A liligo egy vezető start-up, ami felhasználók millióinak segít megtalálni több száz légitársaság, utazási ügynökség és autókölcsönző társaság legjobb ajánlatait. A Google-nek köszönhetően egy radikálisan változó környezetben kulcsfontosságú tényező az adatok ismerete és hatékony felhasználása. A liligo-nál folyamatos elemzés, prediktálás és a nyers adatok értékes információvá alakítása zajlik, ezzel segítve a döntéshozást. A termék folyamatos fejlesztése kiemelt fontosságú, egy felhasználóbarát és hatékony applikációt támogatni pedig igazán érdekes kihívás. A liligo mindennapjairól a data csapat egyik oszlopos tagja, Balázs mesélt nekünk:
Hogyan kerültél a jelenlegi pozíciódba?
A cégen belül kezdtem, operatív feladatokkal foglalkoztam és az érdeklődésemet, illetve a befektetett energiát lehetőséggel jutalmazták meg.
Milyen volt beilleszkedni a csapatba?
A beilleszkedés zökkenőmentes volt, barátságos, támogató közeg fogadott. A Product Analytics csapat sokszínű, és ez a sokszínűség segít minket abban, hogy a döntéseket több aspektusból nézve is kellően jól tudjuk alátámasztani. A közösségi terekben sok időt töltünk, így a munkakapcsolat mellett egymást is jobban megismerhetjük. A hétfői, közösen készített reggelik pedig szuper hétindítók.
Mit csinálsz egy munkanapod során?
Nagyon változatosan épülnek fel a munkanapok és sokszor szabad kezet is kapok. Reggelente átbeszéljük, hogy ki mivel foglalkozott az elmúlt napon, illetve megtervezzük azokat a feladatokat, amiket szeretnénk elvégezni. A munka során sok lehetőség nyílik arra, hogy új módszereket, technológiát próbáljunk ki, így a fejlődés napi szinten is adott.
Milyen feladaton dolgozol jelenleg?
Egy stratégiai váltást készítek elő, üzleti modellt építek. Ezen túlmenően a termékünk fejlesztését tűztük ki célul. Az ötletekkel kapcsolatban: sok az ismeretlen terület és bizonytalanság, emiatt egy holisztikusabb szemléletet is igényel az adatok rendszerezése és kiértékelése mellett. A jövőben szeretnénk egy ajánló rendszeren dolgozni ami amellett, hogy szakmailag is nagy kihívás, a felhasználói élményt és szokásokat nagyban befolyásoló megoldás lesz.
Honnan érkeznek az ötletek?
Egy kiforott terméken dolgozunk, ám a cél az, hogy ötletelés és tervezés után megújulva vegyük fel a versenyt a piacon. Az ötletek bárhonnan érkezhetnek.
Milyen módszer alapján dolgozol?
A rengeteg meglévő, ám struktúrálatlan adatból egy olyan szisztémát hozok létre, amin keresztül a döntések meghozatala, illetve különböző variációk futtatása egyszerűbb, gyorsabb és érthetőbb.
Hogyan tudod követni a teendőidet?
JIRA-ban, illetve agilis megközelítéssel, rendszeres interakciókkal.
Átláthatónak találod a liligo működését?
Mivel az én feladataim szerteágazóak, sokat interaktálok, ezért szinte teljes mértékig belelátok a céget érintő folyamatokba.
Mit szeretsz a legjobban a munkádban?
Szeretem azt, hogy része vagyok egy olyan organizációnak ami hétköznapi feladatra kínál megoldásokat, egy öszetett és gyorsan változó üzleti környezetben.
Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?
Marty Cagan: Inspired. Most pedig Ashlee Vance-től az Elon Musk-ot olvasom.
Mi a legnagyobb tanulság, amit a jelen munkahelyeden tanultál?
A Google kíméletlenül kemény partner... (vagy ellenfél?)
Miért jelentkezzen hozzátok valaki?
Mert ideális környezetben és társaságban lehet dolgozni, tanulni és fejlődni.
Szerinted miért jobb itt dolgozni, mint máshol?
A cég méretéből adódóan itt az embernek (ha akarja) van ráhatása a dolgokra.
Úgy érzed, a liligo neked való munkahely? Product Data Scientist pozícióban már most is csatlakozhatsz hozzájuk. Másra gondoltál? Akkor nézd meg cégprofilt, és nézd meg a többi nyitott pozíciót. Ha nincs most neked való állásuk, de a jövőben szívesen csatlakoznál a csapathoz, akkor kattints a "Dolgoznék itt/ Work here" gombra a cégnév alatt, hogy elsőként értesülj az új lehetőségekről.