Az Abesse versenyképes üzleti megoldásait állandóan megújuló tudással építi és azért dolgoznak, hogy az ügyfeleik a nap végén jobban, eredményesebben és hatékonyabban működjenek. Egy ilyen szuper csapatból nem hiányozhatnak a rendszermérnökök sem, akiknek folyton izgalmas projektek színesítik a mindennapjaikat. Ezúttal Dávidot és Csabát kérdeztük, hogy milyen egy rendszermérnök élete az Abesse-nél!
Milyen feladaton dolgozol jelenleg?
Dávid:
SharePoint migráció
Csaba:
Alkalmazásmanagement
Hogyan dolgozol (módszer, technika, helyszín, körülmény, csapatban vagy egyénileg)?
Dávid:
Nemzetközi csapatban, heti három nap Home Office. Havi egy szakmai fórum. Ingyen kávé.
Csaba:
Csapatban dolgozom, vegyesen irodában, ügyfél irodájában és otthonról.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
Dávid:
Scriptek írása és hibakeresés két meeting között.
Csaba:
Röviden: e-mail-t írok, webkonferenciázok, telefonálok, dokumentumot írok, ticketing rendszerben érkező feladatot kezelek. Hosszabban: A munkakör elég szerteágazó. Feladataim közé tartozik a folyamatos kapcsolattartás az ügyfelekkel, beszállítókkal, belső megoldócsapatokkal, beszerzőkkel, számlázással, pénzügyesekkel, kontrollingosokkal, projektvezetőkkel. A kapcsolattartás magában foglalja az e-mailes, online kommunikációs (pl. Teams, Webex), belső közösségi fórumokon érkező megkeresések követését, válaszadást. Tagja vagyok megoldócsoportoknak is, így a felelősségi körömbe tartozó alkalmazásokkal kapcsolatban a ticketing rendszerbe érkező megkeresések kezelésével is foglalkozom. Vannak rendszeres státuszmegbeszélések, stratégiai-tervezős megbeszélések, amelyeken követjük a változásokat, a rövid- és a hosszabb távú tervek, feladatok előrehaladását. Rendszeresen szervezünk egyeztetéseket az üzleti kapcsolattartókkal az igények, változáskérések fogadása, pontosítása érdekében. A feladatainkat Azure DevOps boardon követjük. A beérkező új igényeket ide vesszük fel és munkanapon belül is priorizálva a feladatokat innen is terítékre kerülnek.
Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
Dávid:
Juniorként kezdtem a cégnél, lépkedek előre a ranglétrán.
Csaba:
Korábbi projektkapcsolat során kiépített bizalomra épülve érkezett ügyfélmegkeresés a pozíció betöltésére és az interjú során alkalmasnak találtattam a feladat megkezdésére.
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
Dávid:
Hobby sörfőzőként ezzel sosem volt gond.
Csaba:
Nemzetközi csapatban dolgoztam már előtte is, így könnyű volt egy másik nemzetközi csapatba becsatlakozni. A vezetőm segítséget nyújtott a beilleszkedésben - bemutatkozó megbeszéléseken vettem részt az induláskor, ahol megismerkedhettem az üzleti kapcsolattartókkal és a belső megoldócsoportok képviselőivel. Megismerhettem a munkamódszereket, fontosabb mérföldköveket, határidős feladatokat (pl. büdzsé tervezés)
Mennyire látsz bele a cég működésébe (transzparencia)?
Dávid:
150 fős cégnél van, hogy fel se ismerek egy kollégát, ha az utcán találkozunk. Az én részlegemet jól ismerem.
Csaba:
A saját munkakörömhöz kapcsolódóan részletesen, a vállalat egészét tekintve pedig a szükséges mértékig.
Honnan érkeznek az ötletek?
Dávid:
A legtöbb ember kreatív a csapatban. Az interneten is lehet ihletet meríteni.
Csaba:
A saját ötleteim tőlem, a másoktól származó ötletek másoktól... ;-) (Mire kíváncsi a kérdező?) Adott esetben szoktunk ötletbörzét is tartani egy-egy komolyabb kihívást jelentő kérdésben.
Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Dávid:
A rugalmasságot
Csaba:
Legjobban azt szeretem, ha látom, hogy van eredménye, az eredmény értékes az ügyfél/vezető/megrendelő/folyamatgazda számára és elégedett az eredménnyel.
Hogyan követed/vezeted a feladataidat?
Dávid:
Kanban Board
Csaba:
Leginkább Azure DevOps boardon vezetjük a csapat szintű feladatokat egyénre lebontva. Egyénileg ezen felül még naptárban is.
Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?
Csaba:
A jelenlegi munkakörhöz az ITIL tankönyv elég hasznosnak bizonyul. Most épp szakmai cikkeket olvasok adott probléma megoldásához.
Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?
Dávid:
Soha ne bízd emberre egy gép munkáját.
Csaba:
A csapat teljesítménye mindig jobb, mint az egyének teljesítménye.
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Csaba:
Emberközpontú, támogató, fejlesztő légkörben tevékenykedhet a hozzánk érkező, ahol sokat fejlődhet szakmailag, egyéni, csapat és vállalti célok mentén. A folyamatos fejlődéshez szükséges tananyagok, munkakörök, tanfolyamok rendelkezésre állnak. A vezetés elkötelezett a folyamatos fejlődés mellett és el is várja ezt a kollégáktól.
Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?
Dávid:
5 éve nem írtam önéletrajzot. Nem kellett.
Csaba:
Emberi mértékű, lehet mondani, hogy családias légkör párosul profi, magas szakmai színvonallal és magas hozzáadott értékkel. A szakmai programok mellett rendszeresek a közösségépítő programok. Tiszta, érthető és folyamatos tájékoztatás a menedzsmenttől a dolgozók irányába. Az egyéni, csapat és vállalati szintű célokat rendszeresen követjük.
Milyen változásokat hozott magával a rendkívüli helyzet a munkavégzésed kapcsán?
Dávid:
Távmunka
Csaba:
Nagyobb arányban lett home office, ami növelte a hatékonyságot és csökkentette az utazással töltött időt.
Van valami, amit megtartotok majd a "karanténos" munkavégzésből a továbbiakban is?
Dávid:
Archiváltuk a kézfogást.
Csaba:
Igen, a home office-t az irodába való bejárási lehetőséggel
Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt nehéz időszakból?
Dávid:
Gazdasági szempontból nem ingott meg a cég.
Csaba:
A megpróbáltatások ellenére talpon maradt, alkalmazkodott, sőt fejlődött a cég teljesítményben és hatékonyságban is..