A DreamJo.bs álláshirdetés felépítését az álláskeresők igényeire szabtuk, amit folyamatosan fejlesztünk az aktualitásoknak megfelelően. Az újgenerációs álláshirdetések első ránézésre eltérhetnek a korábban megszokottaktól, ezért tudatosan törekszünk arra, hogy minél több támogatást nyújtsunk az állást hirdető cégek számára. A következő sorokat azért írtuk, hogy az álláshirdetés kitöltésekor ne csak az üresen álló rubrikákat, de a mögöttes célokat és értéket is láthatóvá tegyük.
A DreamJo.bs álláshirdetést alapvetően 3 részre bonthatjuk: kötelező és ajánlott elemekre, illetve bővíthető tartalmakra, mint például a badgek, az extra videóanyagok, képek, idézetek, stb.
KÖTELEZŐK:
Állás leírása
A kötelezően kitöltendő lépések között találod az állás rövid bemutatását, ahol néhány mondatban, lényegre törően mutathatod be a pozíciót. Itt az a cél, hogy elkerüld a sablonos megfogalmazást, és konkrétumok mentén alakíts ki egy képet arról, hogy mit is takar az adott munkakör.
Feladatok
A DreamJo.bs-on állást keresők 74%-a a feladatokat nézi meg először egy hirdetésben, így a feladatok részletezésekor vedd figyelembe, hogy ez egy olyan pontnak minősül, ahol a potenciális munkaerő egy jelentős része akár el is kattinthat a hirdetésedről. A feladatok konkretizálásával növelheted a releváns jelentkezők számát. A konkretizálást úgy értjük, hogy ha van egy általános feladat, mint például az adminisztráció, írd mellé, hogy mivel kapcsolatos.
Szakmai ismeretek
Ez az a box, amiben a legtöbb hibával találkozunk. Az egyik jellemző hiba, hogy soft skilleket, vagyis készségeket találunk a felsorolás között, például: jó kommunikációs készség, problémamegoldó készség, és hasonlók. Ezt a leírást egy külön neki szánt, az "Emberi tulajdonságok" részben tudod felhasználni.
Gyakori hiba még az álláshirdetésekben, hogy az elvárt szakmai ismeret szintjét 5-fokú skálán szinte minden esetben 5-ösre értékelik a munkáltatók. Vannak olyan pozíciók, amikor mindez indokolt, például egy vezetői állásnál elképzelhető, de a legtöbb esetben nem reális elvárás, hogy 4-5 szakmai ismeret közül mindegyiket mesterfokon kelljen űzni. Érdemes árnyaltan skálázni úgy, hogy - a megadott szenioritáson (pl.: junior, medior, szenior) belül - a szakmai ismeretek egymáshoz képest mennyire fontosak. Így a tévesen magas elvárások nem ijesztik el a potenciális jelentkezőket.
Regisztráld a céged a DreamJo.bs-on és ajándék🎁 hirdetési csomagot adunk mellé! A csomag felhasználására a regisztrációtól számítva 1 hónapig van lehetőséged. Részletek a kedvezményről.

Fizetés
Még ebben a részben találkozhatsz az egyik legnagyobb mumussal, a fizetési sáv megadásával (amit, ha úgy döntesz, nem kötelező megadnod). A DreamJo.bs oldalon állást keresők 85%-a a fizetéseket hiányolja leginkább az álláshirdetésekből. Tudjuk azonban, hogy a fizetések közzététele nem olyan egyszerű, hiszen attól is függ, hogy a céges kultúra megengedi-e a transzparens fizetéseket, vagy épp ellenkezőleg, szenzitív információként tekint azokra. Ha konkrét fizetést nem is tudsz megadni, de mégis szeretnél eleget tenni a 85% kérésének, akkor beállíthatsz például egy fizetési sávot, ami akár még szélesre hagyva is hasznos információ lehet a jelentkezőknek. A fizetési sávhoz megjegyzést is fűzhetsz, amivel megindokolhatod a döntéseteket, például: “bérezés tapasztalat alapján”.
Juttatások
A DreamJo.bs-on munkát keresők 46%-a épp olyan kíváncsi a juttatásokra egy álláshirdetésben, mint a fizetésekre. Felsoroltunk néhányat az étkezés, képzés, utazás, munkaeszközök és jóllét kategóriájában, de bátran írhatsz még hozzá mást is, amire mi nem gondoltunk.
OPCIONÁLIS:
A csapatot a „Rólunk” részben tudod csak igazán bemutatni. Bár nem kötelező, mégis ajánlatos gazdagon kitölteni ezt a részt, a DreamJo.bs-on állást keresők körében ugyanis 49% a csapatról szeretne további információkat kapni, mielőtt elküldi a jelentkezését egy állásra. A színes bemutatkozásnak csak a fantáziád szabhat határt: használhatsz még további kép és videó dobozokat a bővítményekből is akár. Ebben a részben a közvetlen kollégák külön-külön is bemutatkozhatnak vagy üzenhetnek a leendő csapattagjuknak. Pontosan leírhatod akár a csapatra jellemző workflow-t is. Bemutathatod egy munkanapotokat: hogyan, milyen módszerben, milyen technológiákkal, szoftverekkel és munkaeszközökkel dolgoztok. Mindezt azért, hogy valós képet teremts magatokról. Így nem csak az álláskeresőknek, de magadak is időt spórolhatsz a kiválasztási folyamatban.
A „Rólad” rovat kitöltésével tulajdonképpen a fluktuációt csökkentheted azáltal, hogy egyértelművé teszed az álláskeresők számára, hogy ki az, akit valójában kerestek erre a pozícióra, és akivel ti is szívesen dolgoznátok együtt. Ezért fontos még egy kis időt szánni erre a részre, és megadni az ideális jelentkező paramétereit. Itt találkozhatsz a jelentkezés során előnynek számító tapasztalatok, képességek megadásával is. Ne feledd, az előny sosem lehet elvárás. A „ki ne jelentkezzen” megírását se hagyd ki, hiszen így tudod növelni a jelentkezők relevanciáját.
KIEGÉSZÍTŐ TARTALMAK:
Itt találsz további beszúrható dobozokat képekhez, videókhoz, cikkekhez, szövegekhez és idézetekhez, melyekkel tovább színesítheted a hirdetésedet: bármit megjeleníthetsz, amit fontosnak tartasz az állás bemutatásában, vagy úgy gondolod, segít még jobban megismerni a csapatot, a munkahelyet. Minél több ilyen elemet teszel be, annál inkább növeled a jelentkezők relevanciáját. Valamint itt adhatod hozzá a home office, a távmunka és a céges utak lehetőségét egy-egy badge formájában (a vírushelyzet alatt például az ideiglenes távmunkát és/ vagy home office-t, valamint az online onboarding és videóinterjú lehetőségét is jelölheted). Ezek lehetnek az álláshirdetés koktélcseresznyéi.
És lenne még egy dolog… a jelentkezés visszaigazolása
Miután elkészült az álláshirdetésed, személyre szabhatod a jelentkezést követő automatikus üzenetet. Ne hagyd, hogy egy sablont kapjon a potenciális munkatársad. Ez az első üzenet, amit tőled, a leendő munkáltatójától kap, ezért fontos, hogy jó benyomást kelts. Tekintsd ezt a lépést a jelöltélmény részeként.
Képforrás: freepik.com