A GEMCON Kft. az üzlet- és IT területek határán mozgó feladatok specialistája. Csapatuk bankoknak segít a riporting jellegű feladataik megoldásában. Hatékonyságuk abból adódik, hogy náluk az IT-sok is megértik az üzleti problémákat, és a közgazdászok is tudnak programozni úgy, mint Delov Krisztián, senior tanácsadó, aki aktuáriusként végzett, és Nagy Tamás, fejlesztési igazgató, aki informatikus és mérnök-közgazdász végzettséggel is rendelkezik. Ők meséltek nekünk a GEMCON mindennapjairól:
Milyen feladatokon dolgoztok éppen?
Krisztián: Jelenleg egy nagybank anya- és leányvállalata közötti BI adatszolgáltatási projektén dolgozom, ahol a Stratégiai Kockázatkezelési osztályt támogatom a munkámmal. A riport már egy többedik interface verzió, de mindig tartogat kihívásokat. Jelenleg pont a napi és havi adatszolgáltatást vonják össze új mező igényekkel, miközben sok helyen a riportált adat granularitása is változik. Komplex feladat, ami túlnyúlik a támogatott osztályon, így más területekkel is szükséges egyeztetni. Jelenleg a specifikációs időszak zajlik, amit majd tesztelés követ. A tesztelés rendkívül fontos pontja a projektnek, az rekordról rekordra történik SQL kódolással. Így minden eltérésre fény derül, nem csak felületes, “sarokszámos” összehasonlítást végzünk.
Tamás: Az időm egy részében a riporting rendszerünk release folyamatait tuningolom, hogy a fejlesztéseink minél inkább automatizált módon tudjanak egy verzióvá összeállni és eljutni az ügyfelek teszt- és éles környezeteibe. Az adatbázis struktúrák/objektumok verziókezelése elég sok kihívást tartogat :) A maradék időben elsősorban a kollégáimat támogatom, átbeszélem velük a felmerülő architekturális és technikai kérdéseket. Elég sokat foglalkozom SQL teljesítményoptimalizálással is.
Mivel telik egy munkanapotok?
Krisztián: Specifikálás, tesztelés, átadás, kapcsolattartás, egyeztetés. Hol egyedül, hol csapatban.
Tamás: Fél 9 körül érkezem, ekkor már páran vannak bent az irodában. Ha valaki elakadt a feladatában, közösen megnézzük és általában nagyon gyorsan rövidre is tudjuk zárni: együtt kijavítjuk a kódot vagy megbeszéljük, hogy milyen lehetőségek vannak az adott problémát paraméterezéssel megoldani. Utána átnézem a fejlesztési feladatokat és igyekszem minél többet megoldani. A vezetőkkel a nap során egyeztetjük a futó projektek státuszát. Délután előfordul, hogy ügyféllel találkozok, közös brainstorming során kitaláljuk, hogy hogyan lehet az éppen felmerült problémát a leghatékonyabban megoldani.
Hogyan kerültetek a jelenlegi pozícióitokba?
Krisztián: Hét év Tibetben kitérő után jelentkeztem a GEMCON-hoz, ahol ennek ellenére látták bennem a fantáziát, és tudtak bízni bennem, hogy valóban ezt szeretném csinálni.
Tamás: Lacit, az alapítót egy korábbi munkahelyemen ismertem meg, ahol fejlesztőként dolgoztam. Először freelance jelleggel csatlakoztam egy éppen futó projektre, ki akartam próbálni magam IT tanácsadói szerepkörben is. Ahogy telt-múlt az idő, úgy éreztük, hogy a szoftverfejlesztői gyökereinknek köszönhetően olyan hatékony szolgáltatást tudunk nyújtani a bankoknak, ami egészen ritka és különleges a tanácsadói piacon. Jelenleg fejlesztési igazgatóként támogatom a céget, hogy egy hibrid tanácsadó/ fejlesztő cégként sikeres legyen.
Mit szerettek a munkátokban?
Krisztián: Van produktum: elejétől végéig részt veszek a munkában, és látom a kézzelfogható eredményt. A projekteknek megvan a maga keretük, átláthatóak a követelmények. Bár külsős, szerződéses partner vagyok, ettől függetlenül igyekszem olyan hozzáállással dolgozni, mint egy belsős.
Tamás: Azt, hogy hatékonyabbá és “tudományosabbá” tudunk tenni adatvezérelt folyamatokat. Megértjük az ügyfelek igényeit. Az ügyfelek szinte sohasem IT-sok és sokszor látszik rajtuk, hogy meglepődnek, hogy egy IT-s meg akarja érteni a problémáikat. Egyszerűen nincsenek ehhez hozzászokva, ezért vannak pozitív visszajelzéseink. Folyamatosan fejlődünk számviteli, riporting és kockázatkezelési területeken is.
Mi a legnagyobb tanulság, amit GEMCON-nál tanultatok?
Krisztián:
1 szóban: priorizálás.
2 szóban: best effort.
12 szóban: határidőre a lehető legjobb megoldást nyújtani, és elfogadni, hogy nem lehet mindent.
Tamás: Egy nagy szervezetben, például egy bankban egy részfeladat akár 1-2 nagyságrenddel is tovább tart, mint kellene. Elsősorban amiatt, mert a határokon átívelő, interdiszciplináris problémákkal érdemben senki nem foglalkozik. Elengedhetetlen, hogy az IT-sok, BI-osok leüljenek az üzleti területtel és közösen megértsék egymás igényeit, felvetéseit. Mi ebbe az irányba indultunk el, az eddigi tapasztalatok alapján van létjogosultsága ennek a megközelítésnek.
Szerintetek miért jobb itt dolgozni, mint máshol? Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Krisztián: A vezetők jól mérik fel a képességeimet, hosszú távon gondolkodnak, közös elégedettségre törekednek. Érzem, hogy megbecsülnek, nem várnak lehetetlent, racionálisak és szociálisan érzékenyek egyszerre. Minden évben volt eddig valamilyen munkába vágó képzés/tréning, a munka sokrétű és egyáltalán nem unalmas. Rugalmasak: alapvetően van egy törzsidő, de a munkavégzés idejét én osztom be, így sokkal egyszerűbb egy hétköznapi jönavillanyóraleolvasónyolcésdélközött-i dolgot megugrani, ezért nem kell kivennem fél nap szabadságot. Van lehetőség otthoni munkavégzésre, partnernél is vagyok és az irodában is - igazán mozgalmas egy hét. Két-három havonta hangulatos irodai összejövetelek, társasozás egy kisfröccs vagy bambi mellett, hol sushival, hol pizzával kísérve, de volt már olyan is, hogy a város legjobb burritóját dobta össze a kollégánk.
Tamás: Nagyon jó csapat jött össze, mindenki odateszi magát és konstruktívan oldjuk meg a felmerülő problémákat.
Neked sem mindegy hol dolgzol? BI fejlesztőként már most is csatlakozhatsz a GEMCON Kft. csapatához. Ha pedig jelenleg nincs hozzád illő pozíciójuk, akkor kattints a "Dolgoznék itt" gombra a cégprofilon, hogy elsőként értesülj a legújabb állásaikról.