Vissza a blogra
Dreamjo.bs
5 perc
november 27.
Employer Branding

Mit ne csinálj, ha sikeres Employer Brandingre vágysz

Nem a munkahely választja a tehetséget, hanem a tehetség választja a munkahelyet. Ezért (is) kell tudatosan odafigyelnünk a munkáltatói márkánkra.

A munkáltatói márkánk kapcsán elsősorban azt kell megértenünk, hogy az akkor is kialakul, ha nem foglalkozunk vele, és akkor is elterjed, ha mi nem hirdetjük. Ettől fogva jobban tesszük, ha kézben tartjuk a dolgokat, és tudatosan készítjük el a saját Employer Branding stratégiánkat. Viszont, ha csináljuk is, akkor sem mindegy, hogy hogyan. Van néhány tipikus hiba, ami újra és újra felüti a fejét még a legjobbaknál is. Íme egy lista a teljesség igénye nélkül arról, hogy mit érdemes elkerülnünk:

1. Azt feltételezni, hogy tudjuk, mi kell az embereknek

Az Employer Branding tulajdonképpen a munkavállalóink fejével való gondolkodást jelenti. De sajnos – vagy inkább szerencsére - nem láthatunk bele senki fejébe sem, főleg úgy nem, hogy egész nap magunk ülünk egy zárt irodában, és onnan találgatunk arról, hogy vajon mire vágynak cégünk alkalmazottjai. A munkáltatói márka a megbízható mérésekkel és mintavételekkel kezdődik, amik közvetítik a munkavállalók valós igényeit, gondolatait és érzéseit. Nekünk pedig azokra kell alapoznunk a munkáltatói márkánkat.

2. Elnagyolni a külsős kommunikációt

Könnyen azt feltételezhetjük – főleg viszonylag híresebb cégként -, hogy minket már jól ismernek a piacon. Ez az ismertség azonban általában a termékünkre vagy szolgáltatásunkra vonatkozik, arról viszont még mindig keveset tud a többség, hogy milyen nálunk egy munkanap, milyen a csapat, hogy néz ki az iroda és hasonlók. Ne felejtsük el ezeket a részleteket sem megmutatni, ráadásul újra és újra. Így érhetjük el azt, hogy minél szélesebb körben terjedjen el a munkáltatói márkánk.

3. Nem kiaknázni a social media adta lehetőségeket

A közösségi oldalak maximális kihasználásával a passzív munkakeresők is megszólíthatók. A talentnow.com felmérései alapján azoknak a munkahelyeknek, akik használják a social media csatornákat a toborzásban, a 70%-a valamelyik közösségi oldalon keresztül találta meg új csapattagját. Legyen ez a válasz legközelebb arra a kérdésre, hogy „Minek nekünk Instagram oldal?”.

4. Elriasztani a jelöltet a kiválasztási folyamattal

Bizonyára többen is belefutottunk már a nehéz, többkörös, hosszú és túlkomplikált kiválasztási folyamat illúziójába. Azt gondoljuk, hogy így pozícionálhatjuk magunkat a színvonalas munkahelyek közé, és azt éreztethetjük a jelölttel, hogy hozzánk nem kerülhet be akárki. A valóságban sajnos nem ez a kép alakul ki a jelentkezőkben. Így inkább azt a látszatot keltjük, hogy régimódiak vagyunk, nem hallottunk még a digitalizációról, nem fontos a hatékonyság növelése és nehezen hozunk döntéseket. Érdemes egyszerűsíteni, gyorsítani a folyamatot, és még némi játékosságot is belecsempészni. A jelöltélmény fontos részét képzi a munkáltatói márkánknak.

5. Megfeledkezni azokról, akiket nem vettünk fel

Ideje komolyan venni azokat az embereket, akik ígéretes jelöltként részt vettek a kiválasztásban, de végül mégsem rájuk esett a választás. Ők egyszer már bizonyítottak, és a szándékuk is beigazolódott arról, hogy szívesen csatlakoznának cégünkhöz. Ti hol és hogyan kommunikáltok velük? Ha a válasz sehogy és sehol, akkor itt az ideje összedugni a fejeteket és előállni egy megoldással.

6. Csak kifelé kommunikálni

Természetesen nagyon fontos a toborzás, de nem kevésbé fontosabb a megtartás sem. Sose veszítsük szem elől a meglévő munkavállalóinkat. Különben az Employer Branding nem lesz jó másra, csak a lyukak tömögetésére a toborzásban, holott annak nem az az eredendő feladata. A munkáltatói márkánk remek lehetőség arra, hogy a munkavállalóink elköteleződjenek és elhivatottá váljanak a munkájuk, munkahelyük iránt.

7. Félni

A tökéletes munkahely nem létezik. A legjobb, ha tisztában vagytok cégetek hátrányaival, és megpróbáltok előnyt kovácsolni azokból. Nehéz pillanatok mindenhol vannak – ti mivel ellensúlyozzátok őket? A közösség erejével? Rugalmas időbeosztással? Elismeréssel és megbecsüléssel? Ne féljetek megmutatni a mindennapjaitokat. A Glassdor egyik felmérése szerint az álláskeresők 69%-a inkább egy olyan munkahelyet választana, ami rendszeresen betekintést ad a csapat mindennapjaiba, legyen az egy jó vagy egy rossz nap.


 

Forrás: 1, 2

Képforrás: freepik.com

További cikkek a témában

Kapcsolódó állások
Kapcsolódó cégek

Még keresed az álomállást?

Maradj naprakész a legújabb hírekkel és ajánlatokkal, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig az elsők között értesülj róluk!

Add meg az e-mail címed