close
Back to the blog
Árvai Barbara
April 12
Lovable Jobs

Mit csinál a Nexogennél egy Digital Consultant a reggeli kávé után?- Most megtudhatod!

 A Nexogen a nemzetközi teljes rakományos fuvarozás szektor számára SaaS alapon szolgáltat AI és algoritmikus optimalizációs megoldásokat, amivel az üzleti és emberi eredményességet növeljük.

 A Nexogen a nemzetközi teljes rakományos fuvarozás szektor számára SaaS alapon szolgáltat AI és algoritmikus optimalizációs megoldásokat, amivel az üzleti és emberi eredményességet növeljük. Hogy telik egy Digital Consultant napja egy ilyen cégnél? Milyen feladatai vannak? Most megtudhatod!

Milyen feladaton dolgozol jelenleg?

Jelenleg éppen egy új ügyfél integrációja zajlik, ez egy nagyon izgalmas szakasz. Néhány száz kamionosflottával rendelkező spanyol cégről van szó, ők az AI Operator termékünket fogják használni. Az analízis már lezajlott, megvizsgáltuk, hogyan fog illeszkedni napi működésükbe a termék. Megtaláltuk azokat a pontokat, ahol nekünk kell bővíteni a megoldásunkat új funkcionalitások implementálásával. Érdekesség, hogy kooperációban elkezdtük a spanyol nyelvesítést a felületen. Néhány hét múlva kezdődik a piloting.

AI Planner termékünket már régebb óta használják ügyfeleink, adataikat folyamatosan vizsgáljuk minden szempontból a minél hatékonyabb optimalizáció érdekében. Az utánkövetés és finomhangolások szakasza szintén nagyon izgalmas, ilyenkor kerül fókuszba a support, CRM, és a folyamatosan megjelenő új igények megvalósítása. Az ügyfél ekkor már gyakorlatban tapasztalja a közös munka eredményét, ami számunkra is sikerélmény.

Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?

Új feladatok esetén sokat ötletelünk, dolgozunk együtt, hogy kialakítsuk a lehető leghatékonyabb folyamatokat. Fontos szempont, hogy az adott feladat komfortos legyen a kollégáknak, a feladatokat emberre osztjuk, és nem székre. Rendszeresen vannak státuszmegbeszélések, csapaton belül és kliensekkel egyaránt. Az eredmények feldolgozása megint közös munka. Folyamatos az együttműködés a csapaton és a szervezeten belül is, mi fogjuk össze az egyes aspektusokat.
Főleg home officeban dolgozunk, amikor bemegyünk az irodába, akkor próbálunk egyeztetni a többiekkel, hogy tudjunk személyesen is találkozni, ahol a white board, közös légtér és a budai panoráma extra inspirációt ad.

Mit csinálsz egy munkanapod során?

A reggeli kávé után közös meetingel indítjuk a napot, hogy informálódjunk az aktuális feladatokról, eredményekről. Ezt követően akár a tech csapatok stand up-jára is be tudunk csatlakozni és velük egyeztetni a közös témákat. A nap többi része változatosan telik, ügyfél meetingekkel, supporttal, feature-ök és fejlesztések egyeztetésével, riportálással. Hetente van státusz megbeszélésünk is.
Amikor új ügyfél integrálására kerül sor, az a mindennapi munka mellett egy külön projektet jelent, ilyenkor ez élvez prioritást. Az analízis fázisban, ami általában néhány hétig tart, szoros együttműködésben vagyunk az új partner munkatársaival. A covid előtt ez a folyamatrész onsite zajlott az ügyfeleknél, de szerencsére sikerült kialakítanunk olyan kommunikációs csatornákat, hogy jelenleg is gördülékenyen tudjuk tartani a folyamatainkat. Mivel a kliensi körünk nagy része külföldi, így velük mindig angolul kommunikálunk.
Az ügyfélkört illetően van dedikáltság a csapaton belül, de a napi egyeztetések alkalmával közösen megbeszéljük, hogy ki milyen kapacitással rendelkezik az ügyfél integráció mellett, hogyan tudjuk megfelelő színvonalon ellátni a többi feladatunkat. Törekszünk rá, hogy a munka mellett figyelmet fordítsunk egymás és önmagunk fejlesztésére is, így tudunk közösen tanulni, és senioritási szinttől függően mentoring feladatokat is vállalni, ami fontos része a karrier utunknak. Alapvetően a folyamatos fejlődés melletti elköteleződés, mint mindset jellemzi az egész szervezetet, így ezeket az alkalmakat a vezetőség is támogatja.
Fontos, hogy a folyamatok során a belsős tech csapattal is szorosan együttműködünk, ezért fontos a munkánkban a nyitottság és érdeklődés az IT terület iránt, és minél mélyebb ismeret elsajátítása a termék kapcsán.
Termék ownership szemlélet jellemzi a munkánkat, az ügyfél visszajelzések, kérdések, új fejlesztési igények során aktívan részt veszünk a közös kidolgozásban és ötletelésben és továbbvisszük a tech csapat felé, illetve a roadmapet is közösen készítjük és követjük.
A sales és business development folyamatok egy része is hozzánk tartozik, ami magába foglalja a termék bemutatását a leendő partner senior menedzsmentjének, egészen operatív szintekig. Egy demo verzióban bemutatjuk nekik, milyen eredménnyel tudnák alkalmazni a saját adataikkal, a saját folyamataikban. A cél, hogy jobbat csináljunk, mint amit most tudnak.

Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?

Nagyon szerettem volna emberekkel dolgozni ügyfélfókuszú munkakörben, így bukkantam a lehetőségre. Az interjúfolyamat során úgy érzem, jól átadták a felelősségi kör lényegét, ami passzolt az elképzeléseimbe is. A support feladatok mellett folyamatmenedzsment, rendszerben gondolkodás, csapatmunka fontos elemei a mindennapjainknak, és én ezt élvezem. Változatos feladatokat ígértek, ez teljesült is. 😊 Az idő múlásával azért maradtam, mert mindig voltak új kihívások, mind egyéni, mind céges szinten, amik egybevágtak a személyes elképzeléseimmel.

Mit szeretsz legjobban a munkádban?

A hangulatot, a cégkultúrát, a munkavállaló-fókuszú hozzáállást a vezetőség részéről. A csapatunk életszakaszát tekintve egyre sokrétűbb, ehhez a cég is rugalmasan áll, a flexi munkaidő, korlátlan home office segítik a mindennapjainkat.
Szakmailag is kapunk támogatást, mindenkinek dedikált mentora van, félévente pedig rendszeresen kapunk visszajelzést, ahol meghatározzuk a jövőbeli egyéni és csapatszintű célokat is. A nagyon sűrű időszakokban sem feledkezünk meg közös sikereink megünnepléséről, ez általában a negyedéves Nexogen nap keretében, egy nagy tortával történik. Az sem mindegy, hogy napi szinten kikkel dolgozom együtt, a lelkesedés, a gyakorlottság, a szakmai elköteleződés és az egyéni értékek mind húzóerők a mindennapokban. Ezek nekem százszor fontosabbak, mint az iroda vagy az ingyen kávé (bár az sem rossz😊).
Az iparág folyamatosan változik, de az elmúlt évekre visszatekintve úgy gondolom, jöhet bármilyen helyzet, a logisztika ezen szegletének és az általunk nyújtott szofveres támogatásnak még nagyon hosszú ideig lesz létjogosultsága a piacon. Ezt a stabilitást tovább erősítette, hogy idén csatlakoztunk a német Transporeon családhoz, így már nemzetközi háttér támogatja a növekedésünket.

Miért jelentkezzen hozzátok valaki?

A Nexogen nem egy multi, de folyamatosan fejlődünk, kéthetente van chit-chat, ami segíti az ismerkedést, így a home office ellenére is értékes kapcsolatokat alakítunk ki egymással. Egymást segítjük a növekedésben, ahogy a cég is fejlődik. Fontos a termékismeret, érteni és tudni, hogy algoritmikusan mire vagyunk képesek. Ez nem csak projektmenedzseri feladat, sokféle skillt igényel (sales, termékfejlesztés, ügyfélkommunikáció, tesztelés, riportálás, IT és FTL logisztika ismerete), amik egy részét menet közben el tudod sajátítani, és a végén egy sok lábon álló szakértője leszel termékeinknek és a területnek is.
Egyedi a termékünk és a feladatkörünk is, de ebben az egyediségben mégis együtt vagyunk, egy csapat, ahová reméljük, hogy Te is szívesen csatlakozol!

Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?

A termékünkkel és a munkánkkal redukálni tudjuk partnereink manuális tevékenységeit, ezzel időt és erőforrást spórolva nekik. Jutalmazó érzés ezen az úton végigkísérni az ügyfeleket. Az itt töltött néhány év alatt sokat tanultam arról, hogyan tudom jól képviselni mind az ügyféligényeket, mind a saját csapataink munkáját, amihez egy nagyon jó szervezetbeli értékrend társul. Transzparensek vagyunk, a megéléseinket, véleményünket hitelesen képviselhetjük, mind az ügyfelek, mind a munkatársaink felé. Azt kommunikáljuk, amit valóban gondolunk, ezáltal bizalmi kapcsolatot építünk. Emellett az aktív ötletelés, a legjobb eredmények, megoldások kutatása jellemzi az egész szervezetet, ez az esszenciája a sikeres munkánknak.

More articles

Related jobs
Kapcsolódó cégek