egy laikusnak is érthetően fogalmazzak.
Az olykor túl bonyolult és szakmai dolgokat egyszerűen is sikerüljön átadni.

Gábor: Rendkívüli helyzet ellenére is jól ment a betanulás és a beilleszkedés.

Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Dóri: Remek csapattal dolgozhat együtt, segítőkészek a kollégáink és nyitottak a fejlődésre. Egy új kolléga mindig egy új színt/szemléletet hoz hozzánk, ami elengedhetetlen a cég fejlődéséhez.

Gábor: Jó társaság, változatos feladatok.

Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?

Dóri: Ahogy lehetett olvasni a hírekben a Praktiker Kft. „Megbízható munkaadó” díjat nyert 2019 és 2020-ban is. Ezt teljesen meg tudom erősíteni személy szerint én is. Nagy biztonságot jelent az, hogy egy ilyen stabil cégnél dolgozhat az ember.

Gábor: A jobb baráti légkör miatt.

Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?

Dóri: Talán, ami nagyobb változás az a Home Office-ok gyakoriságának növekedése.
A munkakör, melyben dolgozunk szerencsére olyan, hogy az otthonról való munkavégzéshez ez nem nehezítő körülmény.

Gábor: Rugalmasabb időbeosztást eredményezett.

Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?

Gábor: Ha távolról is dolgozunk Teamsen biztos egyeztetünk a kollégákkal.

Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?

Gábor: Még ilyenkor is megoldottuk a csapattal, hogy együtt szórakozzunk munkaidőn kívül

Mai multe articole

Joburi similare
Companii asociate