A Skvad Digital csapata elkötelezett digitális szakemberekből és specialistákból áll. Ügyfeleiknek segítenek megérteni a digitális világot, amely visszavonhatatlanul megváltoztatja a életünket. Ebben a cikkben egy Senior Frontend Fejlesztő fog nekünk beszámolni arról, hogy milyen ennél a cégnél dolgozni.
Milyen feladaton dolgozol jelenleg?
Általában front-end alkalmazásokat és reaktív felületeket fejlesztek. Jelenleg is egy ilyen feladaton ügyködöm.
Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?
Az alkalmazásaink többnyire API-kon keresztül kommunikálnak a backend rendszerekkel és ez nagy fokú szabadságot és rugalmasságot biztosít a munkámban. Többnyire távmunkában dolgozom, egy pozitív szemléletű és tanulni vágyó csapattal együtt.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
Attól függően, hogy a projektek milyen szakaszában tartunk éppen, változhatnak a feladatok. A kezdeteknél általában elmélyült architektúra építés kezdődik, majd később a kollégákkal együtt a kisebb feladatok, esetleg hibák javítása folyik.
Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
A karrierem webdesignerként kezdtem, ezen az úton tértem át fokozatosan a front-end világába, ahol aztán megtapasztaltam a kisebb és nagyobb projektekkel való együttélést. A jelenlegi pozícióm kapcsán fontos volt számomra, hogy a projektek legyen beláthatók, a munkamenet és technológia legyen modern és rugalmas és végül egymásra találtunk az oldalatokon.
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
Minden teljesen rugalmasan működött. Hamar megkaptam az első projektemet és indulhattak is az egyeztetések a backend fejlesztőkkel.
Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?
Allstaff meetingek és vezetői 1on1 beszélgetések keretében áramlik az információ, de a Skvad még nem egy nagy cég (és amennyire én tudom, nem is a multik babérjaira akarunk törni) könnyebben marad átlátható.
Honnan érkeznek az ötletek?
A méretünkből adódóan az ötletek bárhonnan érkezhetnek, legyen az designer vagy programozó, mindenki bedobja a közös kalapba a gondolatait. A kollégák a szakmájukban jól képzettek és sokoldalúak, tehát sokszor gondoljuk, beszéljük át egymás feladatait is
Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Az önállóságot, hogy bátran rám bíznak feladatokat, amiket a saját ütememben és választott technológiáimmal valósíthatok meg. A rugalmasságot, hogy ha nem szükséges, akkor nem kell felesleges köröket futni a dolgokkal, csak azért, mert azt úgy szokás. A újdonságokra való nyitottságot, hogy ha technológiai megoldást ajánlok, arra nem legyintenek, hanem a következő körben már meg is adják a lehetőséget, hogy alkalmazzam a munkám során.
Hogyan követed/vezeted a feladataidat?
ASANA-ban vezetjük az elvégzendő feladatokat. Az adminisztrációval kapcsolatban életszerű elveket követünk, mert elsősorban a jó minőségű termékek fejlesztés a cél.
Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?
Én személyesen inkább a neten fellelhető videós tananyagokat részesítem előnyben, fontos számomra, hogy az előadó a saját apró tapasztalatait is megossza. Emellett természetesen a szakmai blogok végtelen mennyiségben.
Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?
Hogy bár a rugalmasság egy fontos dolog, de törekedni kell rá, hogy a dolgok egy keretrendszerré tudjanak fejlődni. Amit csak lehet automatizálni és a munkafolyamatokat folyamatosan fejleszteni kell, különben állandóan ugyanazokkal a frusztráló hibákkal találjuk szembe magunkat.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
A modern és rugalmas munkafolyamatokért, nem kell kiégnie a szakmából, mert éveken keresztül ugyanazt csinálja. A szakmai fejlődés lehetőségéért, hogy kipróbálhatja, amiről mindig is úgy gondolta, hogy ez lenne a legmegfelelőbb válasz egy adott problémára.
Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?
Írhatnék izgalmas projekteket, de ami mindegyikben közös az a folyamatos szakmai fejlődés, amit annak köszönhetek, hogy saját ötleteket valósíthatok meg.