A Laptopszaki egy megbízható és gyors laptop szerviz, valamint laptop alkatrész webshop/szaküzlet , kiemelkedően rugalmas és segítőkész ügyfélszolgálattal. Szegedi Tamás - aki vezető fejlesztő a cégnél - segített nekünk bepillantást nyerni a munkahelyi életébe.
Milyen feladaton dolgozol jelenleg?
A Laptopszaki.hu webshop frontend oldalát és vállalatirányítási rendszerét fejlesztem.
Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?
Cégünk egyik irodájában, a Corvin negyedben található Spaces irodák egyikében dolgozom. Jelenleg egyedüli fejlesztőként dolgozom a Laptopszakinál. A projektjeinket JIRA projektkezelőben tartjuk nyílván, illetve ide érkezik be a Szaki' 21 munkatársának minden hibajelentése, észrevétele, ötlete. A projekteket, feladatokat rendszerint üzemezzük és e szerint történik a napi munkavégzés. A fejlesztés verziókezelő (.git) alkalmazásával történik.
Jelenleg, mint fejlesztő az esetek többségében egyedül, vagy a cég másik cégvezetőjével, Zsolttal egy irodában együtt dolgozunk.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
2011-ben kis, 3 fős cégként indultunk, 3 tulajdonosként. Mára ketten maradtunk Zsolttal, mint tulajdonosok. Zsolt és én az évek folyamán minden olyan feladatot átadtunk a kollégáinknak, ami nem a cég vezetéséhez kapcsolódik (kezdve az értékesítéstől, egészen a mára kialakult középvezetői csapatig). A fejlesztés az egyetlen olyan nagy terület, amit mint utolsó, nem cégvezetéshez köthető feladat nálam maradt. Így eljött most az ideje, hogy erre a területre is érkezzen egy munkatárs.
A napi feladataim így szerteágazóak, hiszen a fejlesztést ritkábban, a cégvezetés mellett fennmaradó időmben végzem.
Amikor viszont fejlesztésre kerül sor: átnézzük a JIRA-ban a függő projekteket, feladatokat és beosztjuk az elkövetkező fejlesztős napok feladatait. Előre beosztott feladatok alapján haladunk, hiszen úgy a legkönnyebb látható eredményeket elérni, ha nem veszítünk fókuszt a csapongó feladatok, projektek miatt.
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
Mivel alapító vagyok a cégben erre nehéz lenne válaszolni. Cégünkben több módon is igyekszünk segíteni a csapatba történő beilleszkedést. Az új munkatársaink 1-1 napot tölthetnek minden pozíció mellett, függetlenül attól, hogy ilyen pozícióba érkeztek a céghez. Ez segíti átlátni a folyamatokat és kicsit megismerkedni az új munkatársakkal. Rendelkezünk egy közel 50-60 oldalas onboarding dokumentummal, amiben minden megtalálható ahhoz, hogy sikeres legyen az együttműködés első néhány hete.
Ezek mellett közös social media felülettel rendelkezünk, havonta egyszer együtt reggelizünk (amikor épp nincs Covid), kis csapatos és nagy csapatos csapatépítőket tartunk.
Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?
A közös social média felületünkön, illetve belső céges hírfalunkon rendszeresen tájékoztatást adunk a kollégáknak a legfontosabb eseményekről, várható változásokról. Minden hónapban egyszer hónapzáró meetinget tartunk az egész csapatnak, ahol áttekintjük az előző hónap eredményeit és a következő hónap céljait. A nagyobb döntések előtt fókusz csoportos kis megbeszélést tartunk, ahol minden csoport 1-1 delegáltja vesz részt és kérdezhet egy adott változás bevezetése előtt, illetve javaslatot tehet annak módosítására.
Honnan érkeznek az ötletek?
Ahogy fent említettem az ötletek a JIRA-ba érkeznek be, az ötletek forrása: a kollégák bug és fejlesztési ötlet jelentései, a vásárlók észrevételei és a tulajdonosok projekt ötletei.
Ezen felül egy ötletdobozunk is van, ahová a kollégák az olyan ötleteiket is leírhatják, ahol nem tudják eldönteni, hogy ahhoz programozni kell-e vagy sem, viszont jó ötletnek gondolják pl. a saját munkájuk egyszerűsítése végett.
Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Azt, hogy mivel egy évről évre dinamikusan fejlődő cég vagyunk mindig új kihívások rejt magában a fejlesztési terület. Mivel sosem elégszünk meg az átlagossal, ezért ahhoz, hogy azt a szintet amit a vásárlók a Laptopszakinál az évek során megszoktak fenntartsuk (a növekvő forgalom ellenére) folyamatosan fejlődnünk kell, fejlesztenünk kell a folyamatainkat, rendszereinket. Izgalmas, kihívásokkal teli feladatokkal nézünk szembe nap mint nap, kb. nincs kétszer ugyan olyan fejlesztési feladat.
Szeretem, hogy a munkám eredményét egy 21 fős csapat napi szinten használja és látom, hogy 1-1 fejlesztés mennyivel teszi könnyebbé a kollégáim munkáját vagy mekkora változást tud hozni a cég életében.
Hogyan követed/vezeted a feladataidat?
A fent említett JIRA-ban.
Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?
Nehéz erre válaszolni, mivel cégvezetőként sok könyvet olvastam már, jellemzően cégvezetésről, önismeretről. Könyvek amik tetszettek: Greg McKeown - Lényeglátás, Kenneth Blanchard, Dr. Spencer Johnson - Az egyperces menedzser. Jelenleg nincs folyamatban lévő olvasmányom, illetve kifejezetten a fejlesztéssel (programozással) kapcsolatos könyvet nem olvastam még.
Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?
Sosincs olyan, hogy kész, nincs olyan, hogy statikusság. Növekedni lehet vagy hanyatlani. Igaz ez a magánéletre és egy vállalkozásra egyaránt. Ahogy a vállalkozás a versenypiacon, úgy az ember a munkaerőpiacon van. Így aki megelégszik a jelenlegi állapottal, az előbb utóbb biztosan lemarad, hátrányba kerül.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
A legfőbb szakmai kihívás ebben a munkakörben az lesz, hogy oroszlánrészt vállalhat a fejlesztő egy dinamikusan fejlődő cég vállalatirányítási rendszerének a fejlesztésében, eközben pedig közelről is megismerheti egy KKV működését.
Mivel az online rendszerünkben komplex modulokat fog fejleszteni, így az igazi öröm a munkádjában az lesz, hogy azonnal és közvetlenül láthatja az elkészült projectjei eredményét, mert azok egy 22 fős csapat mindennapi munkáját és folyamatait fogják segíteni. Ez egy felelősségteljes, de hihetetlenül izgalmas kihívás is.
Közvetlen felettese a cég egyik alapítója, Tamás (én) lesz, aki végzett mérnökinfromatikusként közel 10 éve fejleszti a webshopunkat és a belső rendszereinket, így a projectek tervezési folyamataiban, illetve azok nyomonkövetésében szakmailag is együtt fog működni vele.
Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?
Megszoktuk évről évre kérdezni ez a kollégáinktól is, ők szabadszavas válaszként ismétlődően évről évre ezeket a válaszokat szokták adni:
- a barátok / csapat miatt, keresve sem találnék jobbat
- jó, hogy tudatosan épített a cég, aminek van jövője, nagy cégekre jellemző szokásokkal a nagy cégek stressze nélkül
- szeretem, hogy érdekli a véleményem a céget és sokszor hasznosítják
- szeretem, hogy nem elégszünk meg az átlagossal
Ha van még valami, amit megosztanál a munkaköröd kapcsán akkor jelezd itt!
Mivel projecteken fog dolgozni az új fejlesztő, ezért nem várjuk el, hogy 9-től 5-ig az irodában üljön, a munkaidő kötetlen és nem irodához kötött lesz (természetesen teljes munkaidős szerződése lesz és saját helye lesz az irodában is, ha ott kényelmesebb számára dolgozni)
Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?
Azon kollégáink, akiknél ez opció volt homeoffice-ban dolgoznak. A többieknél a kereskedelemben megszokott mindenféle védekező intézkedést vezettünk be: plexi fal, maszk használat, fertőtlenítőszer, egyszerre 3 vásárló lehet az üzletünkben, lázmérés, szellőztetés stb.
Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?
A homeoffice kibővített lehetőségét mindenképpen.
Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?
A sok nehézség ellenére mint gazdasági eredményben, mint létszámban növekedni tudtunk. Rengeteg munkával járt, sok nehézségen vagyunk túl, de szuper csapatmunka volt és most erősebbek vagyunk, mint a járvány előtt :)