close
înapoi la blog
Árvai Barbara
10 septembrie
Lovable Jobs

Szerteágazó munkakör, folyamatos fejlődés- Ilyen egy rendszermérnök élete az Abesse-nél!

Egy ilyen szuper csapatból nem hiányozhatnak a rendszermérnökök sem, akiknek folyton izgalmas projektek színesítik a mindennapjaikat.

Az Abesse versenyképes üzleti megoldásait állandóan megújuló tudással építi és azért dolgoznak, hogy az ügyfeleik a nap végén jobban, eredményesebben és hatékonyabban működjenek.  Egy ilyen szuper csapatból nem hiányozhatnak a rendszermérnökök sem, akiknek folyton izgalmas projektek színesítik a mindennapjaikat. Ezúttal Dávidot és Csabát kérdeztük, hogy milyen egy rendszermérnök élete az Abesse-nél!

Milyen feladaton dolgozol jelenleg?

Dávid:

SharePoint migráció

Csaba:

Alkalmazásmanagement

Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?

Dávid:

Nemzetközi csapatban, heti három nap Home Office. Havi egy szakmai fórum. Ingyen kávé.

Csaba:

Csapatban dolgozom, vegyesen irodában, ügyfél irodájában és otthonról.

Mit csinálsz egy munkanapod során?

Dávid:

Scriptek írása és hibakeresés két meeting között.

Csaba:

Röviden: e-mail-t írok, webkonferenciázok, telefonálok, dokumentumot írok, ticketing rendszerben érkező feladatot kezelek. Hosszabban: A munkakör elég szerteágazó. Feladataim közé tartozik a folyamatos kapcsolattartás az ügyfelekkel, beszállítókkal, belső megoldócsapatokkal, beszerzőkkel, számlázással, pénzügyesekkel, kontrollingosokkal, projektvezetőkkel. A kapcsolattartás magában foglalja az e-mailes, online kommunikációs (pl. Teams, Webex), belső közösségi fórumokon érkező megkeresések követését, válaszadást. Tagja vagyok megoldócsoportoknak is, így a felelősségi körömbe tartozó alkalmazásokkal kapcsolatban a ticketing rendszerbe érkező megkeresések kezelésével is foglalkozom. Vannak rendszeres státuszmegbeszélések, stratégiai-tervezős megbeszélések, amelyeken követjük a változásokat, a rövid- és a hosszabb távú tervek, feladatok előrehaladását. Rendszeresen szervezünk egyeztetéseket az üzleti kapcsolattartókkal az igények, változáskérések fogadása, pontosítása érdekében. A feladatainkat Azure DevOps boardon követjük. A beérkező új igényeket ide vesszük fel és munkanapon belül is priorizálva a feladatokat innen is terítékre kerülnek.

Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?

Dávid:

Juniorként kezdtem a cégnél, lépkedek előre a ranglétrán.

Csaba:

Korábbi projektkapcsolat során kiépített bizalomra épülve érkezett ügyfélmegkeresés a pozíció betöltésére és az interjú során alkalmasnak találtattam a feladat megkezdésére.

Milyen volt beilleszkedni a csapatba?

Dávid:

Hobby sörfőzőként ezzel sosem volt gond.

Csaba:

Nemzetközi csapatban dolgoztam már előtte is, így könnyű volt egy másik nemzetközi csapatba becsatlakozni. A vezetőm segítséget nyújtott a beilleszkedésben - bemutatkozó megbeszéléseken vettem részt az induláskor, ahol megismerkedhettem az üzleti kapcsolattartókkal és a belső megoldócsoportok képviselőivel. Megismerhettem a munkamódszereket, fontosabb mérföldköveket, határidős feladatokat (pl. büdzsé tervezés)

Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?

Dávid:

150 fős cégnél van, hogy fel se ismerek egy kollégát, ha az utcán találkozunk. Az én részlegemet jól ismerem.

Csaba:

A saját munkakörömhöz kapcsolódóan részletesen, a vállalat egészét tekintve pedig a szükséges mértékig.

Honnan érkeznek az ötletek?

Dávid:

A legtöbb ember kreatív a csapatban. Az interneten is lehet ihletet meríteni.

Csaba:

A saját ötleteim tőlem, a másoktól származó ötletek másoktól... ;-) (Mire kíváncsi a kérdező?) Adott esetben szoktunk ötletbörzét is tartani egy-egy komolyabb kihívást jelentő kérdésben.

Mit szeretsz legjobban a munkádban?

Dávid:

A rugalmasságot

Csaba:

Legjobban azt szeretem, ha látom, hogy van eredménye, az eredmény értékes az ügyfél/vezető/megrendelő/folyamatgazda számára és elégedett az eredménnyel.

Hogyan követed/vezeted a feladataidat?

Dávid:

Kanban Board

Csaba:

Leginkább Azure DevOps boardon vezetjük a csapat szintű feladatokat egyénre lebontva. Egyénileg ezen felül még naptárban is.

Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?

Csaba:

A jelenlegi munkakörhöz az ITIL tankönyv elég hasznosnak bizonyul. Most épp szakmai cikkeket olvasok adott probléma megoldásához.

Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?

Dávid:

Soha ne bízd emberre egy gép munkáját.

Csaba:

A csapat teljesítménye mindig jobb, mint az egyének teljesítménye.

Miért jelentkezzen hozzátok valaki?

Csaba:

Emberközpontú, támogató, fejlesztő légkörben tevékenykedhet a hozzánk érkező, ahol sokat fejlődhet szakmailag, egyéni, csapat és vállalti célok mentén. A folyamatos fejlődéshez szükséges tananyagok, munkakörök, tanfolyamok rendelkezésre állnak. A vezetés elkötelezett a folyamatos fejlődés mellett és el is várja ezt a kollégáktól.

Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?

Dávid:

5 éve nem írtam önéletrajzot. Nem kellett.

Csaba:

Emberi mértékű, lehet mondani, hogy családias légkör párosul profi, magas szakmai színvonallal és magas hozzáadott értékkel. A szakmai programok mellett rendszeresek a közösségépítő programok. Tiszta, érthető és folyamatos tájékoztatás a menedzsmenttől a dolgozók irányába. Az egyéni, csapat és vállalati szintű célokat rendszeresen követjük.

Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?

Dávid:

Távmunka

Csaba:

Nagyobb arányban lett home office, ami növelte a hatékonyságot és csökkentette az utazással töltött időt.

Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?

Dávid:

Archiváltuk a kézfogást.

Csaba:

Igen, a home office-t az irodába való bejárási lehetőséggel

Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?

Dávid:

Gazdasági szempontból nem ingott meg a cég.

Csaba:

A megpróbáltatások ellenére talpon maradt, alkalmazkodott, sőt fejlődött a cég teljesítményben és hatékonyságban is..

Mai multe articole

Joburi similare
Companii asociate