close
Back to the blog
Sipos Lilla
July 15
Lovable Jobs

Légy tagja Te is a MiniCRM csapatának, dolgozz a legjobb termékeken és végezz kivételes munkát!

A MiniCRM egy felhő alapú rendszer, amely megoldást szolgáltat sikeres magyar és külföldi cégek számára. A cég életébe a két Frontend fejlesztőként dolgozó kolléga, Tamás és Albi engedett nekünk bepillantást nyerni.

A MiniCRM egy felhő alapú rendszer, amely megoldást szolgáltat sikeres magyar és külföldi cégek számára. Segítenek egy rendszerbe gyűjteni az új online/offline érdeklődőket.Finomhangolni az értékesítési folyamatokat, csökkenteni a napi adminisztrációs terheket automatizált feladatkiosztással és maximalizálni az ügyfélkezelés színvonalát. A cég életébe a két Frontend fejlesztőként dolgozó kolléga, Tamás és Albi engedett nekünk bepillantást nyerni.

Milyen feladaton dolgozol jelenleg?

Tamás: Jelenleg a Microsoft Outlook-ba fejlesztek egy add-int, ami lehetővé teszi, hogy ügyfeleink közvetlenül a levezelőzőből tudjanak csatlakozni a MiniCRM-hez és tudjanak új adatlapokat felvenni vagy már meglévőkre emailt archiválni.

Albi: Jelenleg egy feature kiegészítésén dolgozok, amely lehetővé teszi a felhasználónak azt, hogy ha a rendszeren belül egy projekteket szeretne másolni, akkor azt kibővített beállítási lehetőségekkel tudja megtenni.

Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?

Tamás: Scrum módszertan alapján dolgozunk, főleg csapatban. Ez persze nem azt jelenti, hogy mindent együtt csinálunk, inkább azt, hogy igyekszünk a feladatokat szétszedni kisebb egységekre, amit aztán önállóan csinálunk, szükség szerint a többiekkel szinkronban, folyamatos kommunikációval. Proaktívan segítjük egymást, van pairprogramming is. A járvány miatt jó ideje otthonról dolgozunk, sok videóhívással. A gépem egy 2019-es MacBook Pro I9-es procival, 32 GB ram, van hozzá egy 4k-s, 28 colos külső monitor is. A technikai feltételek adottak.

Albi: Scrum módszertanban dolgozunk, home officeban, csapatban, de ugyanakkor önállóan egymást támogatva, segítve.

Mit csinálsz egy munkanapod során?

Tamás: Reggel 8:45-kor átnézem a logokat, hogy történt-e valami, ami azonnali beavatkozást igényel. 9:00-tól tartunk egy rövid stand up-ot, ahol szinkronizáljuk a feladatokat, megbeszéljük, hogy aznap, ki, mit csinál, mit csinált meg előző nap és van-e elakadás. Ezután elkezdek azon dolgozni, amit aznapra vállaltam. Napközben vannak meetingek (pl. Refinement, kick-off, demo), amik a scrum metodikához tartoznak.

Albi: A scrum sajátosságai miatt ez eltérő, mondhatni nem egyhangúan ugyanúgy telik minden nap, de általánosságban a napom az elmúlt 1 napban előjött logók átnézésével indul, majd egy gyors stand-up meetinggel, amin a teljes csapat részt vesz. Ezek után pedig az adott napra vállalt feladat végrehajtásával, ami lehet új funkció fejlesztése, meglévő bugok javítása stb. 

Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?

Tamás: Az én esetem érdekes és egyúttal azt is mutatja, hogy miért jó itt dolgozni. 5 éve tesztelőként kerültem a csapatba, fejlesztői tudás nélkül, a user-t képviselve. Felmerült, hogy sok tesztesetet lehetne automatizálni, amihez megkaptam a szükséges időt és bátorítást. Ekkor kezdtem el foglalkozni programozással, Javascripttel, DOM manipulálással. Annyira megtetszett, hogy szabadidőmben elkezdtem tanuló projektekkel foglalkozni, egyre több kérdést tettem fel a fejlesztőknek, akik mindig készségesen segítettek. Egyszer jött egy nagyobb frontendes feladat, amihez ember kellett, aki elvégzi és ekkor megkaptam a lehetőséget.

Albi: Dreamjobs-on keresztül jelentkeztem a céghez, mivel nagyon szimpatikus volt a profilja, mentalitása illetve a teljes összkép, ami kialakult bennem a látottak alapján. A több körös felvételit, interjúkat teljesítve elfogadtam az ajánlatot és így bekerültem az adott pozícióra.

Milyen volt beilleszkedni a csapatba?

Tamás: Ez 5 éve sem jelentett különösebb problémát, mivel nyitott, befogadó közegről van szó. Azóta a helyzet még jobb lett és mi is rájöttünk, hogy bizonyos soft skillek elengedhetetlenül fontosak a tudás mellett. A csapat bővítésekor különösen odafigyelünk arra, hogy a leendő kolléga nyitott, proaktív, segítőkész, pozitív kisugárzású legyen és jól kommunikáljon.

Albi: Annak ellenére is, hogy teljes home officeban dolgoztunk, semmi akadálya nem volt, mindenki készségesen válaszolt a kérdéseimre online, videó meetingek közben is. Már másfél hónap után teljesen olyan érzésem volt, mintha több éve a csapat tagja lennék és senki nem tűnt idegennek, ismeretlennek. A másik oldalról is ugyanezeket a visszajelzéseket kaptam :)

Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?

Tamás: Tudok mindenről, amiről szeretnék. Az irodában folyamatosan látunk bizonyos adatokat a falon, mint egy tőzsdén. Emellett a home office időszak alatt is rendszeresen vannak meetingek, amikor a menedzsment beszámol a jelenlegi helyzetről és válaszol a kérdéseinkre. Ez egy olyan munkahely, ahol a menedzsment nem egy elefántcsonttoronyban ül, hanem elérhető, szóval bármikor ráírhatok a vezérigazgatóra, ha kérdésem van.

Albi: Amennyire szeretnék, teljes mértékben. Havonta van lehetőségem anonim módon bármilyen kérdést feltenni, melyeket az egész cég előtt megválaszol a vezetőség egy meeting keretében.

Honnan érkeznek az ötletek?

Tamás: Ötletek bárhonnan jöhetnek, sőt jöjjenek! Szeretjük, ha usereinktől jönnek problémák, igények, de nem konkrét megoldási javaslatok. Az érintettek (Customer Success csapat, menedzsment, Product owner) hozzátehetnek az igényekhez és ötletelhetnek rajtuk. Főleg a fejlesztő csapat az, aki egy-egy problémára megoldást ad. Nem kötött specifikáció alapján fejlesztünk, hanem megoldásokat igyekszünk szállítani.

Albi: A termékkel kapcsolatos ötletek érkezhetnek belső körből is tesztelés/használat során egyaránt, illetve meglévő ügyfeleinktől, akik napi szinten használják a rendszerünket.

Mit szeretsz legjobban a munkádban?

Tamás: A változatosságot, ami fejlődési lehetőséget és szellemi kihívást is jelent. Van, hogy kicsit backendezek vagy az integrációkkal foglalkozom, máskor pedig a mobil app-on dolgozom. És akkor még nem beszéltem arról, hogy én jogot végeztem, szóval, ha a számlázót fejlesztjük, egy kicsit még jogászkodom is!

Albi: Szinte sosincs pontosan két egyforma feature, két egyforma megoldatlan probléma. Minden újonnan lefejlesztendő funkciót, amit majd szeretnénk integrálni a már régebb óta létező rendszerbe, más és más módon kell megközelíteni. Ez az, ami izgalmassá és változatossá teszi a fejlesztést a MiniCRM-nél.

Hogyan követed/vezeted a feladataidat?

Tamás: Most a Jira-t használjuk erre, de jelenlegi is fejlesztjük a MiniCRM projekt menedzsment termékét, ami hamarosan eljut arra a szintre, hogy ki tudjuk vele váltani a Jira-t.

Albi: Ebben jelenleg a Jira nyújt segítséget nekünk.

Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?

Tamás: Az Essential Scrum: A Practical Guide to the Most Popular Agile Process című könyvet mindannyian olvastuk a csapatban, hogy egy nyelvet beszéljünk, ha scrum-ról van szó.
Most Dan Abramov https://overreacted.io/ blogját olvasom, rengeteget lehet belőle tanulni.

Albi: Én könyvek helyett videó/szöveges formában létező, a szakmában bizonyított fejlesztők által összerakott oktatóanyagokból tanulok. Jelenleg mobil fejlesztéssel kapcsolatos oktató anyagokból tanulok.

Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?

Tamás: Megfelelő környezetben a tanulni akarás, a fejlődés és proaktivitás kifizetődő. Ez alatt nem feltétlen csak az anyagiakra gondolok, hanem a sikerélményekre.

Albi: Teljes home office-ban is képes a csapat 100%-ban együttműködni és nagyon szép eredményeket elérni :) 

Miért jelentkezzen hozzátok valaki?

Tamás: Ha valaki tele van ötletekkel, tenni akarással – és képes megérteni bizonyos korlátokat, valamint beilleszkedni a csapatba – akkor itt megvalósíthatja magát. 

Albi: Ha szeretne tanulni, fejlődni és egy remek csapatban dolgozni, akkor itt a helye.

Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?

Tamás: Nem igazán tudom, milyen más fejlesztő csapatban dolgozni. Itt olyan, amit elmondtam és én nagyon szeretem.

Albi: Az összehangolt csapat és a nyugodt, békés környezet miatt.

Ha van még valami, amit megosztanál a munkaköröd kapcsán akkor jelezd itt! 

Tamás: Pár szót ejtenék a szakmai részletekről. Greenfield projektek frontendjéhez Typescriptet, React library-t és az ehhez tartozó ökoszisztémát használjuk: Redux, Saga stb. Ugyanakkor a MiniCRM már 10 éves, szóval régebbi technológiák is előfordulnak: Knockout.js, JQuery, Smarty stb.

Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?

Tamás: A legfontosabb az, hogy home office-ba vonultunk. A fejlesztő csapatnak ez nem okozott különösebb gondot, mert a csapat fele Kolozsváron van és az irodában is teljesen természetes, hogy folyamatos a kommunikáció Kolozsvárral az fali TV-n keresztül, szóval a videó meetingek nem jelentettek újdonságot.

Albi: Átálltunk otthoni munkavégzésre, amely jár némi előnnyel és hátránnyal is.

Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?

Tamás: Valószínűleg többet leszünk home office-ban, főleg azokon a napokon, amikor valakivel pairprogramming van Kolozsvárról.

Albi: Az irodába való bejárás munkavégzés gyanánt nem lesz kötelező egyáltalán, valószínűleg többet fogunk dolgozni otthonról, mint előtte.

Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?

Tamás: Arra, hogy a cég és azon belül a fejlesztő csapat is könnyen átállt és talán még nőtt is a produktivitás.

Albi: Az elmúlt negyedévekben nyújtott teljesítményünkre, az otthonról való munkavégzésre való átállás akadálytalan legyőzésére. :)

More articles

Related jobs
Kapcsolódó cégek