A pénzintézetek számos szakterületre keresnek munkaerőt, de a "Know Your Customer" pozíció közel sem nevezhető mindennaposnak. Mivel foglalkozik pontosan ez az ágazat? A KYC célja, hogy a nemzetközi vállalatok pénzügyeit ellenőrizze azért, hogy szándékos vagy nem szándékos pénzmosási tevékenységeiket kiszűrje.
A Citi "KYC Maker"-ét, Istvánt kérdeztük a munkájáról.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
Ha a napi riportokban észleljük, hogy egy adott ügyfél átvilágítási (Know Your Customer, KYC) adatai közelítenek a lejárathoz, átnézzük és ellenőrizzük a rendelkezésre álló dokumentumokat, hiteles forrásokból frissítjük a tulajdonosi struktúrát, illetve megnézzük, hogy az adott nagyvállalat melyik másik országban folytat még üzleti tevékenységet. Ez azért fontos, mert ahány ország, annyi törvényi elvárás van a pénzmosás megelőzésére, és a cégek által szolgáltatott dokumentumokat ezen előírásoknak is megfeleltetjük. Ha ezzel végeztünk, a még hiányzó dokumentumokat bekérjük az üzletkötőktől, akik közvetlen kapcsolatban állnak az ügyfelekkel. Amikor minden dokumentumot megkaptunk, frissítjük az ügyfél nyilvántartott adatait és készülünk a soron következő megújításra.
Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
A LinkedInen találkoztam a Citi hirdetésével, és a pénzmosás megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos pozíció felkeltette az érdeklődésemet. A jelentkezésem beadása után egy telefonos interjúm volt a HR képviselővel, amely főként a korábbi tapasztalataimról és szakmai előmenetelemről szólt, és ami nagyon oldott hangulatban zajlott. Ezt követte az interjú a jelenlegi felettesemmel, amely alapján igazán kedvet kaptam a munkához, és bíztam benne, hogy pozitív választ kapok a jelentkezésemre.
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
Az előző munkahelyemhez közvetlenül a Covid előtt csatlakoztam, ami sok nehézséggel járt, mivel az ott töltött idő alatt végig home office rendszerben dolgoztam. Így most a Citinél kellemes változatosság ismét bejárni az irodába és személyesen kapcsolatba kerülni a kollégáimmal. A betanulási fázis gördülékenyen ment és nem sokkal azután, hogy befejeztem, már meg is kaptam az első érdemi munkámat. Nagy segítség volt az, hogy tudtam, bárkihez bizalommal fordulhatok a munka közben felmerült kérdéseimmel – függetlenül attól, hogy épp az irodában vagy otthonról dolgoznak. Mindenki igyekezett a kellő időt fordítani arra, hogy megfelelő információkkal lássanak el, és hogy mihamarabb teljes értékű tagjává válhassak a csapatnak.
Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Számomra a legnagyobb örömöt az adja, hogy úgy érzem, számítanak a munkámra és azt el is ismeri a közvetlen és kevésbé közvetlen környezetem is. Ez engem is arra sarkall, hogy minél több energiát és időt fektessek abba, hogy megfeleljek az elvárásoknak. Szívesen segítek másoknak, ezzel alkalmazom a tanítva tanulás módszerét saját fejlődésem érdekében is.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Ha valakit érdekel az Anti-Money Laundering (AML) és Know Your Customer (KYC) terület, a Citi kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy ezen a területen szakmai tapasztalatot szerezzen. A légkör barátságos és mindenki segítőkész. A munka mindig tartogat valami újdonságot, így sosem válik unalmassá vagy monotonná. De ha idővel valami új kihívásra vágyna az ember vagy megismerne más területeket is, ahhoz is adott minden lehetőség és támogatás.