A JóSzaki a legnagyobb értékeléses szakember kereső itthon. Azon dolgoznak, hogy megkeressék a legjobb szakembereket a beérkező munkákra, és hogy azok gyorsan, korrekt áron, jó minőségben legyenek elvégezve. A JóSzaki csapatával és Csanáddal, a vállalat egyik Project Managerével készített interjúnk segítségével betekinthetünk a cég színfalai mögé.
Milyen feladaton dolgozol jelenleg?
A szakemberek közül egy úgynevezett lista oldalon is választhatnak az általános ajánlatkérés feladása mellett az ajánlatkérők (lakásfelújítók, könyvelőt, babysittert, bármilyen szakembert keresők).
Jelenleg két oldalról dolgozunk a lista oldalon:
technikai oldalról a nuxt keretrendszerre alakítjuk át a kódot, hogy könnyebb és gyorsabb legyen a fejlesztés mikéntje illetve maga az oldal is gyorsabban töltsön be a felhasználóknak.
A másik oldal a termék. Itt a cél az, hogy egyedülállóként Magyarországon jelenítsünk meg árakat is a szakemberek és az egyes szakmák mellé. Így az ajánlatkérők még a választás előtt láthatják hogy átlagosan vagy az adott szakembernél mennyibe kerülne 1-1 szolgáltatás.
Ezen kívül tervben van a következő 6-12 hónapban a külföldre lépés lehetősége is.
Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?
Csapatban dolgozunk. A backendes, frontendes, ügyfélszolgálati, smart data és üzletfejlesztői részleg közösen dolgozik.
A napi standupokon kívül a projekt igényeinek megfelelően heti 1-5 meetinget tartunk, ezen kívül minden munka írásbeli kommunikációval, ticketek és slack üzeneteken keresztül zajlik. Bár mindenki otthonról dolgozik, a csapatérzés megvan és vagy slacken, telefonon, de mindenki elérhető a munkanap bármely pontján. Törzsidő nincs, de a napközbeni, előre egyeztetett meetingeken illik részt venni.
Agilisan dolgozunk, jelenleg még nem kiforrott folyamatokkal, de éppen ez a jó, hogy van tér fejlődni és változtatni.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
Én, mint PM reggelente átnézem a slack üzeneteim, majd a ticketeket, amik rám kerültek. Összekötöm az elvarratlan szálakat illetve az embereket. Átnézem, hol tudok segíteni a cégen belül, vagy milyen feladat van, amit nem vitt el még senki. Mivel startup vagyunk, a feladataim közé becsöppen nem csak PM feladat.
Fejlesztőként arra törekszünk, hogy legyen egy átlátható board, amin vannak a feladatok. A munka 2/3 része vue.js-ben, nuxtban való fejlesztés fejlesztőként. 1/3 része folyamatoptimalizálás, kódolási processek kialakítása, projektes meetingeken ötletelés, javaslatok adása, illetve a többi frontendessel való együttműködés.
Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
Tesztelőként kezdem a cégnél, de mivel koordinációs affinitásaim is vannak és a cégnek szüksége volt egy emberre, aki összefogja a folyamatokat, így én lettem ez az ember. A céggel együtt fejlődöm, célom, hogy organikus fejlődés keretén belül menjünk előre.
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
Nagyon könnyű, az első nap a szívembe zártam a csapatot.
Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?
100%. A CEO törekszik az összes mutató, szám, munkatárs felvétel, elbocsájtás, fizetések beli transzparenciára. Még sosem láttam ilyen átláthatóságot és ilyen mértékű átláthatóságra való törekvést.
Honnan érkeznek az ötletek?
A piaci igényeket igyekszünk kiszolgálni. 2 üzletfejlesztőnk van, akiknek ötlettárháza kimeríthetetlen. Emellett van lehetőség fejlesztőként, csapattagként is bedobni új ötleteket vagy formálni az eddigieket, ki is van kérve mindig a vélemény.
Emellett a userek által jelentett bugok javítása egy része a feladatnak illetve a Customer Care számára szükséges fejlesztéseket végezzük el.
Mit szeretsz legjobban a munkádban?
A mindig izgalmas, több területet érintő feladatokat, a dinamikus fejlődést és a változtatás lehetőségét. A perspektívát, ami a cégben van.
Hogyan követed/vezeted a feladataidat?
ClickUpot használunk jelenleg feladatkövető rendszerként, itt minden megvan.
Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?
Traction és a Reinventing organizations.
Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?
A folytonos változás lekövetése.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
A nagy perspektíva, a kötetlen munkavégzés, a jövőbeli fejlődés, a csapat és a változtatás, hozzáadás lehetősége miatt. Ha valaki egy nagy jövő előtt álló magyar startupban szeretne dolgozni (ki ne szeretne), itt a lehetőség.
Stabil alapok, jó csapat, fejlődési, fejlesztési lehetőség.
Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?
Nem vagy 1 adott konkrét feladatba, feladatkörbe beletéve. Van egy core munkaköröd, de van lehetőség besegíteni - csak ha akarsz persze - már irányba is.
Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?
Eddig is full remote volt a cég. A szakemberek számára adtunk egy új beállítások kapcsolót, így meg tudják jeleníteni, hogy maszkban mennek-e ki.
Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?
Nincs.
Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?
Még több szakembernek tudunk segíteni munkát szerezni, így a karantén alatt is nőtt a cég összességében.